Nakon što je prekjučer naprasno smijenjen dugogodišnji zapovjednik Specijalne policije Alen Klabot, počele su se rojiti razne teorije o skrivenim motivima njegove smjene. Malo tko vjeruje da je karizmatični specijalac smijenjen uoči izbora samo zato što je dva puta neovlašteno vozio službeni automobil. Neki od njegovih kolega vjeruju da je smijenjen jer je prigodom proslave 25. obljetnice ATJ Lučko prijavak podnio predsjednici Kolindi Grabar Kitarović umjesto ministru Ranku Ostojiću, koji mu je nadređen, ili ravnatelju Policije Vladi Dominiću, a pojavile su se i teorije da se Klabot protivio učestalom korištenju helikoptera Specijalne policije za prijevoz političara. Njegov nekadašnji kolega Željko Cvrtila pribojava se da će nakon Klabotove smjene specijalci masovno napustiti službu, kao što su to učinili piloti Krila Oluje
Udaljavanje Alena Klabota s dužnosti zapovjednika Antiterorističke jedinice Lučko zbog toga što je u dva navrata koristio službeni automobil smatra previše drastičnim i nerazumljivim te ističe da je Klabot dokazan kao vrhunski profesionalac. Cvrtilu čudi ta smjena, jer se za puno ozbiljnije povrede službene dužnosti policajci ne miču s dužnosti, a smatra da to otvara mogućnost da iza ovog razrješenja stoje mnogo dublji razlozi. Cvrtila je jedan od rijetkih koji su se usudili iznijeti mišljenje o ovoj smjeni, ali to je razumljivo jer ovaj stručnjak za sigurnost, nekadašnji šef kriminalističke policije u Ravnateljstvu policije, glavni policijski savjetnik te bivši pripadnik Specijalne policije više nije u sustavu.
Cvrtila je u razgovoru za tportal istaknuo kako korištenje službenog automobila u dva navrata nikako ne može biti povod za drastične mjere kakve je iskusio Klabot koji je, prema navodima Ravnateljstva policije, udaljen s dužnosti nakon što su potvrđeni navodi iz anonimnog podneska kako je sada već bivši šef specijalaca 8. studenoga prošle i 8. kolovoza ove godine koristio službeni automobil u privatne svrhe što je ocijenjeno kao teška povreda službene dužnosti.
'Štoviše, smatram kako je to nepošteno prema Klabotu koji je od prvog dana pripadnik Specijalne policije i koji se dokazao kao neosporni profesionalac i vođa u mnogim akcijama Domovinskog rata, ali i kao vrhunski obučeni instruktor koji je obučavao i mene', kazao je Cvrtila.
Budući se u javnosti spepkulira kako je Alen Klabot možda smijenjen zbog inzistiranja da povodom 25. obljetnice osnutka Antiterorističke jedinice Lučko kao zapovjednik podnese prijavak predsjednici Kolindi Grabar Kitarović što je, navodno, pokušao spriječiti ministar unutarnjih poslova Ranko Ostojić,ali i zbog nekih napisa kako pojedini čelni ljudi ATJ Lučko navodnoimaju konkretna saznanja o određenim protuzakonitim aktivnostima osobabliskih Vladi te ih stoga treba ušutkati, Cvrtila nije htio dodatnokomentirati, kao ni o teoriji da se Klabot protivio korištenjuhelikoptera njegove jedinice za prijevoz političara.
'Reći ću samo kako će ovaj slučaj svakako iskoristiti određeni ljudi upolitičke svrhe i obračune', kazao je naš sugovornik. Iz Ravnateljstvapolicije do zaključenja teksta također je izostao komentar o teorijamakoje su iznosili pojedini mediji kao navodno stvarne razloge Klabotovesmjene.
Cvrtila pak ističe kako će ova smjena još jednom pokazati kako seu Hrvatskoj ne isplati biti vrhunski profesionalac budući da smatrakako će Klabot sada zasigurno pronaći bolje plaćen posao negdje uinozemstvu poput pilota Krila Oluje, a svojim odlaskom će zbog svojegautoriteta, vrhunske obučenosti i profesionalizma zasigurno potaknuti idruge specijalce na sličan čin.
'Valja znati kako su svima puna usta specijalaca i njihove profesionalnosti, a pritom nitko ne razmišlja kakve su njihove plaće. Plaća zapovjednika ATJ Lučko iznosi tek 8.500 kuna, dok običan specijalac zarađuje tek 5.000 kuna. Istovremeno načelnik Policijske postaje u Zagrebu ima plaću u iznosu od 9.500 kuna, a običan pozornik 6.000 kuna. Takav nerazmjer plaća mogao bi izazvati masovni odlazak specijalaca iz službe i potragu za sličnim radnim mjestom koje se vani plaća osam puta više', istaknuo je Cvrtila zaključivši kako udaljavanje s dužnosti zbog dvije vožnje, za razliku od ostajanja u službi zbog grubljih povreda radne discipline poput prometne nesreće s ozlijeđenim osobama, svakako nije razlog za tako drastično postupanje.