tablica ne laže

Zagreb zauzeo 20. mjesto svjetske ljestvice gradova s najgorim prometom

28.11.2024 u 12:19

  • +5

Prometni kolaps u Zagrebu u kolovozu

Izvor: Pixsell / Autor: Davor Puklavec

Bionic
Reading

Prema infografici Global Traffic Congestion Rankings, koja koristi podatke Googleovih karata za analizu prometnih gužvi u gradovima diljem svijeta, Zagreb se u studenom 2024. našao na 20. mjestu među gradovima s najvećim prometnim zagušenjima

Ova pozicija ukazuje na ozbiljne izazove u prometnom sustavu metropole.

Uzroci prometnih gužvi u Zagrebu

Prometne gužve u Zagrebu rezultat su kombinacije nekoliko faktora:

  • Povećanje broja vozila: Broj registriranih osobnih automobila u Zagrebu porastao je za 34 posto u posljednjih deset godina, dosegnuvši 379.564 vozila u 2023. godini, nabrajao je gradonačelnik Tomislav Tomašević, o čemu je tportal već pisao.
  • Nedostatak ulaganja u prometnu infrastrukturu: Proteklih godina infrastruktura nije pratila rastući broj vozila, što je rezultiralo zagušenjima na ključnim prometnicama.
  • Istodobni radovi na više lokacija: Izvođenje radova na više prometno važnih ulica istovremeno, bez adekvatnog planiranja alternativnih pravaca, pogoršalo je prometne tokove i izazvalo zastoje.
Velike prometne gužve i zastoj tramvaja u Šubićevoj ulici
  • Velike prometne gužve i zastoj tramvaja u Šubićevoj ulici
  • Velike prometne gužve i zastoj tramvaja u Šubićevoj ulici
  • Velike prometne gužve i zastoj tramvaja u Šubićevoj ulici
  • Velike prometne gužve i zastoj tramvaja u Šubićevoj ulici
  • Velike prometne gužve i zastoj tramvaja u Šubićevoj ulici
    +7
Velike prometne gužve i zastoj tramvaja u Zagrebu Izvor: Pixsell / Autor: Sandra Simunovic/PIXSELL

Koje mjere planira gradska vlast na čelu s Tomaševićem?

Suočena s rastućim prometnim problemima, zagrebačka gradska vlast pod vodstvom stranke Možemo poduzela je nekoliko inicijativa:

  • Produžetak Branimirove ulice: Planira se produžetak Branimirove na istok i Kolakove ulice, što bi rezultiralo obilaznicom dugom sedam kilometara, s ciljem rasterećenja Sesveta i Avenije Dubrava, kao i Slavonske avenije.
  • Izgradnja Jarunskog mosta: Na zapadu grada planira se izgradnja Jarunskog mosta, zapadno od jezera Jarun, s ciljem poboljšanja prometne povezanosti i rasterećenja postojećih prometnica.
  • Uvođenje naplate parkiranja nedjeljom: Kako bi se smanjile gužve i potaknulo korištenje javnog prijevoza, uvedena je naplata parkiranja nedjeljom u određenim zonama.
Zagreb: Velike gužve na istočnom ulazu u grad
  • Zagreb: Velike gužve na istočnom ulazu u grad
  • Zagreb: Velike gužve na istočnom ulazu u grad
  • Zagreb: Velike gužve na istočnom ulazu u grad
  • Zagreb: Velike gužve na istočnom ulazu u grad
  • Zagreb: Velike gužve na istočnom ulazu u grad
    +5
Zagreb: Velike gužve na istočnom ulazu u grad Izvor: Pixsell / Autor: Patrik Macek/PIXSELL

Javnost na neke ideje nije najbolje reagirala

Oporba je upozoravala da pojedinačne mjere mogu smanjiti gužve samo u određenim zonama te ih samo prebaciti na druge kritične točke. Ističe se potreba za cjelovitom prometnom strategijom koja bi obuhvatila sve segmente prometa. Osim toga, pojedine političke stranke oporbe kritizirale su uvođenje određenih mjera bez adekvatnih alternativnih rješenja, što je, prema njima, dovelo do dodatnih zagušenja.

Prometne gužve u Zagrebu po mnogima su rezultat dugogodišnjeg zanemarivanja prometne infrastrukture i neadekvatnog planiranja. Iako je aktualna gradska vlast poduzela određene korake za poboljšanje situacije, potrebna je sveobuhvatna strategija koja će uključivati modernizaciju infrastrukture i bolje prometno planiranje kako bi se dugoročno riješio problem prometnih zagušenja.