Audi Q4 45 e-tron i Q4 Sportback 45 e-tron s pogonom na stražnje kotače razvijaju snagu od 210 kW (286 KS) i ubrzavaju od 0 do 100 km/h za 6,7 s (4x4 modeli quattro za 6,6 s). Najbolji modeli u ponudi Q4 55 e-tron quattro i Q4 Sportback 55 e-tron quattro sa snagom od 250 kW (340 KS) od 0 do 100 km/h ubrzavaju za 5,4 s. Najveća brzina za sve modele sada iznosi 180 km/h
Audi sustavno nastavlja kročiti svojim putem prema prelasku na potpuno električne modele. Više od bilo kojeg drugog električnog modela, obitelj modela Audi Q4 e-tron pridonijela je snažnom rastu isporuka tijekom prve polovice 2023. godine (+51,2 posto). Sveobuhvatno se unaprjeđuje u modelskoj godini 2024. s nanovo usklađenim ovjesom, povećanom učinkovitošću, karakterističnim zvukom i bogatijom serijskom opremom. Uz optimiziran koncept pogona i veću snagu punjenja, marka Audi širi raspon funkcija modela u pogledu sustava potpora za vozača. Uz opcijski adaptivni tempomat, oba modela sada pružaju potporu pri promjeni voznog traka.
Unaprijeđeni modeli već su dostupni za narudžbe i na hrvatskom tržištu, a njihova početna cijena iznosi 54.765 eura.
Svi modeli Q4 e-tron opremljeni su velikom baterijom koja isporučuje energiju od 77 kWh neto (82 kWh bruto). Optimizirana kemija ćelija poboljšala je snagu punjenja istosmjernom (DC) strujom, zahvaljujući čemu se u idealnim uvjetima baterija može napuniti od 10 do 80 posto za svega 28 minuta. Modeli quattro sada postižu najveću snagu punjenja istosmjernom (DC) strujom od 175 kW, a modeli s pogonom na stražnje kotače najveću snagu od 135 kW.
Funkcija zaštite baterije automatski ograničava razinu napunjenosti na 80 posto radi produljenja vijeka trajanja baterije. Kako bi se osiguralo inteligentno planiranje vožnje i punjenja, planer ruta za e-tron daje prioritet stanicama HPC ('High-Power Charging' za ultra brzo punjenje) s vrhunskim performansama. Kada vozač vozi preporučenom rutom, sustav aktivira prethodno kondicioniranje baterije tijekom razdoblja prije nego što novi Audi Q4 e-tron modeli dođu do odabrane, spremljene stanice za punjenje. Kada vozač odabere stanicu HPC kao odredište, sustav aktivira toplinsko kondicioniranje kako bi se osiguralo da se baterija na stanici puni što brže. Obitelj modela Audi Q4 e-tron također prvi put raspolaže funkcijom naknadnog kondicioniranja. U okviru nje sustav toplinskog upravljanja vozila hladi bateriju, na primjer, ako premaši fiksni prag temperature nakon vožnje ili punjenja.
Novi pogonski sustav s boljom učinkovitošću i većom snagom
Kako za modele s pogonom na stražnje kotače tako i za modele quattro s pogonom na sve kotače, svi modeli Audi Q4 e-tron sada su opremljeni stalno pobuđenim sinkronim motorom (PSM) na stražnjoj osovini. Updateom se obitelji modela Audi Q4 e-tron osigurava potpuno unaprijeđeni PSM, koji se odlikuje boljom učinkovitošću i većom snagom. Modeli profitiraju od povećanog dosega i vrhunske isporuke snage. Model Audi Q4 Sportback 45 e-tron, na primjer, ostvaruje doseg do 562 km prema WLTP ciklusu.
Modeli Audi Q4 45 e-tron i Audi Q4 Sportback 45 e-tron s pogonom na stražnje kotače razvijaju snagu od 210 kW (286 KS) i ubrzavaju od 0 do 100 km/h za 6,7 s. Modeli Audi Q4 45 e-tron quattro i Audi Q4 Sportback 45 e-tron quattro sa snagom od 210 kW (286 KS) za to trebaju 6,6 s. Najbolji modeli u ponudi Audi Q4 55 e-tron quattro i Audi Q4 Sportback 55 e-tron quattro sa snagom od 250 kW (340 KS) ubrzavaju iz stanja mirovanja do brzine vožnje autoputom za svega 5,4 s. Najveća brzina za sve modele sada iznosi 180 km/h.
