Turska se priprema završiti 2023., godinu obilježenu otkrićima u obrambenim platformama, slanjem svog domaćeg borbenog aviona pete generacije i svoje prve bespilotne letjelice s letećim krilima i namijenjen za dubinske napade put neba po prvi put
Od početka godine do danas već je zabilježen niz letova, uključujući onaj turskog prvog bespilotnog borbenog aviona Kızılelma, školskog i lakog lovca na mlazni pogon, Hürjeta, kao i nove bespilotne borbene letjelice (UCAV), Bayraktar TB3, skrojene za novi nosač aviona u zemlji, javlja agencija Anadolu, prenosi Klix.
U preostalim danima 2023. godine Turska avionska industrija (TAI) trebala bi izvesti inauguracijske letove domaćeg borbenog aviona pete generacije, nazvanog KAAN, i novog borbenog drona, Anka-3.
Javno predstavljen ranije ove godine, KAAN je jedan od najvažnijih projekata u povijesti Turske. Borbeniavion je debitirao na pisti i uspješno završio svoj prvi testnakon što je prvi put pokrenuo motore sredinom ožujka.
Platforma čini Tursku jednom od rijetkih zemalja s infrastrukturom i tehnologijom za proizvodnju borbenog aviona pete generacije. Cilj mu je zamijeniti zastarjelu flotu F-16 u inventaru Zapovjedništva zračnih snaga, koja se planira postupno ukinuti počevši od 2030. Projekt je pokrenut 2016. godine.
Nakon što su prošli sveobuhvatna nezavisna testiranja, sistemi misije i podsistemi koji će biti u upotrebi tokom prvog leta KAAN-a počeli su se ugrađivati na avion koji je rastavljen do najmanje komponente.
Aktivnost montaže će kulminirati ugradnjom motora u prototip. Nakon sastavljanja, predviđa se da će se KAAN preseliti na pistu i pripremiti za svoj prvi let.
Kulminacija ovih aktivnosti planirana je za sredinu prosinca, a prvi let KAAN-a zakazan je za 27. prosinac.
Očekuje se da će 21-metarskimlažnjak moći postići maksimalnu brzinu od 1,8 Macha (2,222 km/h) zahvaljujući svojim dvostrukim motorima, od kojih svaki može proizvesti potisak od 13.000 kilograma.
KAAN se može pohvaliti svim tehnologijama i značajkama koje se nalaze u borbenim avionima pete generacije. Pružit će priliku za strateški napad na ciljeve zrak-zrak i zrak-zemlja. Ima potpuno domaću infrastrukturu za sigurno dijeljenje podataka i korištenje pametne municije.
Sa svojim radarom visokih performansi, elektroničkim ratovanjem, elektrooptikom, komunikacijom, navigacijom i identifikacijskim sposobnostima, očekuje se da će postići povećanu borbenu moć s preciznošću i točnom paljbom iz unutarnjih otvora za oružje velikom/nadzvučnom brzinom. Također se može pohvaliti automatskim prepoznavanjem i otkrivanjem ciljeva, spajanjem više podataka i mogućnostima umjetne inteligencije.
Projekt je pomogao Turskoj da napreduje u tehnološkim područjima kao što su slaba vidljivost, unutarnji otvori za oružje, visoka manevarska sposobnost, povećana svijest o situaciji i spajanje senzora, sve značajke koje su potrebne za novu generaciju aviona.
Što se tiče Anka-3, platforma je prošla dizajn, strukturna i podsistemska poboljšanja i očekuje se da će se pohvaliti s nekoliko prednosti kao što su niska radarska vidljivost, velika brzina i značajan kapacitet nosivosti.
Imat će istu avionsku arhitekturu i zemaljske kontrolne stanice kao i bespilotne borbene letjelice Anka i Anka-2, koje je također razvio TAI.
Nema ni vodoravni ni okomiti rep, dizajn za koji dužnosnici kažu da će mu omogućiti tajno djelovanje bez otkrivanja. Također će imati mogućnost prijenosa velike brzine, što će omogućiti brzu implementaciju u udaljena područja.
Očekuje se da će Anka-3 moći letjeti na radnoj visini do 40.000 stopa i izdržati let do 10 sati na 30.000 stopa. Imat će maksimalnu težinu pri polijetanju od 6500 kilograma i praktični kapacitet nosivosti od 1200 kilograma.
Tportal je i na WhatsAppu
Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'