RAT PROTIV KONKURENCIJE

Zagrebački taksisti čuvaju monopol

23.09.2010 u 13:28

Bionic
Reading

Tvrd stav zagrebačkih taksista koji se protive liberalizaciji tržišta i konkurenciji u četvrtak nije omekšao ni predsjednik Skupštine Grada Zagreba Boris Šprem, koji se s njima sastao u pauzi sjednice. S druge strane, ispred zgrade Skupštine Kosta Minovski, šef Taxi Camea predstavio je svoja vozila koja već prometuju osječkim i riječkim ulicama

Iako će se o liberalizaciji taksi prijevoza u Zagrebu odlučivati tek na sljedećoj sjednici, Ćirilometodska je danas bila u znaku sukoba taksista. I jedna i druga strana su Špremu iznijele svoja stajališta.

Minovski je spreman za ulazak na zagrebačko tržište. Kaže da je već naručio sto Citroenovih automobila u bijeloj boji, kakvi bi trebali, kako prijedlog prođe u Skupštini, biti svi taksiji. On je već osnovao i poduzeće Taxi Cameo Zagreb, s obzirom da Grad namjerava dati prednost Taksi prijevoznicima izu glavnog grada. Minovski će za proboj na zagrebačko tržište uložiti između 30 i 40 milijuna kuna.

Dok Cameo nudi prijevoz unutar pet kilometara za 20 kuna, besplatan prijevoz prtljage i noćnu vožnju po cijeni dnevne, zagrebački taksisti i dalje tvrdo ostaju na svojim pozicijama. Grad je odlučio odrediti maksimalnu cijenu taksi prijevoza koja ne smije ići iznad 16 kuna za start i šest kuna za svaki kilometar. No, na neformalnom sastanku sa Špremom, tražili su da se odredi jedinstvena cijena taksi usluga. 'Izbjegnite rat cijenama. Svi u svijetu imaju jedinstvenu cijenu taksija', rekao je taksist Ratko Pavlek.

On tvrdi da Cameo sa 20 kuna na pet kilometara nema ekonomsku računicu te da je njihova usluga daleko manje kvalitetna od usluge koju nude zagrebački taksisti, doduše po cijenu od 46 kuna na pet kilometara. Tvrde da Taxi Cameo duguje državi 780 tisuća kuna za doprinose.

No, Šprem je bio neumoljiv. 'Vi iz Zagreba se zavaravate ako mislite da neće biti konkurencije. Mora se omogućiti slobodno tržište za taksi usluge.'