Očekuje se da će Ford sljedećeg tjedna predstaviti proširenu paletu SUV-ova za Europu, uključujući potpuno novi mali model i novu generaciju Kuge s plug-in hibridnim pogonom
Fordov novi crossover mogao bi se nazvati Puma, kažu izvještaji. Novi mali SUV bit će smješten između EcoSporta i većeg, srednje velikog modela Kuga. Trebao bi koristiti tehničku podlogu aktualne Fieste, a proizvodit će se u Fordovoj tvornici u Krajovi u Rumunjskoj, koja proizvodi EcoSport, kazala je analitička tvrtka Inovev. Kao i kod konkurenata u ovoj kategoriji, VW T-Crossa, ne očekuje se da će imati pogon na sva četiri kotača, no mogao bi imati motore iz Fieste; trocilindrični 1-litreni benzinac snage od 85 do 140 KS te četverocilindrični 1,5-litreni dizelski motor od 85 do 120 KS.
Ford dodaje novi mali SUV kako bi osvojio kupce koji žele sportskiji i vrhunski SUV s više opreme nego EcoSport, ali ne trebaju veličinu modela Kuga. Ford će predstaviti mali SUV i Kugu na velikom medijskom događaju u utorak u Amsterdamu. Neće prikazati električni crossover dugog dometa koji je nedavno prikazan teaserom uoči njegova planiranog lansiranja 2020., rekao je izvor upoznat s planovima proizvođača. Amsterdamski događaj, koji naziva Go Further 2019, važan je izlog za Ford, jer preskače skupe autosalone u korist samostalnih događanja koji se prenose direktno u streamu. Ford je izostao s ovogodišnjeg autosalona u Ženevi i prošlogodišnjeg autosalona u Parizu.
Više SUV modela ključni je element Fordova plana da preokrene posao u Europi, kojim gubi novac. Sadašnji SUV modeli ovoga automobilskog proizvođača - Edge, Kuga (Escape u SAD-u) i EcoSport - činili su petinu prodaje vozila u Europi prošle godine. SUV-ovi i crossoveri obično imaju više cijene od hatchbacka, kao što su mali automobil Fiesta i kompaktni Focus, te ostvaruju veće profitne marže.
U Amsterdamu će Ford pokazati i nove, blago hibridne verzije kompaktnih automobila Focus i male Fieste. Oba modela će biti u prodaji sljedeće godine. U njima će biti 1-litarski benzinski motor EcoBoost s 48-voltnim integriranim starterom/ generatorom koji će obnavljati energiju i dati malu dodatnu snagu. Blagi hibridni pogoni, poput plug-in hibrida, smanjuju potrošnju goriva, a time i emisiju CO2.
Ford je ranije ove godine izjavio da će uključiti jednu ili više elektrificiranih opcija pri svakom lansiranju novih automobila. Prošle godine izdvojio je Kugu kao jedino putničko vozilo proizvedeno u Europi koje je zaradilo u njihovoj europskoj diviziji u drugom tromjesečju 2018. godine. Kuga se proizvodi u Valenciji, u Španjolskoj. Laka gospodarska kombi vozila ovog proizvođača automobila također su bila profitabilna.
Ford preispituje svoje europske operacije kako bi preokrenuo gubitke, koji su 2018. godine iznosili 398 milijuna dolara. Restrukturiranje uključuje rezanje tisuća radnih mjesta i može uključivati zatvaranje proizvodnih pogona. U srijedu je proizvođač automobila kazao kako će zatvoriti dvije tvornice automobila i tvornicu motora u Rusiji, što će uzbuditi tržište automobila u toj zemlji. Ranije ovog mjeseca Ford je priopćio kako će ukinuti 5000 radnih mjesta u Njemačkoj i neobjavljeni broj njih u Velikoj Britaniji.