Vjerodostojno izvješće tvrdi da su izvori vidjeli Appleovu tehnologiju baterija za vozila sljedeće generacije koja je opisana kao 'radikalna'
Jučer su procurile prve glasine kako Apple radi na svom prvom električnom automobilu i da ga je spreman predstaviti za godinu dana kako bi počeo proizvoditi 2024. I internet je doslovno poludio, a neki poput uvijek dobro informiranog Motor1 je čak predstavio i svoje viđenje budućeg Appleaovog EV-a. Hoće li se zvati iCar?
Appleov cilj izgradnje osobnog vozila za masovno tržište suprotstavljen je suparnicima poput Waymo Alphabeta i Amazonovog Zooxa koji su fokusirani na robo-taksije za prijevoz putnika za uslugu vožnje bez vozača.
Iako priložene render fotografije budućeg Appleovog automobila možda i neće biti pretočene u konačan dizajn serijskog automobila, već je i to dovoljno kako bi pobudilo maštu mnogih fanova ove napredne tehnološke kompanije.
No, što je potaknulo giganta iz Cupertina da povuče korake nakon što je projekt Titan, koji je trebao dovesti do rođenja prve Jabuke na četiri kotača, bio gotovo u potpunosti odložen? Baterije. Zapravo, čini se da Apple može računati na tehnologiju baterija stečenu tijekom godina istraživanja na polju mobilnih uređaja koja bi mu omogućila zanimljivu konkurentsku prednost u odnosu na druge proizvođače automobila. Možda čak i na Tesli koja je s modelom 4680 spremna na tržište donijeti ćelije s rekordnim performansama.
Jedan modul
Appleov 'trik' bio bi imati bateriju koja se ne sastoji od modula, već od jedne strukture koja bi, s istim dimenzijama, mogla imati mnogo više 'aktivnog' materijala za pohranu i ispuštanje električne energije.
To su, barem, otkrili Reutersu neki dobro informirani izvori. Mjerodavni izvori koji su iz očitih razloga tražili da ostanu anonimni. Očito, a informacije cure od treće strane koja je već mogla osobno vidjeti projekte, s ovom vrstom baterija Apple ne samo da može bolje funkcionirati, već može drastično smanjiti troškove proizvodnje.
Appleov dizajn znači da se aktivniji materijal može upakirati u bateriju, dajući automobilu potencijalno veći domet. Apple također ispituje kemijski sastav za bateriju nazvanu LFP, ili litij-željezov fosfat, koja sama po sebi ima manju vjerojatnost da će se pregrijati, a time je sigurnija od drugih vrsta litij-ionskih baterija. U tom smislu postoje i dokumenti odobreni na razini EU-a.
Tehničar zaposlen u okviru Projekta Titan isto tako kaže: 'Ako na svijetu postoji tvrtka koja ima resurse da promiješa karte na stolu u smislu baterija, to je Apple, čak i ako ne smijemo zaboraviti da ne govorimo o pametnim telefonima'. Ukratko, kocka je bačena.
Mreža opskrbnog lanca
Zapravo, automobil je složen objekt. A nije dovoljno imati vrhunsku tehnologiju da bismo se mogli ravnopravno natjecati s drugim proizvođačima. S ove točke gledišta, Apple mora riješiti ogroman broj problema. Izgradnjom mreže dobavljača, na primjer, pronalaženjem pogona pogodnih za proizvodnju, dostizanjem obima proizvodnje koji omogućavaju profitabilno ulaganje.
Također i zato što očito, za razliku od Googlea, Apple ne želi pokrenuti proizvodnju vozila za određene usluge, već želi napraviti pravi automobil. A automobil s jabukom na poklopcu motora, da bi mogao generirati dobit, možda će morati doseći 100.000 prodanih primjeraka u godini. I to nije mala stvar, naročito ako se osvrnemo na prošlost i razne neuspjele projekte vezane uz ovu temu.
Partnerstvo na pomolu?
Ako postoji jedna stvar s kojom Apple ne bi trebao imati puno poteškoća, to je tehnologija. Što se tiče povezanosti, a Apple je tu zasigurno pravi predvodnik, i što se tiče sustava pomoći u vožnji, sektora na kojem Titan projekt kontinuirano radi od 2014. godine.
Ako mislite da su s iPhoneom 12 Tim Cook i suradnici uveli Lidar kao pomoć kameri, razumijete koliku bi spretnost tvrtka mogla pomaknuti na tehnologijama povezanim s autonomnom vožnjom.
Projekt Titan obuhvaća ponovno otkrivanje vozila od Windows sustava sljedeće generacije, preko skrivenih kontrola do holografskih head-up displeja do LiDAR sustava sljedeće generacije (+02) i još mnogo toga.
Dakle, samo dodavanjem svih ovih podataka nije isključeno da Apple Car zapravo kreće u realizaciju, ali će se možda graditi u partnerstvu s nekim od postojećih proizvođača. U svakom slučaju, dolaskom igrača ovog kalibra svijet automobila nikada više neće biti isti.