15 posto više

Uskrsna košarica skuplja 30 posto, no u uskrsnom tjednu svejedno ćemo potrošiti oko 1,6 milijardi kuna

15.04.2022 u 09:48

Bionic
Reading

Prema procjenama Hrvatske gospodarske komore ove ćemo godine u uskrsnom tjednu potrošiti oko 1,6 milijardi kuna, 15-ak posto više nego u običnim tjednima tijekom godine, piše u petak Večernji list

No za to sigurno neće biti zaslužan rast količina nego vrijednosti fiskalnih računa zahvaljujući poskupljenjima. Skromnija košarica ove će godine, tvrdi se, iznositi oko 550 kuna.

Ako je vjerovati anketama, na namirnicama za uskrsni stol ove će godine štedjeti čak dvije trećine građana, njih 66,5 posto, dok je lani štedjelo 54,3 posto ljudi. Oko 40 posto građana planira potrošiti do 500 kuna, od čega najviše njih manje od 300 kn.

Ponuda ribe na Veliki Petak na šibenskoj ribarnici
  • Ponuda ribe na Veliki Petak na šibenskoj ribarnici
  • Ponuda ribe na Veliki Petak na šibenskoj ribarnici
  • Ponuda ribe na Veliki Petak na šibenskoj ribarnici
  • Ponuda ribe na Veliki Petak na šibenskoj ribarnici
  • Ponuda ribe na Veliki Petak na šibenskoj ribarnici
    +23
Ponuda ribe na Veliki Petak na šibenskoj ribarnici Izvor: Pixsell / Autor: Dusko Jaramaz

Asortiman je šarolik, cijene i 30 posto više, a iako se nitko ne može potužiti na ponudu, zamjetno je da trgovci ove godine ne pretrpavaju police kao prijašnjih godina. Vidi se da vode računa da im ne ostane mnogo robe i znatno su oprezniji, dok su se lanjskih godina na policama i mesoreznicama nalazile i mjesec dana poslije Uskrsa, kaže direktor Croatistočara Branko  Bobetić.

Tijekom godine suhomesnatih proizvoda, plećke, šunke, vratine, Hrvati u prosjeku pojedu između 5 i 6 tisuća tona, od čega samo za Uskrs 2000 tona. "Potrošnja u uskrsnom tjednu i četiri je puta veća od prosjeka, a dobra vijest je i da je više od 90% tih proizvoda iz domaće industrije, rijetko iz drugih zemalja, osim pršuta", objašnjava Bobetić.  

Ne samo da cijene proizvoda ove godine "bodu" oči nego je i ponuda skromnija, komentiraju građani koji posljednjih dana itekako "mjere" ponudu trgovačkih lanaca kad je u pitanju uskrsni asortiman piše novinarka Večernjeg lista Jolanda Rak Šajn.