Posljednjih nekoliko mjeseci sve su glasnije pritužbe različitih developera na postojeću generaciju konzola koje, kako kažu, postaju 'usko grlo' igraće industrije
Već i ptice na grani znaju za recentni slučaj Crysisa 2 koji je na kraju umjesto podizanja standarda grafičkog prikaza u igrama ispao inferiorniji svom prethodniku starom nekoliko godina. Za to su na kraju, naravno, okrivljene konzole i njihov hardver koji se u posljednje vrijeme sve više bori s novijim naslovima. Nije to zapravo ni čudno, Xbox 360 ušao je već u svoju šestu godinu uspješne egzistencije, PlayStation 3 u petu.
Među brojnim developerima na postojeću generaciju konzola požalio se i predsjednik Ubisofta, Yves Guillemot koji je otišao toliko daleko da je konzole okrivio za financijske poteškoće izdavačkih kuća i razvojnih studija. Istakao je i da zbog toga developeri nemaju ambicije da rade na potpuno novim franšizama već se zadovoljavaju gomilanjem nastavaka;
'Kada se lansira novi format osjećamo želju da koristimo novu tehnologiju kako bi proizvodili nove igre i nove ideje za naše konzumente. Dodatni poticaj bila bi nam i želja da u tome budemo bolji od svoje konkurencije jer to je ugrađeno u DNA ove tvrtke. Svaki puta kada se pojavi novi hardver to našim kretivnim teamovima daje više slobode jer više ne trebaju pratiti stara ograničenja i pravila. Mogu pokušati nove stvari jer konzument očekuje i želi nove stvari...i to je jedan od razloga zašto je industrija u depresiji. Konzumenti i dalje vole postojeće formate, no u njima više jednostavno nema dovoljno prostora za kreativnost.', očajan je Guillemont.
Naravno, o ovakvom Guillemontovom stavu dalo bi se raspravljati. Tvrdnja da je industrija u depresiji najmanje stoji jer konzole su se u protekloj 2010. godini prodavale više nego u prethodnim godinama njihove egzistencije, da ne pričamo o brojnim rekordima prodajnosti koje su srušile brojne igre i to upravo na konzolama, ne na PC-u na kojem se nažalost prodaje tek manji dio ukupnih količina igara koje dolaze na dvije ili više platformi.
S druge strane, zaista postoji određen (istina, zasad vrlo malen) dio naslova koji zaista pate zbog lagane zastarjelosti konzolaškog hardvera, no budemo li potpuno iskreni – igre pate zbog developera koji ne vide interesa u iskorištavanju punog potencijala PC platforme već igre rade primarno za konzole pa ih onda konvertiraju na PC platformu. Nekada su se stvari odvijale 'other way around' pa su i pritužbe bile mnogo manje.