Nakon što je ministrica Bernardica Juretić izjavila da bismo kao olakšicu za obitelji s više od dvoje djece mogli uvesti mogućnost da im se pri kupnji kombija ne računa porez pokušali smo saznati koliko bi to moglo stajati državu, a koliko olakšati roditeljima
Budući da se radi tek o prijedlogu, mnoge stvari nisu definirane jer kombi je više gospodarsko vozilo s više od šest sjedala. Recimo, Renault Kangoo, popularno obiteljsko vozilo, ne spada u tu kategoriju.
Dakle, nakon ulaska Hrvatske u Europsku uniju na sva putnička i kombi vozila zaračunava se trošarina. S obzirom da su trošarine plivajuće i ovise o nizu parametara, trgovcima je nezahvalno prognozirati koliko bi zaista profitirali građani kada bi im država oprostila porez na kupnju vozila kao demografsku mjeru.
Najjeftinije kombi vozilo s devet sjedećih mjesta te trošarinom i PDV-om stoji 197 tisuća kuna. Od ukupnog iznosa na trošarinu odlazi 30 tisuća i na PDV još 35 tisuća kuna. Teško je vjerovati da bi se država odrekla 65 tisuća kuna po vozilu. Također, može se očekivati da bi prilikom donošenja ovakvog zakona država stavila neka ograničenja - do koje snage u kilovatima i kolike volumenske zapremine vrijedi olakšica.
Ministrica Juretić je, kada je govorila o kombijima, vjerojatno ciljala na manja vozila koja su putnička verzija dostavnih vozila, ali umjesto tovarnog prostora imaju ukupno pet ili šest sjedala. Tu je ponuda mnogo raznolikija, a tipično vozilo te klase s PDV-om i trošarinom stoji 128.800 kuna. Samo trošarina iznosi 13.693 kuna i kad dodamo još PDV od 28.500 kuna, ispada da bi ušteda na davanja iznosila 42.193 kune, što znači da bi tročlana obitelj dobila vozilo u koje stane cijela obitelj i pozamašna prtljaga za svega 86.607 kuna. Predobro zvuči da bismo vjerovali da će i biti tako, a postavlja se i pitanje kako bi se spriječila neovlaštena trgovina takvom povlasticom, s obzirom da većini obitelji u Hrvatskoj i vozilo u takvoj cjenovnoj kategoriji nije dovoljno jeftino.