LJETNA ISKUŠENJA

WHO za Europu lansirao #SummerSense: 'Situacija je i dalje nesigurna zbog širenja nekoliko varijanti virusa'

17.06.2021 u 16:00

Bionic
Reading

Epidemiološke mjere popuštaju u brojnim državama europske regije, pa mnogi dolaze u iskušenje otputovati u inozemstvo, posjećivati glazbene festivale i sportska događanja ili putovati u popularna ljetovališta. Svjetska zdravstvena organizacija (SZO) za Europu pokrenula je kampanju #SummerSense (#LjetniOprez), sa savjetima kako najbolje iskoristiti toplije vrijeme uz zaštitu od zaraze Covida-19

Poučeni prošlogodišnjom situacijom kada je najesen, a nakon ljetnog popuštanja mjera, došlo do porasta obolijelih od Covida-19, SZO/Europa je zajedno s UNICEF-om i regijom Središnje Azije pokrenula kampanju #SummerSense. Svrha kampanje je osigurati da ljudi uživaju u toplijim mjesecima i izbjegnu zarazu, te tako podržati nastojanja da se pandemija što prije okonča.

'Iskustvo nas je naučilo da prerano ublažavanje epidemioloških mjera može dovesti do porasta broja zaraženih Covidom-19, a što onda vodi do novih zatvaranja, nepotrebnih smrtnih ishoda i gospodarskih posljedica', izjavio je dr. Hans Henri P. Kluge, regionalni direktor SZO-a za Europu.

'Iako je dio populacije u europskoj regiji cijepljen, još smo daleko od procijepljenosti svih pogodnih osoba te je situacija ovog ljeta i dalje nesigurna zbog širenja nekoliko varijanti virusa', dodao je Kluge, prenosi Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ).

Trenutačno je u europskoj regiji više od 15 posto populacije cijepljeno protiv Covida-19, a taj broj svakodnevno raste. Međutim, treba napomenuti da ljudi koji su cijepljeni nisu automatski zaštićeni od bolesti te i dalje mogu širiti virus. Ipak, cijepljenje smanjuje vjerojatnost obolijevanja od teškog oblika bolesti ili smrti uzrokovane Covidom-19. Stoga je važno potaknuti sve ljude da pristanu na cijepljenje kada im se ono ponudi.

Zabava uz što veću zaštitu

Kampanja #SummerSense usmjerena je na četiri glavna područja: putovanje i turizam; Sportska događanja poput UEFA-inog europskog nogometnog prvenstva; društveni život, uključujući okupljanja, festivale, vjenčanja i ljetovanja te ppvratak u škole, kada se djeca i mladi krajem ljeta vraćaju u škole i fakultete.

SZO apelira na vlade i nadležna tijela te organizatore događanja u europskoj regiji da se pridržavaju savjeta kampanje #SummerSense, tako da presipitaju odluke o putovanjima; na temelju procjene rizika donose odluke o održavanju, odgodi ili otkazivanju masovnih okupljanja; ako se održavaju događanja, poboljšaju epidemiološke i društvene mjere ne samo u dvoranama, nego i u vanjskim prostorima te prijevozu koji koriste gledatelji, sudionici i lokalno stanovništvo.

Iako je sve više ljudi cijepljeno te pojedine mjere popuštaju, sada nije vrijeme za neoprez. Pandemija još uvijek traje. Zato je sada vrijeme za #SummerSense, poručuju iz WHO-a.

Građani se sunčaju i kupaju na plaži Žnjan
  • Građani se sunčaju i kupaju na plaži Žnjan
  • Građani se sunčaju i kupaju na plaži Žnjan
  • Građani se sunčaju i kupaju na plaži Žnjan
  • Građani se sunčaju i kupaju na plaži Žnjan
  • Građani se sunčaju i kupaju na plaži Žnjan
    +13
Građani se sunčaju i kupaju na plaži Žnjan Izvor: Cropix / Autor: Tom Dubravec