Kinesko veleposlanstvo u Hrvatskoj poslalo je povodom otvaranja Pelješkog mosta priopćenje u kojemu podsjećaju na proces izgradnje mosta i ističu da je ovaj projekt bio važan i za Hrvatsku i za Kinu
Kako su naveli, odnos Kine i Hrvatske usko je povezan s dva mosta. Prije više od 700 godina Marko Polo, slavni putnik rođen u Hrvatskoj, došao je u Kinu drevnim Putem svile i zakoračio na raskošni drevni kameni most Lugou u jugozapadnom predgrađu Pekinga, prijestolnice dinastije Yuan, koji ga je oduševio.
Nakon što se vratio u Europu započela je intenzivna razmjena učenja istočnih i zapadnih civilizacija, što je otvorilo vrata prijateljskoj razmjeni između Kine i Europe, kao i između Kine i Hrvatske. Danas, više od 700 godina kasnije, službeno je pušten u promet Pelješki most, dug 2,4 kilometra, koji je izgradila China Road and Bridge Corporation. Prozvan jednim od najdužih i najljepših mostova u Europi, on presijeca tjesnac poput raskošne duge i povezuje Hrvatsku, čiji su sjever i jug stotinama godina bili razdvojeni, a također čvrsto spaja srca kineskog i hrvatskog naroda, navodi se u priopćenju kineskog veleposlanstva.
Uspjeh Pelješkog mosta neodvojiv je od brige i podrške čelnika dviju država. Od službenog početka gradnje 2018. godine, Pelješki most dobio je veliku pozornost čelnika Kine i Hrvatske, što je učinkovito promoviralo napredak projekta.
Podsjetili su da je izgradnja Pelješkog mosta jedna od četiri strateške zadaće Plenkovićeve vlade. Uz brigu i podršku čelnika obiju strana, kinesko je poduzeće prevladalo negativan utjecaj nove epidemije koronavirusa i uspješno dovršilo posao tri mjeseca prije roka, ispunjavajući svoju obvezu izgradnje visokokvalitetnog projekta prema planu te odražavajući izvanredne prednosti u 'kineskoj brzini, kineskom upravljanju i kineskoj izgradnji' i drugim aspektima, čime je ustanovljen dobar imidž kineskih poduzeća.
Pelješki most donosi trostranu korist i zajednički razvoj Kine, Hrvatske i Europe. Projekt Pelješkog mosta je prvi veliki inženjerski projekt izveden unutar teritorija Europske unije koji je financirao EU, projektirao EU, s usvojenim standardima EU-a, a na čijem je globalnom natječaju pobijedila Kina.
Kinesko poduzeće je, navode, tijekom izgradnje privuklo 18 projektantskih i konzultantskih poduzeća iz Europske unije, 45 građevinskih poduzeća iz Europske unije te 112 svjetskih dobavljača opreme i materijala iz Hrvatske, Njemačke, Poljske i drugih zemalja da sudjeluju u projektu.
Projekt se strogo pridržavao specifikacija EU-a za izgradnju mostova, posebice se korištenom čeličnom konstrukcijom zadovoljava najviši standard EXC4 u Europi, a ukupna težina mosta je deset puta veća od težine Eiffelovog tornja. Tijekom izgradnje svojedobno je u jednom pokušaju u morsko dno zabijena čelična cijev duljine 130,6 metara, što je svjetski rekord. Kinesko poduzeće također se strogo pridržavalo europskih i hrvatskih propisa o zaštiti okoliša, usvojilo mjere za smanjenje buke, poput zavjesa s mjehurićima zraka, kako bi se smanjio utjecaj buke prilikom gradnje na morski život i okolne stanovnike; usvojilo metodu prijevoza troske od mjesta bušenja do mjesta ispuštanja udaljenog 20 nautičkih milja kako bi se smanjilo onečišćenje kvalitetne obalne vode, a metoda tvorničke predizrade, prijevoza brodom i montaže na licu mjesta usvojena je kako bi se smanjio utjecaj projekta na okoliš.
Može se reći da je upravo stoga što su tri strane, Kina, Hrvatska i Europa, u potpunosti iskoristile svoje prednosti glavni projekt Pelješkog mosta mogao je biti uspješno izgrađen u samo četiri godine. Pelješki most svjedoči o dubokom prijateljstvu između Kine i Hrvatske. Projekt mosta u potpunosti utjelovljuje načelo suradnje, obostranog dobitka i uzajamne koristi.
Lokalno stanovništvo i tisuće turista iz cijeloga svijeta putujući do Dubrovnika ne samo da više ne moraju više puta ulaziti i izlaziti iz hrvatskog teritorija, već i prijašnji trosatni put mogu prijeći za dvije-tri minute. Mjesto Komarna u blizini mosta čak je napredovalo zbog njega. Poslovanje hotela, restorana i supermarketa je u procvatu – prijašnje oslanjanje isključivo na ljetnu turističku sezonu promijenilo se na rad tijekom cijele godine.
Pelješki most značajan je projekt kinesko-hrvatske izgradnje, inicijative Pojas i put te suradnje Kine i zemalja srednje i istočne Europe, a ujedno je najveći kineski infrastrukturni projekt u Hrvatskoj. Uspjeh ovog projekta podigao je sveobuhvatno partnerstvo Kine i Hrvatske i 'dijamantno' prijateljstvo dviju strana na novu razinu, poručuju iz kineskog veleposlanstva.
Ove godine obilježava se 30. obljetnica uspostave diplomatskih odnosa između Kine i Hrvatske. Čelnici dviju zemalja dogovorili su daljnje produbljivanje međusobnog političkog povjerenja, proširenje pragmatične suradnje, jačanje usklađenosti razvojnih strategija te usmjeravanje kinesko-hrvatskih odnosa prema postizanju većeg razvoja.
U trenutnoj situaciji neizvjesnog globalnog gospodarskog oporavka kineski ekonomski temelji sa snažnom otpornošću, velikim potencijalom i usmjerenošću na dugoročno poboljšanje nisu se promijenili te će nastaviti nepokolebljivo otvarati na visokoj razini i promicati visokokvalitetni razvoj. Kina želi surađivati s drugim zemljama u svijetu, uključujući Hrvatsku, kako bi zajednički stvorile perspektivu za razvoj, zajednički uživale u prilikama za rast, nastavile podupirati gospodarsku globalizaciju i multilateralnu suradnju, dodatno produbile globalnu suradnju za razvoj i promicale izgradnju zajednice sa zajedničkom budućnosti za čovječanstvo. Vjerujemo da će zajedničkim naporima dvaju naroda kinesko-hrvatska uzajamno korisna suradnja zasigurno postići novi i veći razvoj i donijeti dobrobit dvjema zemljama i narodima, zaključili su.