novi 'namet'

Tomašević najavio: Uvodi se naplata parkiranja nedjeljom u Zagrebu

15.10.2024 u 11:09

Bionic
Reading

Ulaganje Grada Zagreba u promet bila je tema konferencije za novinare zagrebačkog gradonačelnika Tomislava Tomaševića

Gradonačelnik je na početku rekao da je ove godine bila rekordna količina radova u gradu, a da je potrebno obnoviti svu infrastrukturu jer se više od 20 godina gotovo ništa nije ulagalo.

'Cijevi u Ilici položene su za vrijeme Franje Josipa, pa vam je jasno koliko je to staro i da se moralo mijenjati', rekao je Tomašević.

Prometne gužve su, kaže gradonačelnik, rezultat porasta broja automobila. Godine 2013. bilo je ukupno 337.591 registrirano vozilo, a 2023. godine 460.702. Osobnih automobila je 2013. bilo 283.331, a 2023. bilo ih je 379.564. Zato se danas predstavljaju neka prometna rješenja i projekti kojima je cilj smanjenje gužve jer se to ne može učiniti postojećom infrastrukturom.

Konferencija za medije Tomislava Tomaševića
  • Konferencija za medije Tomislava Tomaševića
  • Konferencija za medije Tomislava Tomaševića
  • Konferencija za medije Tomislava Tomaševića
  • Konferencija za medije Tomislava Tomaševića
  • Konferencija za medije Tomislava Tomaševića
    +3
Konferencija za medije Tomislava Tomaševića Izvor: Pixsell / Autor: Neva Žganec

Produžetak Branimirove na istok i Kolakove ulice rezultirat će obilaznicom dugom sedam kilometara, a ona će rasteretiti Sesvete i Aveniju Dubrava, kao i Slavonsku aveniju, rekao je Tomašević.

Radovi na Sarajevskoj cesti počinju sljedeći tjedan, a to će biti novi južni ulaz u grad, rekao je Tomašević i dodao da im je vrijednost 25 milijuna eura bez PDV-a, što uključuje cestu i tramvajsku prugu, a to će biti prva nova tramvajska pruga u više od 20 godina.

Na zapadu je najvažniji projekt Jarunski most, zapadno od jezera Jarun. Završavaju se imovinsko-pravni sporovi, ide se dalje u projektiranje i bit će gotov do kraja 2028. godine, a znatno će rasteretiti Jadranski most, Horvaćansku, Selsku i Ljubljansku aveniju. Imat će tri prometne trake u svakom smjeru, plus tramvajsku prugu, biciklističke i pješačke staze u oba smjera. Tomašević je naglasio da će to biti treći most u gradu preko kojeg će ići tramvaj. Također će se spojiti pristup prema novoj dječjoj bolnici, a ona bi trebala biti izgrađena u Blatu do kraja 2029.

Most u Savskoj opatovini trebao bi rasteretiti zapadni dio grada, ali nije realno da bude izgrađen do 2032. godine. Tomašević je dodao da će s istočne strane Jaruna ići i pješački i biciklistički most te će on spojiti Arena centar i Jarun.

Potom je rekao da će se graditi nova Šarengradska ulica te da su svi problemi koji su godinama opterećivali taj projekt riješeni ili pred rješenjem, a ona bi trebala rasteretiti Savsku cestu. Imat će četiri vozne trake, kao i pješačke i biciklističke trase. Projekt je pred izdavanjem lokacijske dozvole, a radovi bi trebali krenuti 2026., s time da bi prvi dio bio od Vukovarske do Zagrebačke ceste.

U Heinzelovoj ulici gradit će se druga tramvajska pruga i nabavljaju se novi tramvaji jer 15 godina nije kupljen nijedan. Naručeno je 40 novih, od kojih bi prvi trebali doći sljedeće godine, a pokrenuta je nabava njih još 40. Investicija u nove tramvaje veća je od 200 milijuna eura.

Kupljeno je i 65 novih autobusa, uglavnom financiranih iz EU-ovih fondova. Kupljeno je i 60 rabljenih zbog dugogodišnjeg neobnavljanja fonda, a kupit će se još 60 rabljenih te novi na struju i vodik.

Tomašević je rekao da se projektira podzemna garaža u Klaićevoj, procijenjene vrijednosti 20-ak milijuna eura i kapaciteta 800 parkirnih mjesta, kao i jedna ispod Paromlina za 350 mjesta, a pripremne radnje su u tijeku za podzemnu garažu na Trgu Franje Tuđmana.

Nastavlja se s modelom blokovskog parkiranja te je u javno savjetovanje došlo 318 prijedloga. Brojni su usvojeni, rekao je Tomašević i predstavio konačni prijedlog rješenja na karti Zagreba.

Dodao je i da će kao novitet biti omogućeno kupcima povlaštenih parkirnih karata da odaberu susjedni blok u istoj ili nižoj zoni ako se nalaze na granici svog bloka i žele parkirati u susjednom. Oni koji nemaju prebivalište ili boravište u određenoj parkirnoj zoni neće moći kupiti povlaštenu parkirnu kartu, iako imaju nekretnine u vlasništvu u toj zoni. Primjena novog modela parkiranja počet će 26. listopada, izvijestio je Tomašević.

Produžit će se naplata parkiranja radnim danom s 22 sata do ponoći kako bi stanari koji se tada vraćaju kući mogli lakše naći parkirno mjesto. Subotom će se produžiti do navečer, a nedjeljom, kada se parkiranje nije naplaćivalo, uvest će se naplata do 15 sati. Tomašević je rekao da se u blokovsko parkiranje krenulo, među ostalim, i zato što samo u prvoj zoni ima 5000 povlaštenih karata više nego parkirnih mjesta. Karata je oko 13.000, a mjesta oko 8000.

Klizište na Pantovčaku je najveće koje je trenutno aktivno u Hrvatskoj, rekao je Tomašević, što otežava smjer sjever-jug iz podsljemenske zone. Aktivno je nekoliko desetljeća, ali se sada spustilo za nekoliko metara, pa kad se stabilizira uz pomoć stotina stupova, onda će se graditi nova cesta.