Novi elektromotor koristi se toplinskim upravljanjem za poboljšanje učinkovitosti. Ovaj je sustav opremljen hlađenjem radi uštede energije: uslijed geometrije i rasporeda zupčanika za stupnjeve prijenosa u mjenjaču te posebno oblikovanih komponenti za prijenos i raspodjelu ulja, temperature u pogonskom sustavu gotovo se uopće ne podižu. Zauzvrat, rashladni kružni tok osigurava kontrolu temperature ulja. Povezana je komponenta omotač za vodeno hlađenje s vanjske strane statora.
Poboljšana reakcija upravljača: ovjes s DNK-om marke Audi
U skladu s DNK-om marke Audi, novim usklađivanjem ovjesa poboljšava se ravnoteža za još veću udobnost, zabavu tijekom vožnje i stabilnost. Bez obzira na to ima li model standardni ili sportski ovjes karakteristike upravljanja i usklađivanje amortizera posebno su prilagođeni. Rezultat su skladna amortizacija, poboljšana reakcija upravljača i bolja kontrola opterećenja.
U slučaju sportskog ovjesa, karoserija je 15 mm niža. Novo usklađivanje opruga/amortizera i nova izvedba sustava upravljača pružaju uravnoteženo, stabilno iskustvo vožnje te sportsku reakciju upravljača tipičnu za vozilo marke Audi. Modeli Audi Q4 e-tron reagiraju izravnije na promjene upravljača za još izraženiji sportski karakter i agilnost.
Nova funkcija: potpora pri promjeni voznog traka
U okviru dodatne opreme, unaprjeđenje prvi put omogućava vozilima iz obitelji modela Audi Q4 e-tron upotrebu potpore tijekom promjene voznog traka u kombinaciji sa sustavom adaptivni tempomat pri brzinama većim od 90 km/h na autoputu. Dio paketa asistencije Pro i sustavi zaštite i upozorenja Plus te potpora pri promjeni voznog traka mogu se aktivirati putem MMI-ja.
Novi sustav koristi se bijelim strelicama na instrumentnoj ploči i na Head-up zaslonu s proširenom stvarnošću kako bi vozača obavijestio o tome je li sigurno promijeniti vozni trak i u koji vozni trak sigurno može prijeći. Ako vozač pokrene promjenu voznog traka aktivacijom žmigavca, sustav aktivno podržava vozača pri upravljanju vozilom. Nakon što vozilo prijeđe u novi vozni trak, ponovno isključuje žmigavac. Osoba koja sjedi za kolom upravljača ostaje u potpunosti odgovorna tijekom postupka promjene voznog traka. Potpora pri promjeni voznog traka omogućena je upotrebom podataka iz stražnjeg radara.
Među opcijskim sustavima, adaptivni tempomat s prediktivnom kontrolom specijaliziran je za reguliranje udaljenosti do vozila ispred putem postupaka ubrzanja i usporavanja. Sustav adaptivni tempomat i asistent zaustavljanja u nuždi proširuje funkciju automatske regulacije razmaka provedbom blagih ispravljanja položaja kola upravljača kako bi se vozilo zadržalo na sredini voznog traka. Kako bi se osigurala uzdužna kontrola, sve što vozač mora učiniti jest blago dodirnuti kapacitivno kolo upravljača koje je dio sustava, čime pokazuje da obraća pozornost na zbivanja oko sebe.
Sustav side assist s upozorenjem pri izlasku nadzire promet iza i pokraj vozila te upozorava osobu za kolom upravljača o tome hoće li planirana promjena voznog traka biti rizična. Taj se sustav također koristi informacijama iz stražnjih radarskih senzora.
Ključni sustavi potpora za vozača dio su serijske opreme, dok su opcijski sustavi dostupni s paketom asistencije Pro i sustavom zaštite i upozorenja Plus.
Unaprijeđena serijska oprema i posebne edicije modela
MMI navigacijski sustav plus i Audi connect navigacija & infotainment te potpuno digitalna 10,25" instrumentna ploča kod Audi virtualnog kokpita sada su dio serijske opreme. Električno otvaranje/zatvaranje poklopca prtljažnika sada se serijski isporučuje s elektromotorom, a u kombinaciji s opcijskim komfornim ključem reagira i na kretnje stopalom.
