S prvim danom 2018. godine prolazak kroz tunel Sveti Ilija postao je besplatan. Uz šampanjac i gangu, posvećenu splitsko-dalmatinskom županu Blaženku Bobanu (HDZ), rampe su podignute, tunel je nešto ranije na sjednici Vlade prebačen s Hrvatskih autocesta (HAC) na Hrvatske ceste, a država se odrekla dvadesetak milijuna kuna, koliko je u prosjeku godišnje zarađivala od njegova otvaranja u ljeto 2013.
Vijest o ukidanju tunelarine dobro je primljena s obje strane Biokova jer svi vole kad je nešto besplatno iako je izgradnja tunela stajala 598,4 milijuna kuna, za što su podignuti krediti, dok se na godišnje održavanje troši devet milijuna kuna.
U HC-u navode da su financijskim planom i preraspodjelom sredstava za 2018. godinu osigurali potreban novac u visini od devet milijuna kuna za redovito održavanje Svetog Ilije i da zbog toga neće trpjeti drugi projekti.
'Odgovarajućom preraspodjelom planiranih troškova iz Plana građenja i održavanja javnih cesta za razdoblje od 2017. do 2020. godine, Hrvatske ceste planiraju realizirati sve projekte', odgovorili su iz HC-a dodavši da kreditne obveze za gradnju tunela nisu prebačene na njih.
Navode da u mreži tunela koje održavaju imaju 43 tunela ukupne duljine 11,8 kilometara i da je Sv. Ilija najdulji (4248 metara) objekt na mreži državnih cesta. Osim što je najdulji, tunel koji im je prebačen na upravljanje je i najskuplji pojedinačni objekt za održavanje.
'Tunel Sv. Ilija iziskuje najveća sredstva za održavanje u odnosu na druge cestovne objekte', zaključuju u HC-u.