Predviđeni početak prodaje novih Q5 Sportback i SQ5 Sportback modela u Hrvatskoj je prva polovica prosinca ove godine kada će biti poznate i cijene
Audi je prije samo nekoliko dana održao hrvatsku premijeru modela A5 u dvije karoserijske izvedbe i SUV-a Q5. Treća generacija SUV modela Q5, svoju svjetsku premijeru je imala u rujnu prošle godine, i sada je još modernija i dinamičnija.
No sada je Audi proširio svoju ponudu modela sportskim coupé vozilom Q5 Sportback. Svojom progresivnom i dinamičnom siluetom, ova varijanta privlači sve one koji cijene dobar dizajn, a ujedno žele prednosti SUV vozila.
Audi Q5 Sportback kombinira karakteristike tipične za SUV vozila, kao što su svestranost i prostrana unutrašnjost, s još dinamičnijom siluetom. Nepogrešiv dizajn odiše sportskim duhom svojim karakterističnim kosim stražnjim krajem i elegantnim linijama.
Druga generacija modela Q5 Sportback može se pohvaliti kapacitetom prtljažnika do 515 l ili do 470 l u modelu SQ5 Sportback. Kada se stražnji red sjedala preklopi, prostor za pohranu u modelu Q5 Sportback povećava se na do 1415 l ili 1388 l u modelu SQ5 Sportback. Q5 Sportback ima vučni kapacitet do 2400 kg.
Predviđeni početak prodaje novih Q5 Sportback i SQ5 Sportback modela u Hrvatskoj je prva polovica prosinca ove godine kada će biti poznate i cijene.
Sportski dizajn zahvaljujući dinamičnoj, kosoj liniji krova
Dizajn novog modela Audi Q5 Sportback elegantniji je u usporedbi s prethodnikom. Široka Singleframe rešetka postavljena je visoko te je okružena vertikalnim, funkcionalnim zračnim zavjesama. Skulpturalna precizna glavna svjetla daju vozilu izbrušen izgled. Veliki otvor za usis zraka ispod Singleframe rešetke sadrži senzore.
Dinamična uzlazna linija proteže se iznad pragova preko kućišta kotača do stražnjeg branika, dajući vozilu dinamičan izgled čak i dok miruje. Vodoravna ramena linija koja povezuje prednja i stražnja svjetla malo se uzdiže iznad stražnjih svjetala kako bi vizualno poduprla luk krova s ravnim stražnjim staklom. Stražnji kraj modela Q5 Sportback vizualno je maksimalno rastegnut, čineći liniju krova koja se spušta od B stupa.
Time su poboljšane klasične proporcije SUV vozila i stvoren je još dinamičniji profil u elegantnom Sportback obliku. Opcijski krovni nosači dodaju uporabnu vrijednost dinamičnim linijama krova. Elegantna grafika stražnjeg stakla također pomaže vizualno rastegnuti kabinu.
Minimalističke linije daju stražnjem kraju svjež dizajn. Glatka površina koja se proteže od stražnjeg stakla do donjeg ruba skulpturalne svjetlosne trake obrubljena je oštrim rezom cijelom širinom vozila. Ispod je čista, široka površina. Sportski, prepoznatljiv rub na poklopcu prtljažnika upotpunjuje progresivni dizajn. Difuzor je integriran u podignute branike i djeluje kao otok. Ispod su ispušne cijevi, dok S model ima legendarne dvostruke okrugle ispušne cijevi novog, izbrušenog dizajna.
SQ5 Sportback ima vlastiti prepoznatljivi vanjski dizajn. Vanjski dizajni S line i S model imaju veće prednje otvore za usis zraka i sportski stražnji difuzor. Singleframe rešetka okružena je okvirom kromirane mat antracit (S line) i mat srebrne (S model) završne obrade. Velike bočne aero cijevi u obliku slova L naglašavaju sportske ambicije modela Q5. Na modelu S model, Singleframe rešetka dodatno je naglašena okomitim letvicama u obliku slova L kromirane mat srebrne završne obrade.
Kromirani obrub pragova u mat antracit boji vanjskog dizajna modela S line i kromiranoj mat srebrnoj boji na modelu S model dodatno pridonose dinamičnom karakteru. Letvice prozora serijski su aluminijskog izgleda. Digitalna OLED stražnja svjetla druge generacije i novo projekcijsko svjetlo u spojleru iznad stražnjeg stakla povećavaju sigurnost. Potonji projicira grafiku na gornji dio stražnjeg stakla, povećavajući veličinu područja svjetla kočnice.
