DOBRE VIJESTI ZA ONLINE ŠPINGHOLIČARE

Velike promjene: Kupci iz Hrvatske moći će kupovati na svim EU stranicama

23.11.2017 u 17:44

Bionic
Reading

Pregovarači Europskog parlamenta i Vijeća ovoga su tjedna završili pregovore o Direktivi o geoblokiranju i drugim vrstama diskriminacije utemeljenim na nacionalnosti, mjestu prebivališta ili boravišta na online tržištu, te će i hrvatski online kupci pod jednakim uvjetima kao i drugi građani Unije moći kupovati sa svih internetskih stranica u EU, priopćio je ured europarlamentarke Biljane Borzan u četvrtak

Na direktivi je u Odboru za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača radila i hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan.

'Dobre vijesti za Hrvatsku! Već od idućeg Božića hrvatski kupci će moći kupovati sa svih internetskih stranica u EU. Naime, do sada su hrvatski potrošači kao građani iz manje i novije države članice nerijetko diskriminirani tijekom kupovine online. Najčešće se događa da nam web trgovina odbija nešto prodati. Istraživanje Europske komisije je pokazalo kako čak 63 posto internet trgovaca ne prodaje van svoje države članice', objašnjava Biljana Borzan, stoji u priopćenju.

Ukidanje barijera se odnosi samo na fizičke proizvode, a servisi za čitanje e-knjiga ili streaming glazbe možda će biti uključeni u zakon kroz iduće dvije godine.

Borzan je tražila i zabranu automatskog preusmjeravanja kupaca na nacionalne stranice. U pojedinim slučajevima kupce se automatski prebacuje na lokalnu stranicu s drugim proizvodima i cijenama. Uz to, ponekad nam se čak naplati i po višoj cijeni nego kupcima iz nekih drugih članica EU-a. Zabrana je usvojena.

Biljana Borzan
  • Biljana Borzan
  • Biljana Borzan
  • Biljana Borzan
  • Biljana Borzan
  • Biljana Borzan
    +13
Sva lica Biljane Borzan Izvor: Pixsell / Autor: Jurica Galoic/PIXSELL

Više od 30 posto hrvatskih građana redovito kupuje online  i taj broj se stalno povećava.

'Prekogranična online kupovina u EU čini tek 14 posto ukupne internetske kupovine. Ukidanjem ove barijere očekuje se njen rast. Online tržište ima veliki potencijal koji bi koristio i hrvatskim trgovcima i potrošačima. Procjena je da bi povećanje online trgovine sa sadašnjih pet posto na 15 posto značilo siguran rast BDP-a na razini Unije za 1,7 posto', navodi Borzan.