AUTOM U GRAD

Usporedili smo cijene parkiranja u Zagrebu s četiri grada u okruženju

06.04.2018 u 22:26

Bionic
Reading

Iz Zagrebačkog holdinga stigle su najave prema kojima će od 1. svibnja cijene parkiranja narasti. Diglo je to na noge i građane i gradsku oporbu. Građani smatraju da je sve ionako preskupo dok oporba drži da na taj način gradska uprava želi puniti blagajnu koja se loše puni. Tportal usporedio je zagrebačke cijene parkiranja s onima u Beču, Ljubljani, Budimpešti i Beogradu

Prema prijedlogu, koji je iz Zagrebačkog holdinga otišao u gradsku upravu, parkiranje bi u prvoj zoni trebalo poskupjeti sa šest na deset kuna i umjesto do 21 sat naplaćivalo bi se do ponoći. Prva zona bi se proširila do Kvaternikova trga, Ravnice bi postale druga zona, a Dubrava, Sesvete i dio Novog Zagreba treća zona. Peta zona obuhvaćala bi rub grada – Špansko, Malešnicu i Jelkovec.

Cilj je, naveli su, potaknuti građane na korištenje javnog prijevoza koji je, iako se u njega ulagalo, i dalje neučinkovit i spor prvenstveno jer se nije izgradila infrastruktura za prometno rasterećenje (gradnja Šarengradske, mostovi Bundek i Jarun…), dobar dio tramvajskog prometa odvija se po istim koridorima kojima se voze automobili…

I dok s jedne strane gradski oci tvrde da im je cilj smanjiti gužve i potaknuti korištenje javnog prijevoza oporba upozorava da je riječ o krpanju rupa u proračunu, godišnje bi se s novim cjenikom uprihodovalo oko 39 milijuna kuna, ali i podsjeća da su se cijene populistički spuštale bez računice prije lokalnih i predsjedničkih izbora.

U usporedbi s gradovima u okruženju, a provjerili smo podatke za Ljubljanu, Beč, Budimpeštu i Beograd, zagrebačke cijene parkiranja su među nižima. Međutim, ni gradski prijevoz nije svugdje isti, ali ni primanja građana.

Također, valja podsjetiti i da je primjerice sat parkiranja u prvoj zoni 2010. godine bio 14 kuna, a od tada pa do danas je snižavan nekoliko puta i sad je šest kuna. Je li gužva tada bila manja nego što je danas? Jesu li se građani tada više vozili tramvajima i autobusima?

U Beču, s kojim zagrebački gradonačelnik Milan Bandić voli često povlačiti paralele, parking je najskuplji, ali je zato i javni prijevoz najučinkovitiji u što se mogao uvjeriti svatko tko je ijednom bio u njemu.

Parkiranje je podijeljeno po okruzima i cijene se kreću od 1,05 eura za pola sata do 2,10 eura za sat u prvoj zoni. Cijene garaža između tri i pet eura po satu. Stoga se svima koji u Beč dolaze osobnim autom preporučuje tzv. Park&ride koji iznosi 3,40 eura za cijeli dan.

U nešto bližoj Ljubljani cijene parkiranja u tri zone kreću se od 0,60 centi u trećoj zoni do 1,20 eura u prvoj gdje se parkiranje plaća svaki dan od 7 do 19. Parkiranje u garažama kreće se oko 1,50 eura za dva sata u središtu grada.

Budimpešta je pak podijeljena na nekoliko zona u kojima se parkiranje naplaćuje od ponedjeljka do petka od 8 do 18 osim u prvoj zoni gdje se parking plaća od 8 do 20 sati. Cijena parkinga u prvoj zoni je 1,62 eura , u drugoj 0,80 eura , a u trećoj 0,55 eura. Parkiranje u garažama je između 1,50 do 2 eura po satu.

Parking
  • Parking
  • Parking
  • Parking
  • Parking
  • Parking
    +4
Parking Izvor: Pixsell / Autor: Sanjin Strukic/PIXSELL

Poput Beča, i u Budimpešti se preporučuje Park&ride koji iznosi oko euro po danu.

Od svih gradova u okruženju parkiranje u Beogradu je najjeftinije. U tri gradske zone cijene se kreću od 0,30 do 0,50 eura po satu, ovisno o zoni, dok je parkiranje u garažama u centru grada nešto skuplje i kreće se oko 1,30 eura za sat vremena.