GOŠĆA S KARIBA

'U Hrvatskoj sam odlučila položiti vozački ispit'

12.07.2014 u 11:13

Ljudi na godišnjem odmoru često donose zanimljive odluke pa je tako jedna turistkinja na svom odmoru u Hrvatskoj donijela čvrstu odluku da po povratku kući položi vozački ispit. Lynette dolazi iz daleke zemlje o kojoj se kod nas relativno malo zna

To je karipska država Dominikanska Republika koja teritorij otoka Espaniola dijeli s Haitijem. Lynette smo sreli u Trogiru i porazgovarali o njezinim utiscima o Hrvatskoj. Ona ovih dana s prijateljicom boravi u Splitu, a odmor će nastaviti na Hvaru i u Dubrovniku. Ona je iz Dominikanske Republike, zemlje u kojoj živi oko deset milijuna stanovnika i to je najveća karipska država nakon Kube.

Mada se školovala i živi i radi u New Yorku, Lynette ponosno ističe svoje porijeklo i domovinu. Pitali smo je kako to da se odlučila svoj godišnji odmor provesti u Hrvatskoj. Lynette koja radi kao izvršna menadžerica u jednoj velikoj američkoj tvrtci kaže nam da voli posjećivati neobične i manje poznate zemlje. 'Kada sam rekla na poslu da na odmor putujem u Hrvatsku, ljudi s kojima radim zapravo ne znaju koja je to zemlja i gdje se točno nalazi, svi nekako misle da je to negdje kraj Rusije', kaže nam Lynette.

Mi smo komentirali da isto tako velik postotak ljudi u Hrvatskoj vjerojatno na zna gdje se točno nalazi Dominikanska Republika, najčešće znaju za kuriozitet da dijeli otok s Haitijem i s time završava znanje o državi u kojoj je glavni grad tromilijunski Santo Domingo. Naša sugovornica ističe da svake godine odlazi na odmor u drugu zemlju pa su tako iza nje iskustva putovanja u Italiju, Grčku, Portugal, Španjolsku, Francusku i Mađarsku. Sljedeće godine planira put u Južnu Afriku, a jedan od budućih ciljeva je i Turska.

Zanimala nas je usporedba mediteranskih destinacija koje je posjetila s Hrvatskom. Otkriva da je najbolji dojam na nju ostavila Italija, posebno Sicilija i Genova, a uz bok tome je Hrvatska. 'Portugal i Mađarska me se nisu posebno dojmili, a vaša zemlja je prekrasna. Sve do sada je bilo perfektno, a tek sam na pola svog odmora i boravka.

Hrvatska je u usporedbi s Grčkom uređena zemlja s odličnim cestama i aerodromima, općenito infrastruktura je savršena koliko sam ja ovih dana uspjela vidjeti; trebate vidjeti ceste u Grčkoj, to je prava opasnost. Vi ste zapravo jako puno ispred Grčke. U vašoj zemlji sam odlučila konačno položiti vozački ispit ove jeseni', rekla nam je Lynette. Pitali smo je zašto je donijela tu odluku.

'To je zbog Hrvatske. Ja inače živim u Queensu u New Yorku i tamo se ne koristimo osobnim vozilima, uglavnom se služimo javnim transportom. Svaki dan oko 45 minuta putujem na posao, a vožnja podzemnom željeznicom traje 20 minuta. I ondje se svaki dan jako puno hoda', rekla nam je Lynette.

'U Hrvatskoj sam toliko toga željela vidjeti ovih desetak dana, ali sam bila limitirana jer ne vozimo, ni ja ni moja prijateljica. Mislim da sam zbog toga puno propustila u vašoj zemlji, posebno zato što imate tako dobre ceste. Zato sam odlučila konačno položiti taj ispit', ističe mlada gošća iz Dominikanske Republike.

Prije Trogira i Splita bile su tri dana u Zagrebu i veoma im se svidio naš glavni grad. 'Obišli smo grad u pratnji turističkog vodiča i Zagreb nam se veoma svidio. Javni promet i tramvaji su odlični. Grad me je arhitekturom i ugođajem podsjetio na Budimpeštu. Ljudi koje smo sretali tokom boravka u kafićima, restoranima i općenito u gradu su bili vrlo pristojni, ljubazni i ugodni. Svidio mi se i stari grad s crkvom i parlamentom na uzvisini koji je mirnim i tihim ugođajem kontrast u odnosu na užurbani centar', kaže Lynette.

Još nekoliko dana će biti u Splitu koji im izgleda kao zabavan i dinamičan grad. 'U Trogiru sam provela cijelo jedno popodne uživajući u svom malom hobiju, u fotografiranju. Posebno su slikovite uske ulice u gradu s kamenim pločnikom. Jučer sam u Splitu na Rivi navečer fotografirala arhitekturu, ali i ljude i život na ulici. Na Rivi sam probala fritule i super su. Snimila sam ženu koja ih je pravila, ali mi je jedan čovjek zbog toga prigovorio. Pitam se smijem li ja ljude fotografirati po gradu, posebno jer nemam komercijalne namjere', zapitala nas je Lynette.

Nismo bili sigurni što bismo odgovorili, jer nismo čuli da se kod nas provode nekakve mjere zaštite privatnosti. Ona svoje fotke inače stavlja i na Instagram, a napravila je i seriju fotografija u Dioklecijanovoj palači. Ističe da nije očekivala da će vidjeti u Splitu senzacionalnu antičku baštinu. 'Ja sam detaljno planirala ovo putovanje, provjerila sam sve lokacije, pregledala fotografije i informacije, ali ovo u Splitu je bitno nadmašilo moja saznanja i očekivanja', puna je komplimenata Lynette.

Zanimalo nas je je li čula prije putovanja nešto o snimanju serije 'Igre prijestolja' na lokacijama u Hrvatskoj. Ona je odgovorila potvrdno, mada osobno nije detaljno pratila tu seriju, vidjela je tek nekoliko epizoda. Prema njezinu mišljenju, to samo može biti pozitivna reklama za zemlju o kojoj prosječni ljudi izvan Europe zaista premalo znaju.

'Malo ljudi u mojoj zemlji i u SAD-u razmišljaju izvan uobičajenog obrasca (out of the box) pa onda primjerice planiraju odmor na predvidivim lokacijama, na Karibima ili u Italiji i Francuskoj. Zato su ovakve stvari kao ta popularna serija odličan način da više ljudi sazna za vašu zemlju. A zaista imate što pokazati', zaključila je na kraju našeg ugodnog razgovora uz kavu na malom trgu kraj trogirske katedrale Lynette. Ona je danas svojom pojavom i respektom prema našoj zemlji na najbolji način prezentirala svoju daleku domovinu, nama nedovoljno poznatu Dominikansku Republiku.