Uz novi paket opreme Edition S line marka Audi širi svoju bogatu ponudu individualizirane opreme. Bez obzira na to je li riječ o kombinaciji s Kiesel sivom, Gletscher bijelom metalik ili Mythos crnom metalik vanjskom bojom, obrubi kućišta kotača i pokrovi na vratima izvedeni su u kontrastnoj Mythos crnoj metalik boji, lakometalni naplatci Audi Sport 8,5/9 Jx21 dolaze sa 5 zvijezda krakova, brončani te su matrix LED prednja svjetla i LED stražnja svjetla zatamnjena. Istovremeno, prstenovi marke Audi su u crnoj završnoj izvedbi koja daje sportske akcente.
Jedinstven akustični identitet zahvaljujući 'karakterističnom zvuku'
Modeli Audi Q4 e-tron nezamjenjivi su, ne samo kada je riječ o vizualnim karakteristikama i rukovanju, već i zvuku. Uz unaprijeđene izvedbe, marka Audi opcijski oprema seriju kompaktnih SUV vozila vlastitim zvučnim identitetom. Uz tipičan 'e-tron sportski zvuk' razlikuje se od ostalih električnih modela marke Audi, ali i električnih vozila drugih proizvođača. Osim toga, njime se produbljuje emotivna veza između vozača marke Audi i njegova vozila.
Svi modeli emitiraju zvuk čak i pri brzinama nižim od 25 km/h radi daljnjeg poboljšanja sigurnosti na cesti.
Digitalno generirani zvuk vožnje, koji se emitira putem dvaju vanjskih zvučnika straga i dvaju unutrašnjih zvučnika u stražnjim vratima, dostupan je kao posebna tvornički ugrađena značajka. Ovaj inovativni zvučni element razlikuje se ovisno o opterećenju i brzini sve do najveće brzine vozila. Nezamjenjiv zvuk jasan je pokazatelj električnih modela marke Audi te emotivno odražava progresivan karakter vozila.
Na 'e-tron sportski zvuk' utječu i vanjski zvukovi, a ne samo infotainment sustav ili unutarnji zvučnici. Sustav se po potrebi u svakom trenutku može deaktivirati u izborniku Audi drive select. Akustični sustav upozoravanja (eng. 'Acoustic Vehicle Alerting System', AVAS), koji je po zakonu propisan kao upozoravajući zvuk, dio je 'e-tron sportskog zvuka' i aktivan je u svakom trenutku. Spomenuto ne utječe na to kako infotainment sustav zvuči.
Pionir proizvodnje električnih vozila Audi Bruxelles proizvodit će Q4 e-tron
Od kraja tekuće godine marka Audi proizvodit će seriju modela Audi Q4 e-tron na svojoj lokaciji u Bruxellesu dodatno uz proizvodnju u Zwickau. Taj potez, kao reakcija na veliku potražnju za modelom, marki Audi omogućava povećanje proizvodnih kapaciteta. Audi Bruxelles proizvodi modele Audi Q8 e-tron i Audi Q8 Sportback e-tron od prosinca 2022. godine. Prije toga, model Audi e-tron, prvi potpuno električni serijski model marke s četiri prstena, kotrljao se sproizvodnih traka u Bruxellesu od 2018. godine. Tvornica u Bruxellesu prvi je ugljično neutralni objekt za masovnu proizvodnju u premium segmentu vozila s certifikatom neovisnog ispitivačkog tijela.
Dugoročno gledano, marka Audi namjerava prebaciti sve svoje lokacije na proizvodnju električnih modela. Nakon Bruxellesa i lokacije Böllinger Höfe u Neckarsulmu za Audi e-tron GT, Ingolstadt će započeti s pripremama za prvi model na novoj premium električnoj platformi (PPE). Do kraja desetljeća svaka će tvornica marke Audi proizvoditi najmanje jedan potpuno električni model. Kao što se već uspjelo postići u Bruxellesu i Győru, sve lokacije marke Audi nastoje postići neto ugljično neutralnu proizvodnju1 do 2025. godine.