IDEJA IZ DOBA MARIJE TEREZIJE

Vukovarsko Gradsko vijeće protiv izgradnje kanala Dunav-Sava

07.11.2016 u 18:04

Bionic
Reading

Grad Vukovar protivi se gradnji višenamjenskog kanala Dunav-Sava jer bi tom gradu mogao donijeti samo štetu, a nikakvu korist, zaključeno je u ponedjeljak na tematskoj sjednici vukovarskoga Gradskog vijeća o gradnji kanala Dunav-Sava koja je u pripremi godinama

'Izgradnja višenamjenskog kanala Dunav-Sava, Transportno-logističkog centra 'Vuka' i Bazenske luke 'Bršadin' protivna je interesima grada Vukovara i svih njegovih građana', rekao je vukovarski gradonačelnik Ivan Penava.

Po njegovim riječima, stratešku poziciju i prednost grada Vukovara tijekom povijesti određivalo je upravo to da leži na obali Dunava. Izgradnjom kanala dovela bi se u pitanje ekološka ravnoteža i ugroženost režima podzemnih voda, što posljedično dovodi u opasnost šume hrasta lužnjaka i ekosustav još neistražene šume Spačve, zatim ugroženost i nedostatak pitke vode, opasnost od isušivanja i opasnost od poplava, istaknuo je Penava.

Po mišljenju predsjednika vukovarskoga Gradskog vijeća Igora Gavrića, jedino prihvatljivo rješenje za Vukovar je zadržavanje luke na Dunavu i izgradnja transportno-logističkog centra na području bivšeg kombinata Borova.

'Ne možemo pristati da se nova luka gradi devet kilometara uzvodno na kanalu, niti da se kanalom odvoji Vukovar od gradske četvrti Borova naselja', rekao je Gavrić. Vladi i Hrvatskom saboru predloženo je da ponište sve odluke vezane za realizaciju izgradnje kanala Dunav-Sava, a takav zaključak donesen je jednoglasno.

Kanal Dunav-Sava planiran je još u doba Marije Terezije, a ideja o njegovoj gradnji ponovno je intenzivirana za vrijeme Vlade Ive Sanadera. Kanal bi bio dug 61 kilometar i spajao bi Vukovar i Slavonski Šamac te bi služio za promet i natapanje.

Njime bi se povezali plovni putovi Save, Drave i Dunava i skratio put od zapadne Europe do Jadrana za 400 kilometara, a od istočne Europe za 85 kilometara. Uspostavila bi se riječno-željeznička veza od 560 kilometara do luke u Rijeci. Procjenjuje se kako bi za njegovu gradnju trebalo osigurati više od 850 milijuna eura.