Tržišni inspektori Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta tijekom siječnja proveli su ciljane nadzore posebnih oblika prodaje, uključujući i sezonska sniženja, kako bi vidjeli tko krši Zakon o zaštiti potrošača. Obavili su ukupno 204 nadzora po trgovinama i utvrdili 34 povrede zakona, koje su se uglavnom odnosile na zavaravanje potrošača u pogledu cijena proizvoda ili načina na koji je cijena proizvoda izračunata
Ono na što su kupci sumnjali, pokazalo se točnim, a to je da se prva cijena, na koju ide popust, podiže uoči oglašavanja sniženja, čime se potrošača dovodi u zabludu.
'U jednom smo nadzoru otkrili kako je cijena za proizvod, a u pitanju je bila računalna oprema, samo dan prije odobravanja popusta povišena, kako bi potrošač stekao dojam da kupuje proizvod po nižoj, odnosno povoljnijoj cijeni', kažu za portal Šibenski.
'Jedan od primjera zavaravajuće prakse koji smo, također, otkrili jest oglašavanje i prodaja proizvoda kojima “stara” redovna cijena istaknuta na proizvodu nije ona cijena koja je zadužena u trgovini. Na proizvodu bi, primjerice, bila istaknuta 'stara', odnosno redovna cijena u iznosu od 13,99 kuna, a provjerom trgovačke dokumentacije ustanovili bi kako je redovna cijena, ustvari, 11.19 kuna. Na taj se način zavarava potrošača da ostvaruje određenu pogodnost pri kupnji proizvoda', objašnjavaju iz Ministarstva gospodarstva.
Ako je, naime, neka čokolada snižena na 10 kuna, kupac za njom neće posegnuti ako joj je redovna cijena bila 11 kuna, ali hoće ako je prije koštala 14 kuna... Budući da potrošači, naravno, ne raspolažu informacijama o kretanju cijena prije i tijekom sezonskog sniženja, cilj je navedenih inspekcija da se kroz kontrole trgovačke dokumentacije, oglašavanja i isticanja cijena proizvoda kontrolira primjenjuju li trgovci pravilnu poslovnu praksu ili zavaravajuću, odnosno nepoštenu.