Poduzetnici se trebaju okrenuti novim inspirativnim poslovnim modelima, poruka je konferencije 'Crni labud u plavom oceanu' koju je organizirao magazin Lider
Vedran Antoljak iz Sense Consultinga kazao je da su prije pedeset godina tvrtke 'živjele' 75 godina, a u današnjem vremenu očekivani vijek trajanja tvrtke je samo deset godina. 'Znači da će svatko od nas poduzetnika propasti ili dići se četiri do pet puta u životu. Sve je manje prostora u oceanima, u crvenom oceanu konkuriramo jedni drugima i borimo se, dok u plavome stvaramo nove tržišne niše', kazao je.
Zbog ogromne količine novih ideja i start-upova poslovni planovi postali su neupotrebljivi. Uostalom, pokazalo se da 90 posto poslovnih planova nije provedeno u praksi, nego su izrađivani samo kako bi se zadovoljilo interes financijera, odnosno banaka. Među inspirativnim poslovnim modelima nabrojao je njih pet: dezintegrirani, višestrana platforma, free model, otvoreni model i dugi rep (long tail).
Na konferenciji je nekoliko poduzetnika prezentiralo svoje poslovne modele, jedna od njih je Elizabeta Planinić, vlasnica internetskog servisa 'Čuvar sjećanja' koja je kazala je kako joj je motiv za pokretanje posla bio gubitak majke i želja da posjeti njezin grob u Makedoniji.
'Poistovjetila sam se s drugima i pitala se tko im pali svijeće i uređuje grobove. Ideja mi je sinula prije dvije godine, a niša u kojoj je bio 'Čuvar sjećanja' nije postojala. Nije bilo ni poslovnog plana, ali je postojala želja. Kasnije se pojavila nelojalna konkurencija koja je mislila da je održavanje grobova brz i lak način zarade, ali nije tako', kazala je Planinić.
O svojim inovativnim poslovnim rješenjima govorio je Boris Popović, vlasnik tvrtke vlasnik Alarm automatika, čiji su softveri za nadzor osvojili regiju.