Uskoro ćemo još jednom uskočiti u kožu Garretta i njegovih šuljačkih vragolija
Thief je poznati serijal akcijsko-pustolovnih stealth igara koji će čak nakon deset godina stagniranja uskoro dobiti novi nastavak. Serijal je započeo 1998. godine izlaskom Thief: The Dark Projecta, a 2000. i 2004. godine izašli su Thief II: Metal Age i Thief: Deadly Shadows.
Glavna taktika Thief igara je izbjegavati konfrontaciju s neprijateljem te se umjesto toga šuljati i skrivati između njih. Thief je u početku, kada još stealth žanr nije imao snažna imena poput Tom Clancy's Splinter Cella i Assassin's Creeda, bio nazivan 'first-person-sneakerom'. No izlaskom spomenutih igara, stealth žanr se čvršće definirao i popularizirao.
Još jedna inovacija koju je Thief predstavio bila je korištenje zvučnih efekata kao jednog od osnovnih elemenata gameplaya. Zvuk omogućava igraču da čuje neprijatelje u blizini dok Garrett može nesmotrenim kretanjem i proizvodnjom previše buke alarmirati čuvare. Mnogo je taktika za uspješno provlačenje pokraj stražara – nježno hodanje, hodanje po podlozi koja ne proizvodi buku, korištenje tame kao vašeg saveznika.
Garrett je protagonist u sva tri izašla Thiefa, a svoju ulogu neprikosnovenog majstora šuljanja ponovit će i nadolazećem nastavku. Svijet Thiefa smješten je u 'The City', steampunk grad koji je poprište konstantnog sukobljavanja između korumpirane aristokracije, religijskih fanatika i 'prirodnjaka'.
Prva igra Thief serijala, Thief: The Dark Project, izašla je 1998. godine. Thief: The Dark Project bila je prva igra koja je koristila svijetlo i zvuk kao osnovne elemente gameplaya. Svojim inovativnim pristupom, igra je pomela kritiku kao i publiku prodavši dva milijuna primjeraka u godini dana. Originalna Thief igra hvaljena je zbog izvrsnog zvuka, a nazivana je i jednom od najboljih igara ikad.
Thief II: The Metal Age nije bio revolucionaran poput svog prethodnika, no bez obzira na to igra je odlično prihvaćena. Snažne strane igre bile su opet zvuk, umjetna inteligencija i generalno odstupanje od FPS žanra dok je slabija strana bila grafika. Looking Glass, studio odgovoran za prve dvije igre Thief serijala, u to vrijeme se suočio s ozbiljnim financijskim problemima te je studio nedugo nakon izlaska nastavka morao zatvoriti svoja vrata.
Nakon što je Looking Glass propao, serijal je preuzeo Ion Storm koji 2004. godine izdaje Thief: Deadly Shadows. Treća igra serijala predstavlja priličan odmak od ostalih 'Thiefova'. Deadly Shadows je, za razliku od prve dvije igre, istovremeno razvijan za PC i Xbox te je nešto drugačiji u gameplayu i samom izgledu. Najvažniji novi element bio je mogućnost istraživanja 'The Cityja'. Unatoč brojim promjenama, Thief: The Deadly Shadows kritika i publika prihvatila je dobro.
Novi Thief najavljen je 2009. godine. Kao i u svim nastavcima do sada igrač preuzima ulogu Garretta, majstora skrivanja, dok on namjerava krasti od bogatih. Očekivano, glavna mehanika igre je šuljanje i sakrivanje, a nasilje je na dnu ljestvice načina na koji se problemi rješavaju. Igrači će imati nekoliko izbora na određenim razinama, a moći će koristiti okoliš u svoju korist kao i pljačkati ostale likove u igri. Umjetna inteligencija igre 'svjesna' je mehanike skrivanja i šuljanja tako da će tražiti Garretta na poznatim skrivenim mjestima.
Igrači će imati mogućnost koristit 'Focus' način igre. 'Focus' poboljšava Garrettov vid, označuje cijevi po kojima se može penjati te svijeće koje može ugasiti da učini mjesto mračnijim i pogodnijim za nesmetano kretanje. 'Focus' također usporava vrijeme tako da igrač može učinkovitije krasti.
Thief je smješten u 'The City', grad inspiriran steampunkom i Viktorijanskim dobom. Garrett se nakon dugo vremena vraća u grad, da bi ga našao pod tiranijom Barona. I dok grad pati pod naletom kuge, bogati žive bezbrižno, a Garrett to namjerava okrenuti u svoju korist.
Eidos je objavio da je Steven Russell zamijenjen Romanom Orzariom kao glasom protagonista serijala. U izvješću, Eidos je obrazložio svoj potez napisavši: 'Odlučili smo snimiti glas glumaca i njihovo kretanje u isto vrijeme. Glumac koji će imati ulogu Garretta mora biti sposoban sam izvesti pokrete. Garrett je vrlo atletski momak. Mogli smo 'nalijepiti' Stephenov glas na nečije tuđe pokrete, ali to ne bi zvučalo prirodno'. Odluka je razljutila fanove serijala koji su odmah pokrenuli online peticiju za vraćanje Stephena Russella na mjesto glavnog glumca.
Razvoj igre preuzeo je Eidos Interactive, a igru će izdati Square Enix. Thief će raditi na Unreal 3 engineu, a izaći će za PC, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox360 te Xbox One.
Izlazak igre najavljen je za 25. veljače 2014.