Europski autoklubovi, među njima i Hrvatski autoklub (HAK), objavili su rezultate testiranja kvalitete taksi usluga u 22 grada u 14 zemalja. U ukupnoj ocjeni Zagreb je zauzeo četrnaesto mjesto, dok je Barcelona odnijela pobjedu, a Ljubljana je ocijenjena kao najlošija
Testiranje je provedeno u periodu od 2. do 17 svibnja, u svakom od 22 grada ispitano je pet ruta i na svakoj od njih obavljena je jedna dnevna i jedna noćna vožnja. Testna vožnja započinjala je svaki put na taksi stajalištu, ocjenjivači su uvijek tražili da se voze trećim vozilom u redu, a u kontrolnoj listi podijeljenoj na tri kategorije: vozač, vozilo i adherencija rute, provjeravalo se šezdeset različitih parametara.
U kategoriji vozača najbolje su ocijenjeni taksisti iz Münchena i Barcelone, najgori su u Rimu i Ljubljani, zagrebačkim taksistima pripalo je 18 mjesto. U kategoriji vozila zagrebački taksisti zauzeli su pretposljednje mjesto, iza njih su tek ljubljanske kolege, dok je najbolji vozni park u Barceloni.
Što se tiče adherencije rute, odnosno pridržavanja vožnje na najkraćoj ruti, zagrebački taksisti zauzeli su treće mjesto, odmah iza taksista iz Milana i Lisabona, dok će vas najdulje okolnim ulicama vozati po Ljubljani i Luxembourgu.
'Nijedan grad nije ocijenjen najboljom ocjenom, ali je njih sedam (Barcelona, Berlin, Köln, Lisabon, Milano, München i Pariz) dobilo četvorku. Jedinicu je dobila samo Ljubljana.
Putovanja u Barceloni bila su besprijekorna u svim segmentima, dok je najgore putovanje zabilježeno u Rimu u kojem se vozač dvaput izgubio, koristio zaobilaznu rutu za 60 posto i želio naplatiti 69 umjesto 63 eura, a da je vozio normalnom rutom, cijena bi bila 50 eura', kazao je Igor Novačić iz HAK-a i dodao da vozilo tog taksista nije imalo klimu, motor je bio glasan, prozorsko staklo razbijeno, a korištene maramice bile su razbacane po autu.
Istraživanje u Zagrebu provedeno je 4. svibnja, a testirana je usluga samo udruženja Radio taksi Zagreb jer samo oni putnike čekaju na stajalištima.
'Na prvi pogled rezultat je dobar. Taksimetri su bili uključeni, sve vožnje su naplaćene po propisanoj tarifi, vozači su bili ljubazni, sva vozila, izuzev jednog, bila su uredna i čista i sva vozila su imala dozvole na vidljivom mjestu.
Međutim, detaljnim uvidom nijedna vožnja nije ispunila očekivanja. U dvije vožnje zabilježeni su obilasci od 14 i 11,5 posto, nije bilo moguće odabrati taksi na stajalištu, tri vozača pričala su na mobitel, u devet slučajeva nije bilo moguće platiti karticom, dok za nekoliko vožnji račun nije uredno izdan.
Poseban problem je bio što polovica vozača ne zna engleski jezik i većina ih nije bila u stanju pružiti informacije o gradu, a neki su odbili pružiti uslugu jer je 'do destinacije moguće prošetati'.
Naime, testirane vožnje uključivale su i jednu kratku rutu do dva kilometra', pojasnio je Novaković.
Na izrečeno replicirao je Dubravko Mahović iz Gradskog ureda za promet kazavši da će, prema odluci Grada, omogućavanje kartičnog plaćanja postati obavezno od iduće godine, ali isto tako je napomenuo da je su taksisti dužni povesti putnika bez obzira u koje on vozilo sjedne.
'Putnik se može uputiti na prvo vozilo u redu, ali on ne mora pristati na njega i može odabrati bilo koje', zaključio je Marković.