Najnovija istraživanja britanskih znanstvenika pokazala su kako su pozitivni zdravstveni efekti hodanja i vožnje bicikla, veći od rizika koji sa sobom nosi udisanje zagađenog zraka. Znanstvenici su kao primjer naveli indijski grad Allahabad, gdje samo pola sata vožnje biciklom uslijed zagađenja zraka može više naštetiti nego pogodovati ljudskom tijelu
Kako piše britanski The Guardian, znanstvenici su mjerenjem zagađenja zraka zaključili kako samo pola sata dnevne vožnje biciklom u indijskom gradu Allahabadu ili iranskom Zabolu može više naštetiti ljudskom tijelu nego pogodovati.
Slična je situacija u glavnom gradu Saudijske Arabije Rijadu gdje 45 minuta bicikliranja ili džogiranja ozbiljno može naštetiti zdravlju, dok je pak u New Delhiju ili kineskom Xingtaiju opasno voziti bicikl duže od sat vremena.
Iako su zbog zagađenja zraka ugroženi i pješaci, prema znanstvenicima, biciklisti su u većoj opasnosti budući se izlažu većem naporu pa udišu više ispušnih plinova te štetnih čestica koje u zrak dolaze od kočnica i automobilskih guma. Dodatno ih ugrožava i smog, a nedavno britansko istraživanje pokazalo je kako da biciklisti imaju 2,3 puta više čestica smoga u plućima od pješaka koji se kreću istim područjem.
Studija, objavljena u stručnom časopisu Preventive Medicine, ističe kako se većina gradova opasnih po zdravlje rekreativaca nalazi u Aziji, većinom u Indiji i Kini, a zanimljivo kako se na popisu našlo i makedonsko Tetovo.
Naime, u neposrednoj blizini Tetova nalazi se industrijsko postrojenje teške metalurgije, koje proizvodi fero-legure za potrebe industrije čelika te se ono smatra glavnim krivcem enormne zagađenosti zraka u tom makedonskom gradu.
Ništa bolja situacija danas nije bila i u Zagrebu u kojem je jutros izmjereno oko 100 µg/m³ lebdećih čestica po čemu je glavni grad bio jedan od najonečišćenijih gradova u Europi.