Uglati dizajn Teslinog Cybertrucka zabrinuo je stručnjake za sigurnost da bi kruti kamionet od nehrđajućeg čelika na električni pogon mogao ozlijediti pješake i bicikliste te oštetiti druga vozila na cesti
Reuters je razgovarao sa šest profesora sigurnosti u prometu i dužnosnika nakon što su gledali videosnimke testova sudara koje je kompanija Tesla provela na svom prvom novom vozilu u gotovo četiri godine, prikazanih prošlog tjedna.
Stručnjaci koji su razgovarali s Reutersom rekli su da su im potrebni podaci s testova sudara kako bi došli do čvrstih zaključaka o sigurnosti. 'Veliki je problem to ako je vozilo napravljeno od krutog nehrđajućeg čelika, a onda ljudi udare glavom o njega', rekao je Adrian Lund, bivši predsjednik američkog Instituta za sigurnost na cestama (Insurance Institute for Highway Safety, IIHS), čiji su testovi sudara vozila industrijski standard.
Tesla reklamira strukturu kamioneta koja apsorbira udar tijekom sudara. Izvršni direktor kompanije Elon Musk rekao je u objavi na društvenim mrežama da je 'uvjeren' kako će Cybertruck biti sigurniji od drugih vozila za putnike i pješake.
Iz kompanije nisu odgovorili na Reutersov upit o zabrinutosti koju su izrazili stručnjaci za sigurnost u prometu. Teslino vozilo je prepoznatljivo. To je prvi automobil s vanjskim dijelom od nehrđajućeg čelika od lansiranja automobila DeLorean, prikazanog u filmu 'Povratak u budućnost' iz 1985. godine. 'Materijal je čak slomio stroj za utiskivanje koji oblikuje ploče', rekao je Musk, hvaleći otpornost vozila.
Tijekom predstavljanja u tvornici u Austinu u Teksasu, iz kompanije su naveli da su hladno valjani, nehrđajući paneli karoserije dizajnirani tako da apsorbiraju udarce tijekom sudara.
Profesor automobilske sigurnosti na Sveučilištu George Washington Samer Hamdar izrazio je zabrinutost zbog ograničenih 'zona gužvanja', ali je dodao da bi druge značajke to mogle nadoknaditi. Zone gužvanja su dijelovi automobila koji se deformiraju u sudaru na način da sigurnije apsorbiraju energiju udarca.
'Možda postoji mogućnost mehanizma za ublažavanje udaraca koji će ograničiti činjenicu da imate ograničenu zonu gužvanja', rekao je Hamdar. S početnom cijenom od 60.990 dolara, od Cybertrucka se ne očekuje da se prodaje poput modela Y, ali Musk je rekao da će Tesla vjerojatno dosegnuti proizvodnju od otprilike 250.000 komada do 2025. godine.
David Friedman, bivši vršitelj dužnosti čelnika Nacionalne uprave za sigurnost cestovnog prometa, opisao je učinak za gubitnika u nesreći: 'Ako se sudarite s vozilom koje ima zonu gužvanja i vaš je automobil tvrđi, onda će se drugi automobili zdrobiti, a vaš će biti otporniji', rekao je.
Julia Griswold, direktorica istraživačkog Centra za siguran prijevoz kalifornijskog Sveučilišta u Berkeleyju, rekla je da je 'uznemirena' videosnimkama testova sudara koje je objavila kompanija Tesla. Navela je da velika težina vozila i njegovo veliko ubrzanje 'podižu crvenu zastavu za one koji nisu u njemu'. Iz Tesle nisu rekli hoće li prodavati Cybertruck u Europi, ali njihov glavni inženjer ovog mjeseca istaknuo je za časopis TopGear da bi sigurnosna pravila EU-a usmjerena na zaštitu pješaka ograničavanjem vanjskih izbočina mogla otežati prodaju.
'Nadamo se da Tesla neće dovesti ovo vozilo u Europu. Vozilo ove veličine, snage i ogromne težine bit će smrtonosno za pješake i bicikliste u sudaru', objavilo je neprofitno Europsko vijeće za sigurnost prometa sa sjedištem u Bruxellesu.
Musk je u nedavnom intervjuu s automobilskim konzultantom Sandyjem Munroom rekao da je Cybertruck prošao regulatornu reviziju u SAD-u, a prvih desetak vozila prodano je prošli tjedan.
Tportal je i na WhatsAppu
Želite li dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'