Samo rijetki tradicionalni proizvođači automobila preživjet će veliki tehnološki poremećaj po pitanju pogona, načina vožnje i prodaje budućih vozila
Fiat Chrysler Automobiles je 'kuća marki' i to im osigurava da će oni biti jedan od rijetkih tradicionalnih proizvođača automobila koji će preživjeti poremećaje u automobilskoj industriji zbog porasta električnih i autonomnih automobila, izjavio je glavni izvršni direktor FCA-a Mike Manley za ugledni Bloomberg. Manleyjeva, kao i vizija njegova legendarnog prethodnika Sergia Marchionnea, temelji se na stavu da prepoznatljivi brendovi kao što su Jeep, Alfa Romeo i Maserati daju talijansko-američkoj tvrtki prednost pred proizvođačima za masovno tržište.
Manley, 55-godišnjak koji je naslijedio Marchionnea u srpnju 2018., nekoliko dana prije njegove smrti, pod pritiskom je da učini preokret u neprofitabilnom poslovanju u Aziji i preoblikuje svoje europske operacije usred ogromnih ulaganja potrebnih za uvođenje Fiat Chryslera u eru električnih vozila i nove usluge mobilnosti. 'Sto posto sam siguran' da će Fiat Chrysler moći preživjeti jer 'smo u osnovi kuća marki', rekao je Manley u intervjuu prošlog mjeseca u sjedištu tvrtke u Torinu za novu biografiju preminulog Marchionnea.
U svom posljednjem intervjuu u siječnju 2018. u njegovoj vili u Michiganu, Marchionne je predvidio da proizvođači automobila imaju manje od desetljeća da se ponovno izmisle ili da riskiraju da postanu roba u potresu kada su u pitanju pogoni, način vožnje i prodaja budućih vozila. Prema Marchionneu, automobilska industrija će se podijeliti na segmente, a premium brendovi će uspjeti zadržati svoje mjesto, dok će se ostali proizvođači - kada je u pitanju segment jednostavnog transporta - boriti s napadima 'razarača' kao što su Tesla i Googleov Waymo, rekao je tada Marchionne. Upozorio je kako je istoimeni brend Fiat više izložen riziku da postane 'robom' unutar portfelja proizvoda Fiat Chryslera.
Manley je u intervjuu izjavio kako vjeruje da Fiat ima budućnost, navodeći uspjeh njihovog legendarnog modela 500, koji je nakon desetljeća na tržištu srušio rekord po pitanju isporuka. 'Naše robne marke pokazale su da će moći preživjeti', rekao je.
Pietro Gorlier, koji vodi Fiat Chrysler u Europi, ponovio je Manleyjev stav u odvojenom intervjuu za knjigu o Marchionneu u svom uredu Mirafiori u Torinu. On vidi talijansku marku koja ima svijetlu budućnost u Europi sa svojom obitelji 500, što uključuje 500X SUV, te uz razvoj 'koncepta mobilnosti'.
Na sajmu automobila u Ženevi u ožujku Fiat je predstavio prototip Centoventi, električni automobil na baterijski pogon koji klijenti mogu u potpunosti prilagoditi i koji bi mogao biti Fiatov odgovor na usluge mobilnosti u gradovima kao što su robotaksiji ili pružatelji usluga u vožnji poput Ubera ili Lyfta, prevozeći putnike korištenjem automobila ljudi koji nisu klasični taksi prijevoznici.
Manley je u posljednjih nekoliko tjedana signalizirao da je Fiat Chrysler otvoren za istraživanje načina suradnje ili čak spajanja s drugim proizvođačima automobila. Počeli su novi razgovori s PSA Grupom oko zajedničkih ulaganja, rekli su ljudi upoznati s tom temom. Na pitanje je li Fiat razgovarao s francuskim proizvođačem automobila o dogovoru, Manley je to odbio komentirati.
Izvršni direktor Fiat Chryslera dao u zajednički intervju s financijskim direktorom Richardom Palmerom za knjigu 'Sergio Marchionne', koja će biti objavljena upravo danas 30. travnja na talijanskom jeziku, a izdavač joj je Sperling & Kupfer.
Knjiga je otkrila da su Palmer i Manley dvojica kandidata koje je predsjednik Fiat Chryslera John Elkann planirao predložiti upravnom odboru 21. srpnja 2018., nakon što je saznao da se Marchionne više neće vratiti nakon operacije koju je imao nekoliko tjedana prije.
U tim dramatičnim satima Palmer se povukao iz utrke, otvarajući put šefu Jeepa, Fiatovoj najvrednijoj poslovnoj jedinici. Tako je Elkann predložio Manleyja, koji je vodio preporod u Jeepu, gdje je prodaja porasla s 300.000 u 2009. na više od 1,6 milijuna prodanih komada u 2018. godini. Palmer je odbio komentirati to pitanje.
Palmer, koji je ostao na mjestu financijskog direktora i imenovan je u upravni odbor, blisko surađuje s Manleyjem i Elkannom na strategiji Fiat Chryslera. On također ima novu odgovornost za spajanja i preuzimanja. Palmer je izjavio da su svi koji su radili s Marchionneom 'obogaćeni' tim iskustvom. 'Marchionne nije sebe smatrao izvršnim direktorom, nego se smatrao popravljačem (fixerom). Mrzio je dugo donošenje odluka oko nekog pitanja, samo ga je želio riješiti.' Za financijskog direktora Marchionneovo nasljeđe je inspiracija. 'Govorio je da je vodstvo privilegija i osjećao je odgovornost za rad tima i za cijelu organizaciju', rekao je.