Prije nekoliko dana na tržištu se pojavio Torchlight II i prema prvim reakcijama – radi se o boljem proizvodu no što je primjerice Diablo III i ne samo to – radi se o proizvodu koji se prodaje po cijeni koja iznosi trećinu svake nove igre na tržištu
Prvi Torchlight na tržištu se pojavio 2009. godine kao nezavisna igra koja je bila vrlo dobra i koja je okupila određenu publiku. Komercijalno je prošla sasvim solidno pa je Runic Games za nastavak odlučio povisiti ljestvicu. I čini se da su u tome itekako uspjeli; naime, dobar dio onih koji su isprobali upravo izašli Torchlight II tvrde da je igra bolja od Diabla III, Blizzardovog djeteta koje je u produkciji sveukupno bilo više od desetak godina i u koje su utrošeni deseci milijuna dolara.
Da stvar bude bolja – igra stoji 20$. Sve nove visokobudžetne igre stoje 60$. Kako je to moguće i tko tu zapravo koga, zapitat će se mnogi? To je zanimalo i novinara Kotaku-a koji je odlučio popričati s izvršnim direktorom Runic Gamesa Maxom Schaeferom. Evo što je dotični odgovorio;
'Mi smo mala nezavisna kompanija i sami odlučujemo kako ćemo reagirati na vanjske utjecaje. Je li cijena od 20$ dobra ideja? Ne znam. No, mi osjećamo da jest; tako je bilo s prvim Torchlightom pa smo mislili kako ćemo imati jako dobar argument ako po istoj cijeni ponudimo i Torchlight II koji je veći i bolji u svakom pogledu.
Dugoročno – želimo biti upamćeni kao ljudi koji nude najbolju vrijednost u gamingu. I želimo izgraditi zajednicu igrača koja će trajati. Želimo da ljudi još jako dugo kupuju naše proizvode. Ovakva cijena je zapravo ulaganje u budućnost.
Ipak, ovakva cijena je moguća jer PC igre više ne prodajemo u kutiji. Da to radimo, nema šanse da bi za igru tražili 20$, već nam to omogućuju servisi poput Steama. Kada prodate fizičku kopiju za 20$ vama u džep idu 3.5$, a kada je prodate digitalno dobivate 14$. Još više zaradimo kada igru prodamo izravno na našoj stranici.
To jednostavno funkcionira. Na taj ćemo način zaraditi lijep novac.'
Runic Games trenutno već radi na DLC sadržajima za Torchlight II i pazite sad – oni će biti potpuno besplatni; 'Ako igru ponudite za 20$ i onda zamućujete vodu i naplaćujete DLC, onda to više nije 20$. To želimo izbjeći i u budućnosti ponuditi još bolju uslugu.' – zaključio je Schaefer.
Razvojni studio koji razmišlja i radi na ovakav način danas je gotovo nemoguće pronaći. Možda eventualno CD Projekt zaslužan za genijalni The Witcher 2. S jedne strane Kotick i Activision bi igračima naplaćivali i snimljene cut-scene između misija u igrama, a s druge strane studiji poput Runica na igrača gledaju kao na čovjeka od čijih novaca egzistiraju i žive. Activision vas vidi tek kao brojku, jedinku iz koje može izvući još pokoji dolar više.
Upravo zbog ovakvih igara i razvojnih studija bar bi ponekad trebalo odbaciti primitivna razmišljanja poput: 'Ma zaš' bi platijo, kad mogu zrokat s PajretBeja, heh!'.