Nadopuna vanjskog dizajna: filozofija dizajna unutrašnjosti
Unutrašnjost novog modela Q5 Sportback sustavno je prilagođena potrebama putnika i utjelovljuje novu filozofiju dizajna marke Audi. Svojstva materijala uvažena su u vrlo ranoj fazi dizajna, a zajedno s Audi MMI panoramskim zaslonom i MMI zaslonom za putnike, čine vizualno upečatljivu digitalnu pozornicu. Dizajn unutrašnjosti velikog kontrasta namjerno postavlja elemente u prvi plan ili pozadinu, stvarajući trodimenzionalnu prostornu arhitekturu koja spaja estetiku s ergonomijom.
Ambijent unutrašnjost izrazito je ugodan. Mekana obloga „softwrap” proteže se od vrata kroz cijeli cockpit do središnje konzole, stvarajući homogen i ugodan osjećaja prostora. Osim što je usmjerena na korisnika, unutrašnjost je ujedno i održiva. Materijali kao što su Cascade presvlake i Dinamica mikrovlakna primarno su izrađeni od recikliranog poliestera, pokazujući da je Audi predan održivom i učinkovitom korištenju resursa u modelu Q5 Sportback.
Najsuvremeniji model s motorom na izgaranje s tehnologijom MHEV plus Nova obitelj Audi Q5 Sportback temelji se na platformi Premium Platform Combustion (PPC), arhitekturi za vozila na konvencionalni pogon s uzdužno ugrađenim motorima na izgaranje. Pri uvođenju na tržište vozila dolaze opremljena visoko učinkovitom tehnologijom MHEV plus. Novi električni sustav od 48 V MHEV plus podržava motor na izgaranje i smanjuje emisije ugljika istovremeno povećavajući performanse i udobnost tijekom vožnje. Vozilo također ima mogućnost ograničenog potpuno električnog manevriranja i parkiranja.
Novi pogonski generator (PTG) stvara dodatni okretni moment do 230 Nm i 18 kW (24 KS). K tomu, električni sustav od 48 V omogućuje korištenje kompresora klima-uređaja na električni pogon. To osigurava da klima-uređaj nastavlja raditi punom snagom, održavajući ugodnu temperaturu u unutrašnjosti čak i kad je motor isključen, primjerice tijekom vožnje u praznom hodu ili zaustavljanja na crvenom svjetlu.
Litij-ionska baterija za vozila s tehnologijom MHEV plus temelji se na kemiji litij željezo fosfat (LFP) i ima kapacitet pohrane od 1,7 kWh. Primarne funkcije alternatora s remenicom (BAS) su pokretanje motora i opskrba baterije električnom energijom. BAS omogućuje električnu vožnju, rasterećuje motor na izgaranje i pomaže u smanjenju potrošnje goriva. Tijekom kočenja BAS vraća energiju u bateriju (rekuperacija) s do 25 kW (34 KS) snage. Na taj način Premium Platform Combustion (PPC) omogućuje djelomičnu elektrifikaciju u obliku blagih hibrida. Kasnije tijekom životnog ciklusa modela Audi Q5 Sportback bit će dostupni plug-in hibridi s većom baterijom i vanjskim punjačem.
U Europi će modeli Audi Q5 Sportback biti dostupni uz tri verzije motora tijekom uvođenja na tržište, a ostale će varijante pogona uslijediti kasnije. U početku, sve verzije dolaze opremljene tehnologijom MHEV plus, koja nakratko stvara do 18 kW (24 KS) dodatne snage. Svi modeli u seriji također koriste S tronic 7-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom. Ulazni motor je 2.0 TFSI sa 150 kW (204 KS) i 340 Nm najvećeg okretnog momenta te pogonom na prednje kotače. Opcijski je dostupan quattro pogon na sve kotače.
Uz 2.0 TDI, model Audi Q5 Sportback dostupan je uz motor generacije EA288 evo. Ima izlaznu snagu od 150 kW (204 KS) i 400 Nm okretnog momenta te je dostupan uz quattro pogon na sve kotače. Vrhunski model u seriji, Audi SQ5 Sportback, bit će dostupan u trenutku uvođenja na tržište. V6 TFSI motor obujma od tri litre ima snagu od 270 kW (367 KS) i najveći okretni moment od 550 Nm.