ADACOV EUROTEST

Zagrebački javni prijevoz zadnji u Europi!

19.02.2010 u 13:14

Bionic
Reading

Hrvatski autoklub (HAK) objavio je rezultate testiranja provedenog pod nazivom "Javni gradski prijevoz 2009.-2010." u 23 europska grada u sklopu međunarodnog projekta "EuroTest" po kojem je Zagreb na posljednjemu mjestu.

Testiranje je provedeno u organizaciji 18 europskih automobilskih klubova na čelu s njemačkim ADAC-om.

Predstavljajući rezultate testiranja, voditelj tog projekta u HAK-u Darko Brozović je rekao da je EuroTest konzorcij u koji je udruženo 18 autoklubova iz 17 zemalja, većinom iz Europske unije, a osnovan je pod pokroviteljstvom Svjetske automobilističke federacije (FIA).

HAK od 2004. godine, kao ravnopravan partner, sudjeluje u radu tog konzorcija kako bi svojim članovima i svim vozačima mogao pružiti kvalitetne informacije o prometnoj infrastrukturi i tako utjecati na povećanje sigurnosti u cestovnom prometu, istaknuo je.

Rezultati testiranja nisu kritika, nego savjet kako neke stvari poboljšati, dodao je.

Pomoćnik voditelja projekta Igor Novačić je rekao da je od 23 testirana grada na prvome mjestu Muenchen, a na zadnjemu Zagreb, koji je loše ocjene dobio uglavnom zbog informiranosti građana o javnome gradskom prometu. Tako na primjer, kako je dodao, "postoji samo mapa tramvajske mreže i kao dodatak mapa autobusnih terminala odvojena od mape autobusne mreže, a samo je nekoliko bitnih informacija s biltena na stajalištima".

Također, rekao je, na postajama nije lako vidjeti idući odlazak iz voznog reda, vrijeme putovanja do odredišta nije uvijek vidljivo iz rasporeda zaustavljanja, nema višednevne karte, a mjesečni pokazi zanimljivi su jedino putnicima koji se često služe javnim gradskim prijevozom.

Osim toga, negativno je i to što je Zračna luka povezana samo s tzv. šatl-busom, koji ne staje u centru ni na ostalim postajama, nego samo na glavnome autobusnom stajalištu, zatim loše označene linije na autobusnim terminalima (nije lako pronaći željeni peron), a samo poneke linije "na svojim platformama imaju upozoravajuće znakove o dolasku vozila", rekao je.

Među pozitivnim stranama istaknute su dobre veze grada sa središnjim poslovnim centrom, to što javni gradski promet tijekom tjedna "u funkciji" 24 sata na dan i vikendom te da se internetska stranica javnog prijevoza može lako pronaći koristeći se pretraživačima na engleskom jeziku.

Također, zaposlenici na šalterima za informacije i prodajnim mjestima su ljubazni i uglavnom mogu komunicirati i na engleskom jeziku. Za samo osam kuna ili 1,1 euro putnici mogu putovati kroz cijeli Zagreb, ali najviše 90 minuta, što je također ocijenjeno pozitivnim, rekao je Novačić.

Na današnjem predstavljanju bili su i predstavnici grada, MUP-a i Zagrebačkog električnog tramvaja (ZET), čiji je zamjenik direktora Dubravko Baričević rekao kako je od 23 testirana grada Zagreb nije grad članice Europske unije te nije iz zemalja s takvom gospodarskom snagom. Istaknuo je da su mnogo toga vezanog uz testiranje poznato i ljudima iz ZET-a, ali za mnoge stvari koje treba unaprijediti potrebni su vrijeme i novac.