Nakon najave promjene vlasničke strukture u novinskom koncernu WAZ pojavio se i jedan zainteresirani kupac za cijelu firmu. Riječ je o najvećem i najmoćnijem njemačkom novinskom izdavaču Axelu Springeru, koji izdaje visokotiražni tabloid Bild
Izdavački koncern WAZ (Westdeutsche Allgemeine Zeitung) sa sjedištem u Essenu, koji je treća po veličini firma te vrste u Njemačkoj, ima poslovne interese i izvan svoje matične države. WAZ je prisutan kao vlasnik ili suvlasnik raznih medija u istočnoj Europi, a jedan od njih je i hrvatski Europapress Holding. Stoga je i za hrvatsku javnost zanimljivo što se trenutno događa s WAZ-om, koji ne posluje baš najbolje te je u procesu promjene vlasničke strukture i restrukturiranja.
Naime, WAZ je nekoliko desetljeća bio u vlasništvu dvije obitelji, Funke i Brost, a nedavno se Petra Grotkamp - unuka osnivača tvrtke Jakoba Funkea – javila s namjerom da kupi kontrolni paket dionica druge obitelji. Cilj Petre Grotkamp jest nastaviti razvijanje medijskog koncerna WAZ te je za dionice ponudila 500 milijuna eura.
Sada se pak u igre oko WAZ-a uključio i prvi čovjek moćnog Axela Springera, Mathias Doepfner, koji je za njemačke medije izjavio da nudi čak 1,4 milijarde eura za tvrtku iz Essena. Doepfner je poslao i pismo nasljednicima obitelji Funke i Brost, u kojem jasno navodi što ga konkretno zanima u vezi WAZ-a. U njemu je istaknuo da želi kupiti dijelove firme koji se bave ženskim časopisima, kao i njihov udio u utjecajnom austrijskom tabloidu Krone Zeitung, ali i zapravo cijeli WAZ. Ukoliko je na prodaju.
Njemački analitičari procjenjuju da je Doepfnerov interes donekle nejasan, jer njegovo pismo unosi pometnju u pokušaj Petre Grotkamp da preuzme cijeli WAZ. Ona je pak odmah odbila ponudu Axela Springera pa se špekulira da je Doepfnerov cilj da svojom velikom ponudom zaustavi promjenu vlasničkih odnosa u WAZ-u te da se tako nastavi njegova poslovna stagnacija. Pravni stručnjaci upozoravaju da bi kupnja WAZ-a od najvećeg novinskog nakladnika Axela Springera mogla biti problematična zbog zakonskih odredbi o kartelima. Bez obzira na to, analitičari se slažu da je tim potezom Mathias Doepfner izazvao odgovarajuću pomutnju oko značajno slabijeg konkurenta na medijskom tržištu, što u konačnici može samo ići u korist tvrtke Axel Springer.