Iako je na saslušanju pred odborom za vojsku američkog Kongresa zamjenik načelnika stožera za strateško planiranje ratnog zrakoplovstva general-bojnik Jerry Harris ustvrdio kako je program razvoja višenamjenskog borbenog aviona F-35 na dobrom putu, sve je veći broj časnika koji kritiziraju kontroverzni program razvoja, predlažući tvrtkama, među kojima je i Boeing koji stoji iza starijeg, ali jeftinijeg i pouzdanijeg F-18 da izradi ponudu za redizajnirani konkurentniji model tog aviona koji bi zamijenio F-35, a koji se pokazao kao najskuplji borbeni sustav u povijesti Pentagona. Slično razmišlja i novoizabrani američki predsjednik Donald Trump koji je ranije izjavio kako će se možda zaustaviti program razvoja F-35
Tijekom saslušanja pred kongresnim Odborom za vojsku general-bojnik Jerry Harris je istaknuo kako program razvoja višenamjenskog zrakoplova F-35 kojeg proizvodi Lockeed Martin ima budućnost te kako je on nužna komponenta u Pentagonovom arsenalu za suprotstavljanje prijetnjama. Pored toga, Harris je naglasio kako je moguće i smanjenje troškova proizvodnje aviona sa sadašnjih 94 milijuna po aparata na 80 milijuna dolara u iduće dvije godine.
Sa ovakvom ocjenom ne slaže se dio časnika američkog zrakoplovstva, a kao najglasniji kritičar tog aviona pokazao se novoizabrani američki predsjednik Donald Trump koji je mjesec dana prije ustoličenja u Bijeloj kući najavio kako je moguće zaustavljanje kontroverznog i skupog programa koji je porezne obveznike stajao više od 400 milijardi dolara. Štoviše, Trump je od konkurentske tvrtke Boeing koja proizvodi jeftiniji i stariji, ali pouzdaniji F-18 Super Hornet zatražio da izradi jeftiniju ponudu za konkurentniji avion.
Svoje mišljenje o programu F-35 Trump je tik pred predsjedničku inauguraciju podijelio i na društvenim mrežama napisavši kako se program i troškovi u vez s daljnjim razvojem F-35 više ne mogu kontrolirati te kako će milijarde dolara biti ušteđene pri javnim i vojnim nabavkama nakon 20. siječnja. Samo dva sata nakon što je Trump svoje mišljenje podijelio na društvenim mrežama, cijena kompanije Lockheed Martin pala je za 3,5 milijardi dolara.
Inače, Trump se svojim postovima na društvenim mrežama ne obrušava prvi put na kompanije koje precjenjuju svoje proizvode i usluge. Nedavno je milijarder pozvao tvrtku Boeing da opozove izgradnju novog predsjedničkog zrakoplova upravo zbog previsoke cijene. Ovaj Trumpov poziv stajao je kompaniju Boeing 1,4 milijarde dolara.
Program razvoja F-35 prepun je kontroverzi i kašnjenja zbog složenog informatičkog sustava koji unatoč stalnim preinakama i dalje pokazuje nedostatke koji bi pilote mogli stajati glave, a zabilježeni su i problemi s izbacivačkim sjedalom koji može ozlijediti pa i usmrtiti pilota u slučaju izbacivanja.
Kritičari programa tvrde da F-35 raspolaže s premalo goriva i oružja, što ukazuje da nije dobra zamjena za avione koji napadaju zemaljske ciljeve. Njegova nesposobnost dužih nadzvučnih letova čine ga manje korisnim kao platformu za obranu. Osim toga, F-35 raspolaže sa samo četiri unutarnja otvora za projektile koji mogu primiti samo zrak-zrak rakete i male bombe.
Isto tako, mala brzina od samo1,6 Macha ograničava operativni radijus aviona. Pored toga, meta kritike je i samo jedan motor, budući da većina drugih suvremenih aviona, kao primjerice Eurofighter raspolažu s dva mlazna motora i mogu tako u slučaju zakazivanja jednog mlaznog motora ipak sigurno sletjeti, dok kod F-35 zakazivanje mlaznog motora dovodi gotovo sigurno do rušenja aviona.
Još jedan problem je i nagli skok cijene, te je trenutno F-35 skuplji za čak 60 milijuna dolara od daleko superiornijeg i moćnijeg F-22 Raptor kojeg zajednički proizvode Lockheed Martin i Boeing. Unatoč tome, za F-35 se, pored Sjedinjenih Država, odlučilo još desetak zemalja.