Početkom studenog u javnost je procurila informacija kako će prema Akcijskom planu Vlade o integralnom upravljanju granicom Hrvatske, koji je strateški dokument u pregovorima za pristupanje EU, izravni zračni promet sa zemljama izvan 'Schengenskog prostora' imati zračne luke Split, Zagreb i Dubrovnik, dok bi ostale zračne luke izgubile status međunarodnih aerodroma
Prevedeno, to bi značilo da bi turisti i putnici u Pulu, Zadar, Rijeku, Osijek i Brač mogli iz zemalja unutar Schengena, jer je to nakon ulaska Hrvatske u EU 'domaći promet', dok gosti, primjerice, iz Velike Britanije, Ukrajine i Rusije koji su izvan Schengenske zone, ne bi mogli sletjeti u te gradove.
Kako nikakvih pojašnjenja u vezi s tim nije dolazilo ni s koje strane u Hrvatskoj, potpuno logično na noge su se proteklih dana podigli turistički, politički i gospodarski čelnici Istre. Takva bi odluka za pulski aerodrom značila stravičan udar na cjelokupan turizam Istre, ali i svih pratećih djelatnosti koje žive od turizma.
Istra je glavno odredište gostima iz Rusije i Ukrajine, a nadamo se i povećanju dolazaka iz Velike Britanije, pa bi ukidanje međunarodnog prometa u Puli bila prava katastrofa za istarski turizam.
Posljednje informacije kažu kako je župan Ivan Jakovčić od ministra Kalmete dobio uvjeravanja kako se to neće dogoditi.
'Hrvatska je u tako nezahvalnoj gospodarskoj i socijalnoj situaciji da je pogubno igrati se sa sektorom koji državi donosi sedam milijarda eura. Bez turističkih deviza Hrvatska jednostavno ne može preživjeti i politika koji bi ukidala mogućnosti dolaska turista bila bi pogubna', jasan je Damir Kajin, saborski zastupnik iz Istre.
Ministar turizma Damir Bajs, kojemu su britanski partneri uputili neugodno pitanje na Svjetskog turističkog sajma u Londonu o statusima zračnih luka u Hrvatskoj, odgovorio im je kako je to u nadležnosti drugih ministarstva, ali što se turizma tiče, on će se, tvrdi, zauzeti u Vladi na sve načine da se to ne dogodi.
Pa iako su sva pitanja vezana uz buduće poslovanje preostalih zračnih luka u Hrvatskoj bila okrenuta prema Ministarstvu mora, prometa i razvitka u čijem resoru su i zračne luke, u tom ministarstvu doznaje se kako se zapravo radi o nadležnosti Ministarstva unutarnjih poslova
Naime, kako nam je pojašnjeno, radi se o organizaciji kontrole granice, odnosno graničnim službama, a ne o putničkom prometu. Tako bi Split, Zagreb i Dubrovnik koji imaju cijele godine međunarodne linije imali i takvu organizaciju graničnih službi u kontroli putnika, kao što je i sada.
No, ostale zračne luke koje imaju izrazito sezonski karakter poslovanja u međunarodnom prometu, imale bi takav režim policijskih kontrola, pojašnjavaju nam. Navodno, ništa bitno se ne bi trebalo mijenjati.
I ma koliko to zvučalo kao jedino logično rješenje, ipak je čudno da se na pragu ugovaranja čarterskih letova za Hrvatsku u 2010. godini, nitko službeno ne izjašnjava o čemu se zapravo radi
Je li informacija izišla u javnost prerano, pa se sada traže odstupnice kako bi se cijela nelogična priča povukla ili je doista riječ o nečem trećem, pokazat će vrijeme. Tek, partneri koji godišnje u Hrvatsku dovedu oko tri milijuna putnika preko 7 zračnih luka, u najmanju ruku zaslužuju ozbiljan odgovor.