IUSTITIA ET PAX

'Ujutro mogu biti žena, popodne leptir, navečer muško': Žestoka pobuna biskupa protiv rodnih studija

10.07.2024 u 12:56

Bionic
Reading

Komisija Iustitia et pax, koja djeluje pri Hrvatskoj biskupskoj konferenciji, održala je tiskovnu konferenciju, na kojoj se oštro obrušila na kolegij rodnih studija na zagrebačkom Filozofskom fakultetu

Na tiskovnoj konferenciji pročitani su naglasci iz priopćenja na ovu temu, a potpisuje ga predsjednik komisije, đakovački nadbiskup Đuro Hranić. U njoj ocjenjuju da se u programu Filozofskog fakulteta promiče rodna ideologija te apeliraju na zakonodavca da zabrani program koji nije u skladu s uvjerenjem većine.

'Ujutro mogu biti žena, popodne leptir, navečer muško. Ta ideologija se promiče!' riječi su kojima je Vladimir Dugalić, tajnik komisije, opisao rodnu ideologiju koju, kako tvrde, zaziva uvođenje rodnih studija. On se obratio medijima uz podršku profesorice Pravnog fakulteta Dubravke Hrabar, a koja je u javnosti više puta stala u obranu klerikalnih stavova.

'Ovo naše priopćenje ni na koji način ne želi zadirati u akademske slobode niti u pravo pojedinih sveučilišta i fakulteta da provode i osnivaju određene studijske programe', kazao je Dugalić.

Biskupi su se o obraćanju medijima također zapitali treba li nam nakon iskustva komunističkog režima ponovno uvođenje neomarksističkih ideja u hrvatsko društvo.

Naglasci iz priopćenja HBK

U priopćenju, između ostalog, HBK ocjenjuje da se temeljem naziva kolegija koji se nalaze u predloženom programu rodnih studija, poput Feministička teorija, Rodna povijest, Feministička metodologija, Queer lingvistika, stvaraju dojam da se (ne)izravno nastoji uvući rodnu ideologiju u obrazovni sustav Republike Hrvatske.

U vezi s tim ocjenjuju da ovakvo ideologizirano shvaćanje čovjeka nužno vodi u ideologizirano shvaćanje roda, a što za posljedicu ima otvoreno nijekanje smisla i značenja spola i spolne različitosti u oblikovanju osobnog identiteta pojedinca. Primjećuju i kako sve veći broj zemalja Europske unije, ali i pojedine države i sveučilišta u Sjedinjenim Američkim Državama, dokidaju rodne studije dok ih naša akademska zajednica pokušava uvoditi.

'Smatramo, stoga, da je dobro promotriti i iskustva drugih država i društava te uočiti posljedice uvođenja takvih studija. Svjedoci smo da danas sve veći broj država ne samo da ukida takve studije kao neznanstvene, već uvode i zabranu hormonske i kirurške intervencije, odnosno promjene spola prije navršene 18. godine života, ističući pritom zablude rodne ideologije te se okreću 'terapiji razgovora'', kažu iz HBK.

Nije nevažno ni pitanje gdje će se po završetku studija zaposliti polaznici tih studija, nastavljaju u priopćenju. Može se očekivati da će oni biti egzistencijalno zainteresirani za širenje rodne ideologije pa se pitamo jesu li oni potrebni hrvatskom društvu. Vrijedno je naglasiti da i zakonodavac ima pravo, čak i dužnost, ograničiti i zabraniti studijske programe na javnim sveučilištima koji nisu u skladu s uvjerenjima većine građana ili umjesto znanstvene misije promiču ideološki aktivizam.

Poštujući vrijednost i dostojanstvo svake osobe, ne smijemo zaboraviti podsjetiti da je dužnost svake vlasti, u zakonom predviđenoj proceduri, poštivati ljudska prava, ali i onemogućiti ideološki aktivizam, isključivost i teror postavki koje niječu ne samo Božju istinu, nego i evolucijske činjenice. Teror manjine nad većinom ne smije voditi nijekanju temeljnih civilizacijskih postavki i profaniranju ljudske osobe, svodeći je na kategorije/identitete nepoznate zdravom razumu. Produbljivanje ideoloških sukoba ne pridonosi razvoju hrvatskog društva, nego rađa izvore novih zala čije će neslućene posljedice, kao golem teret, na svojim leđima nositi naraštaji koje dolaze. Promicanje ideologije u pitanje dovodi temeljne postavke opstojnosti i budućnosti naraštajâ hrvatskoga društva koji dolaze i koji imaju zadaću očuvati vlastiti identitet u vremenu za mlade zbunjujućih, neprirodnih i održivosti ljudske civilizacije protivnih tumačenja, navodi se i zaključuje:

'Pozivamo sve odgovorne u državi i društvu da i u okviru kritične demografske slike hrvatskoga naroda promisle je li potrebno ili pogubno uvoditi rodne studije u visokoobrazovni sustav Republike Hrvatske, te o dalekosežnim posljedicama koje takvi studiji mogu imati na odgoj djece i mladih, te općenito za daljnji razvoj općega dobra hrvatskoga društva'.