Udio domaćih proizvoda na ruskom tržištu roba široke potrošnje uvećan je u prvoj polovini godine na 83 posto, sa 79 posto godinu dana ranije, što ukazuje da Rusija uspjeva nadomjestiti manjak uvozne robe uslijed nametnutih joj sankcija, pokazalo je u utorak izvješće globalne analitičke tvrtke NielsenIQ
Ruski proizvodi namijenjeni brzoj širokoj potrošnji sada pune police u tamošnjim trgovinama, budući da se uvoz robe iz inozemstva naglo smanjio zbog zapadnih sankcija Moskvi.
Sankcije nametnute Rusiji krajem veljače zbog njezine invazije na Ukrajinu potaknule su brojne strane tvrtke, uključujući mnoge u sektoru proizvodnje robe široke potrošnje, da napuste zemlju.
Izraženiji pad, među ostalim stranim proizvodima, zabilježen je na tržištu alkohola, gdje je rusko pivo činilo 89 posto prodaje u prvoj polovini 2022. godine, u odnosu na 79 posto godinu dana ranije, pokazali su podaci Nielsena.
Piva koja su proizveli i prodali strani pivari koji su objavili planove o povlačenju iz Rusije još su prošlog tjedna bila u prodaji u moskovskim supermarketima i trgovinama, što samo pokazuje koliko vremena može trebati da ograničenja usmjerena na potrošače počnu imati utjecaja.
"Sužen je asortiman robe koja je dostupna potrošačima na policama trgovina", izjavio je Konstantin Loktev, direktor maloprodaje u ruskom ogranku NielsenIQ, ukazujući na jednu od dvije velike promjene koje su pogodile tu industriju.
"U ovom teškom razdoblju počeo se razvijati drugi trend - roba koja je nestala s polica počela se aktivno u potrošačkoj košarici zamjenjivati brendovima proizvedenim u Rusiji, za koje su se otvorile velike mogućnosti", istaknuo je.
Također je na policama trgovina znatnije uvećan udio ruskih prehrambenih proizvoda koji se konzumiraju između glavnih obroka, poput grickalica, i proizvoda za osobnu higijenu proizvedenih u Rusiji, pokazali su podaci provedenog istraživanja.