HNS-ova Anka Mrak Taritaš na prethodnim je izborima suvereno vladala preferencijalnom kampanjom i zahvaljujući prikupljenim preferencijalnim glasovima osigurala mjesto u Saboru. Zabavnu, građanima blisku kampanju vodit će i sljedećih mjesec dana, no ovaj put će se uz njezine HNS-ovce bitci za preferencijalne glasove pridružiti i HDZ-ovci
Iako su preferencijalni glasovi već ustaljeni na izborima za Europski parlament, tek su lani birači i na parlamentarnim izborima uspjeli iskusiti čar preferencijalnog glasovanja. Kako bi došli do dovoljnog broja preferencijalnih glasova koji bi im omogućili 'preskakanje' kolega koji su ispred njih na listi te im se omogućio ulazak u Sabor, jedan dio političara već se i lani okušao u preferencijalnoj kampanji. Vrlo aktivni pritom su bili HNS-ovci, posebice njihova Anka Mrak Taritaš koja je inovativnom i zabavnom kampanjom uspjela prikupiti simpatije ljudi.
U preferencijalnu kampanju HNS-ova Anka Mrak Taritaš mora i na ovim izborima, a kao i lani, prije svega će se oslanjati na razgovore s ljudima po terenu, ali i pogotovo na društvenim mrežama. 'Cilj mi je pokazati kako politika ne mora nužno biti nešto loše ili dosadno. Želim prikazati politiku i kampanju kao nešto vedro, zabavno i kao disciplinu u kojoj stvarno možete mijenjati stvari nabolje. Definitivno se želim obratiti i mlađim generacijama koje su opravdano ljute na politiku i političare te sve to skupa doživljavaju negativno. Želim im pokazati da nisu svi isti. Mlade moramo uključiti u proces donošenja političkih odluka jer o tim odlukama ovisi njihova budućnost', kazala je Mrak Taritaš nedavno za ePodravinu.
Iako je kampanja službeno započela tek prošli tjedan, bivša HNS-ova ministrica na svom je Facebook i Twitter-profilu već stavila nekoliko spotova, a kampanju provodi pod sloganima #AnkaJeMrakEpizodaDruga te #ZaGrađaneiGrađevine
U inovativnosti, barem što se tiče kampanje na društvenim mrežama, Mrak Taritaš slijedi njezin stranački kolega Srđan Gjurković koji je kandidat na 6. mjestu u 10. izbornoj jedinici. I Gjurković je zanimljivu kampanju imao lani, no tada mu preferencijalni glasovi nisu pomogli da osvoji saborski mandat. U međuvremenu Gjurković se na listi popeo za sedam mjesta, no opet se odlučio na preferencijalnu kampanju pod sloganom #nismosviisti. Na svoj je službeni Facebook-profil već i postavio video u kojem objašnjava kako preferencijalno glasovati.
Pod motom #PonosanNaTradiciju u 4. izbornoj jedinici za preferencijalne glasove bori se Stjepan Čuraj, u 7. izbornoj jedinici preferencijalne glasove pod motom #ZagrebačkiRazgovori hvata Tomislav Stojak, dok Milorad Batinić po preferencijalne glasove ide u 3. izbornoj jedinici pod motom #sjeverpamti
U preferencijalnoj kampanji i HDZ-ovci
Lov na preferencijalne glasove ovaj put se potiče i u HDZ-u, no tek je nekolicina njih s dna ljestvice započela pravu, ozbiljnu kampanju. U hvatanje preferencijalnih glasova kao posljednji na listi u 2. izbornoj jedinici krenuo je i zamjenik predsjednika stranke Milijan Brkić koji je za glas birače zamolio na svom Facebook-profilu.
Prvenstveno na društvene mreže misli se osloniti i bivša kandidatkinja za gradonačelnicu Zagreba Margareta Mađerić koja se ovaj put našla na 10. mjestu u 1. izbornoj jedinici. Na svom je službenom Facebook-profilu zasad promovirala uglavnom stranku, no to misli ubrzo promijeniti.
'Imat ću kampanju putem društvenih mreža, aktivna sam na Instagramu i Twitteru. Propagirat ću ono za što sam se i do sada zalagala – zaštitu obitelji, djece, žena, majki. U mandatu zastupnice zalagat ću se za poticanje mladih na obrazovanje, dodjeljivanje stipendija za studente slabijeg imovinskog statusa, zaustavljanje iseljavanja mladih iz Hrvatske te demografskog pada stanovništva, osiguravanje rodiljnih i roditeljskih naknada u punom iznosu plaće za drugih šest mjeseci rodiljnog dopusta, zakon o pravima i statusu roditelja odgajatelja za obitelji s četvero i više djece, jedinstvenu dječju naknadu za svu djecu, poboljšanje smještajnih kapaciteta za bolničko liječenje djece te za osiguravanje zakonske zastupljenosti žena u predstavničkim tijelima u RH', kazala je za tportal Mađerić, dodavši da na službenom profilu većinom sama stavlja objave, no da će joj u kampanji pripomoći i prijatelji.
Jedan od onih koji se našao na sredini liste u 1. izbornoj jedinici je i šef HDZ-ove Mladeži Josip Bilaver. I on će u preferencijalnu kampanju.
'Preporuka stranke je da imamo preferencijalnu kampanju. Ja ću se obraćati mlađoj populaciji. Ovaj tjedan ću, na tragu onog što zastupa i Mladež HDZ-a, predstaviti točke na kojima ću inzistirati. To se odnosi na zapošljavanje mladih, na stalan posao, na unapređenje obrazovanja, na demografsku politiku i predložit ćemo konkretne mjere koje ću tražiti od buduće vlade da se provedu', rekao je Bilaver za tportal.
Kampanju će voditi i na društvenim mrežama jer želi privući mlade, ali i starije 'kojima je stalo do budućnosti svoje djece'.
I predsjednica Zajednice žena 'Katarina Zrinski' Sanja Putica s 12. mjesta u 10. izbornoj jedinici morat će u lov na preferencijalne glasove. 'Ova kampanja je više personalizirana i usmjerena ka dobivanju preferencijalnih glasova. Uvijek je HDZ na prvom mjestu i program stranke, no ići ću u kampanju u nekim normalnim okvirima u odnosu na Zajednicu žena i u odnosu na temu obrazovanja koja je moja primarna tema. To je prevažna tema za budućnost Hrvatske', kazala je za tportal Putica koja kampanju misli provoditi na društvenim mrežama i u razgovoru s građanima.
SDP i Most bez službene preferencijalne kampanje
Iako u SDP-u službeno neće ići u klasične preferencijalne kampanje gdje se birače poziva da zaokruže određeni broj na listi, pojedinci iz SDP-a iskoristili su društvene mreže kako bi detaljno prenijeli što sve rade u kampanji. Aktivan po pitanju kampanje tako je i Gordan Maras koji predvodi listu u 2. izbornoj jedinici, a veliki broj objava imaju i Željko Jovanović koji predvodi listu u 8. izbornoj jedinici te Domagoj Hajduković koji je prvi na listi u 4. izbornoj jedinici.
Most, također, ne ide u preferencijalnu kampanju, no njihovi zastupnici i ministri redovito na društvenim mrežama stavljaju službene objave s Mostovog profila.