Današnja skupna ostavka Ekspertnog tima za cjelovitu kurikularnu reformu glasno je odjeknula u akademskoj javnosti, među nastavnicima, profesorima, znanstvenicima, sindikatima i drugim predstavnicima struke
Svi koje smo kontaktirali solidarizirali su se s timom Borisa Jokića, a ovakav razvoj situacije uglavnom doživljavaju mračnim trenutkom koji vodi u beznađe te apsolutnom katastrofom za budućnost Hrvatske i njezine djece. Neki od njih otvoreno traže od ministra Predraga Šustara da odstupi.
Među ostalima, podršku Skupini dale su stotine nastavnika koji su u 50-ak radnih skupina više od godine dana sudjelovali u izradi kurikuluma. Njihovo priopćenje objavila je udruga Nastavnici organizirano:
Od oko 350 ljudi koji su radili na kurikularnoj reformi, oko dvije trećine (do ovog trenutka) podržalo je Borisa Jokića i njegov tim. Tekst pisma podrške prenosimo u cijelosti.
'Stručne radne skupine izražavaju podršku Ekspertnoj radnoj skupini kao i nezadovoljstvo načinom odnosa dijela struktura vlasti prema Cjelovitoj kurikularnoj reformi.
Mi, predstavnici struke, angažirani na osnovu javnog poziva, na osnovu znanja i radnoga iskustva, članovi stručnih radnih skupina koji smo u reformu uložili naše znanje, iskustvo, entuzijazam i vrijeme, podržavamo Ekspertnu radnu skupinu na čelu s Borisom Jokićem u nastojanju da se s ovim poslom nastavi po pravilima struke, demokracije i transparentnosti, a bez uplitanja politike i ideologije. Podsjećamo, ideja reforme usmjerena je isključivo prema dobrobiti djece i razvoju hrvatskoga društva, neovisno o političkim opcijama i svjetonazorima...'
Predsjednik Sindikata zaposlenika u hrvatskome školstvu Preporod Željko Stipić:
Nakon ostavki voditelja i članova radne skupine koja je vodila aktivnosti Cjelovite kurikularne reforme očito je kako aktualna vlast nije iskoristila posljednju priliku kojom bi sačuvala svoj reformski karakter. Da će tome biti tako dalo se naslutiti već nakon prvih reakcija vladajućih u ponedjeljak jer je pružena ruka članova Jokićeve skupine, bez ikakva osnova, okvalificirana ucjenom i ultimatumom.
Umjesto da se prihvate opravdani zahtjevi članova reformske skupine, napose onaj zahtjev da se isplate sva dugovanja prema učiteljima i nastavnicima uključenima u projekt, vlast je odlučila ignorirati zahtjeve i samim time dovesti u pitanje nastavak započetog projekta. Naprečac je upropašten ozbiljan posao više stotina entuzijasta. Nakon što je zahtjeve „hrabro“ odšutio, Predragu je Šustaru preostalo tek podnijeti neopozivu ostavku na ministarsku funkciju i tako spasiti barem vlastiti obraz kad već nije uspio spasiti nacionalno školstvo.
Vođeni krilaticom 'Tuđe nećemo, svoje nemamo' retrogradne su snage, i one vidljive i one nevidljive, odnijele još jednu važnu pobjedu nad onima koji su 16 mjeseci pokušavali spasiti što se spasiti da od naše zajedničke sutrašnjice. Danas su potučeni svi oni koji samo misle da se u Hrvatskoj može živjeti i drugačije i bolje. A jedno i drugo da treba proisteći iz drugačijeg odnosa naspram znanju, odgoju i obrazovanju.
Od promjena u školstvu, napose od promjena osmišljenih od strane petstotinjak učitelja i nastavnika – praktičara, na žalost, očito nema ništa. Hoće li biti „nekih drugih promjena“, tek će se vidjeti. Odgoj i obrazovanje će najvjerojatnije i dalje „tavoriti“ na marginama društvenih i političkih prioriteta. Hrvatska će očito još dugo biti zemlja beznađa, zemlja koju će se napuštati, zemlja čiji su se građani sami odrekli prosperitetne budućnosti.
