Da se nađe u nevolji negdje u Europskoj uniji, tek svaki četvrti hrvatski građanin znao bi da za pomoć treba nazvati broj 112
Pokazalo je to istraživanje Eurobarometra u kojem je samo 26 posto ispitanika u Hrvatskoj ispravno zaključilo da je 112 jedinstveni europski broj za hitne slučajeve. Čak 70 posto anketiranih nije znalo odgovor na to pitanje, a četiri posto odlučilo se za neki drugi broj.
No, hrvatski građani nisu iznimka, njihovo poznavanje broja 112 u skladu je s prosjekom EU. U svega nekoliko zemalja više od pola ispitanika znalo je koji je jedinstveni 'hitni' broj za cijelu EU, dok je u Italiji točan odgovor dalo samo pet posto anketiranih, a u Grčkoj sedam posto.
U Hrvatskoj je broj 112 uveden 11. veljače 2005. godine, čime se Hrvatska pridružila europskom projektu omogućavanja dojavljivanja nesreća i potreba za djelovanjem hitnih službi na jedinstvenom broju koji je dostupan za sve vrste hitnih situacija, u bilo koje doba dana i noći, neovisno o tome gdje se nalazili u Hrvatskoj, a telefonski poziv je besplatan, piše Glas Slavonije.
Pozive primaju operateri koji po hitnom postupku obavještavaju strukovno i teritorijalno nadležne hitne i inspekcijske službe, pružaju pomoć ili poduzimaju potrebne zaštitne mjere. Ovisno o potrebi, može se dobiti hitna medicinska pomoć, pomoć vatrogasaca, policije, gorske službe spašavanja, ili drugih hitnih službi i operativnih snaga sustava zaštite i spašavanja. Taj je broj do danas stekao povjerenje hrvatskih građana, ali i turista, o čemu svjedoči 3,008.445 poziva u 2012. godini, od kojih je 7.486 bilo na stranim jezicima.