NENAD MRGAN

Umalo se sudarili vlakovi. Šef sindikata: 'Da je jedan krenuo 10 sekundi kasnije...'

05.05.2023 u 21:04

Bionic
Reading

Dva vlaka koja su se kretala na istom kolosijeku jedan prema drugome zaustavljena su između kolodvora Andrijevci i Garčin na udaljenosti od oko dva kilometra. Oba vlaka trebala su proći istim lijevim kolosijekom, jer se na drugom desnom izvode radovi, o čemu su svi dionici bili obaviješteni. Srećom nema ozlijeđenih, a do skorog sudara je došlo zbog pogreške prometnika, priopćili su u petak iz Hrvatskih željeznica (HŽ)

Radilo se o ozbiljnom incidentu. Putnički vlakovi s ukupno 127 putnika umalo su se sudarili. Oba vlaka zbog radova su se kretala istim kolosijekom. Prometnica u Garčinu propustila je vlak, no greškom je isto napravio i njezin kolega u Andrijevcima pa su krenuli jedan prema drugom. Zaustavili su se na udaljenosti od oko dva kilometra.

Kad je shvatio što je napravio, strojovođu koji je krenuo iz Andrijevaca prometnik je brzo nazvao i zaustavio. A vlak iz drugog smjera zaustavio je sigurnosni sustav.

Iz HŽ Infrastrukture su objasnili da ozlijeđenih nema i da je za sve kriv prometnik:

'Prema prvim informacijama oba vlaka su se našla u isto vrijeme na lijevom kolosijeku zbog pogreške prometnika vlakova, koji je odmah nakon uočenog propusta kontaktira sa strojovođom i zaustavio vlak. U tijeku je istraga kojom će se utvrditi odgovornost i nakon koje će biti poznato više informacija'.

Iz Policijske uprave brodsko-posavske potvrdili su da je zaprimljena dojava u 13.05 sati o krivom preusmjeravanju vlaka na relaciji Donji Andrijevci – Staro Topolje. Kažu da su vlakovi koji su dolazili iz suprotnih smjerova zaustavljeni na vrijeme, te da nije bilo ozlijeđenih osoba. Putnici su prevezeni drugim vlakovima.

'Imali smo sreće'

'Danas smo imali sreću, da je vlak iz Andrijevaca krenuo 10-ak sekundi kasnije sigurno bi tragedija bila daleko veća, možda se ne bi mogla ni izbjeći jer sigurnosni sustav tada više ne bi mogao zaustaviti strojovođu s vlakom iz Garčina jer bi on već prošao pokraj signala koji je njemu u tom trenutku pokazivao zabranjenu vožnju', rekao je za RTL Danas Nenad Mrgan, šef Sindikata strojovođa.

Ustvrdio je da se svakodnevno susreću s velikom količinom radova na prugama u Hrvatskoj, te da je, u konačnici, uvijek kriv ili strojovođa ili prometnik ili otpravnik vlakova. 'No, razlozi za to su negdje drugdje. Godinama se popravljaju pruge, iste dionice i onda se takve stvari mogu dogoditi', dodao je Mrgan.

'Moguće je takve stvari spriječiti'

Upitan je kako spriječiti da se ovakve stvari ne ponove i je li to moguće.

'Sigurno da je moguće – modernizacija infrastrukture, ali ne na ovakav način. Imamo zatvorenu prugu, velike radove Dugo Selo-Križevci, Križevci-Koprivnica, sad se otvaraju radovi na dionici Zagreb-Novska. Najavljuju se radovi na dionici Karlovac-Jastrebarsko. To ne ide, nema građevinskih firmi, nema onih koji mogu odraditi poslove na vrijeme. Ono što se može odraditi za mjesec ili dva oduži se na par godina.

A pod takvim uvjetima kad se radi, onda se nesreće sigurno događaju i vjerujemo da sve to treba ubrzati, raditi na jednom mjestu pa krenuti na drugi. Ovako imamo velike štete, putnike maltretiramo, a rezultat svega su velike nesreće i onda su krivac ili otpravnik ili strojovođa. Ali, greška je negdje drugdje i to bi trebalo ispraviti. Novac se osigurava iz europskih sredstava, treba ih uzeti, ali kad netko nešto dogovara – moraš imati građevinsku službu, stručne radnike, a ne zatvarati pruge mjesecima-godinama i onda to traje i to je veliki problem', rekao je za RTL Danas.