Davor Majetić, glavni direktor Hrvatske udruge poslodavaca:
HUP je podržavao reforme i neovisnost njihovog provođenja od samih početaka. Jedna od najvažnijih reformi je reforma obrazovanja koja direktno utječe na oblikovanje budućih poduzetnika te njen program mora biti prilagođen potrebama tržišta rada. Važno je da reforma bude koncipirana na način da u mladim ljudima razvija poduzetnički duh i inovativno, kreativno i kritičko promišljanje te u tom duhu HUP daje punu podršku nastavku provođenja Cjelovite kurikularne reforme.
Akademik Vlatko Silobrčić:
Sve što se u obrazovanju u Hrvatskoj radi već je jako, jako zakašnjelo. Tim je gore što je i ova reforma zapala u nemilost. Mislim da je Saborski odbor bez razumijevanja što radi odlučio delegirati još deset ljudi u Skupinu kojoj funkcija nije recenziranje kurikula nego je samo tim za organizaciju posla. Prema tome čovjek može reći da Odbor nije znao što radi, no isto tako može pretpostaviti da je dobro znao što radi ako je toj desetorici dao mandat da se miješaju u sadržaj kurikula, a čini mi se da je to bio dio njegove odluke. U tom slučaju to je jasan znak da se želi uspostaviti politička kontrola nad onime što struka radi. Vlasti će sada vjerojatno formirati svoju ekipu, no time će cijeli proces biti kontaminiran jer je on počeo s odabirom ljudi javnim pozivima, a ne političkim izborom. Trebat će vidjeti hoće li se sada raspisati novi javni pozivi ili će se umjesto Ekspertne skupine postaviti nova skupina s bitno drugačijim zadacima – da naprave cenzuru kurikula.
Ivica Puljak, fizičar, profesor na FESB-u, istraživač u CERN-u, član predsjedništva stranke Pametno:
Kad sam se jednom, u afektu, zapitao jesu li ovi na vlasti normalni, malo mi je bilo žao. Sada tvrdim s punom odgovornošću da nisu normalni. Zaustaviti najvažniji proces u zamlji, reformu obrazovanja, što su oni upravo učinili, znači zaustaviti put prema budućnosti. Od kada se formirala ova vlada svaki dan gledamo kako nam uništavaju sadašnjost i vode u srednji vijek. U javnosti su licemjerni govorili da podržavaju reformu, a u pozadini aktivno radili na njenom zaustavljanju. Vladino zaustavljanje kurikularne reforme je apsolutna katastrofa, najgore što se našoj zemlji dogodilo. Jedini izlaz je kolektivna ostavka vlade i raspisivanje novih izbora. A građane pozivam na aktivan otpor. Ovo se više ne može tolerirati.
Nataša Hrupec, profesorica hrvatskog jezika u Srednjoj strukovnoj školi Koprivnica sa 23 god radnog iskustva:
Duboko me rastužuje zaustavljanje reforme obrazovanja koja je entuzijastično pokrenula zdrave, suvremene snage hrvatskog školskog sustava u jednom naprednom pothvatu. Ova je reforma trebala obrazovati mlade suvremene, funkcionalno pismene ljude koji će znati iskoristiti svoje potencijale. Nažalost, moram reći da naš obrazovni sustav guši kreativce činjeničnim znanjem i nerazumijevanjem, bez da ih se uči rješavanju problema, kritičnosti i poduzetnosti. Reforma je bila odlično postavljena, veselilo me je što su u središte bili stavljeni učenici i razvoj njihovih kreativnih potencijala. Reforma bi također i iz nastavnika izvlačila kreativan pristup nastavi, a to bi se odrazilo na opću atmosferu u procesu poučavanja. Kao profesorica hrvatskoga jezika radovala sam se slobodnom izboru književnih tekstova u skladu s interesima učenika jer bi to značilo razvijati ljubav za čitanje, uz funkcionalnu pismenost. Mislim da je učinjena ogromna, i u ovom trenutku široj javnosti nesaglediva, šteta. Oduzeti pravo na suvremeno školovanje i time ugroziti budućnost, poražavajuće je za cijelo društvo.
Na Facebooku je već krenulo otvaranje stranica na kojima se može dati podrška Jokiću i reformi. Ovo je poveznica na jednu od njih