Samo elektromobilnošću klimatski ciljevi nisu mogli biti postignuti, makar samo zato što je infrastruktura punjenja još uvijek daleko od odgovarajuće
Prema Središnjem udruženju njemačke industrije motornih vozila (Zentralverband Deutsches Kraftfahrzeuggewerbe ili ZDK), planovi za izuzetno strože norme emisije Euro 7 od 2025. godine, koji se objavljuju u raznim medijskim izvještajima, znače de facto kraj motora s unutarnjim izgaranjem.
'Ovo je pogrešan put', rekao je predsjednik ZDK-a Jürgen Karpinski. Takozvani 'Zeleni dogovor' Europske komisije ne bi se trebao ograničiti na postavljanje nedostižnih i proizvoljno postavljenih graničnih vrijednosti. 'S druge strane, hitno nam je potreban holistički europski pristup zaštiti klime koji se usredotočuje na alternativne oblike vožnje izvan e-mobilnosti.'
Kada govorimo o holističkom pristupu, prema hrvatskoj enciklopediji, onda u ovom slučaju treba razmatrati ovaj pristup u sociološkom smislu. Dakle, u sociologiji, načelo prema kojem društvene pojave valja proučavati kao stvarnost koja prethodi djelovanju pojedinaca i određuje ga. Društvene norme i vrijednosti, ustanove, organizacije, društvena slojevitost, društveni pokreti i drugi oblici skupnoga ponašanja i djelovanja nisu zbroj individualnih interesa i djelovanja, nego zasebna i sveobuhvatna cjelina kojoj su dijelovi čvrsto povezani i međuovisni. U ovakvom pristupu promjene se događaju polako, ali su stabilnije i daju bolje rezultate.
Središnje udruženje njemačke industrije motornih vozila (ZDK)
Ovo vrlo utjecajno udruženje zastupa interese povezanih njemačkih autosalona i radionica. Rad udruge uključuje modalitete suradnje između poslovanja motornim vozilima i industrije, kao i pitanja porezne, socijalne i prometne politike. To uključuje rad na zakonodavstvu, rad na propisima o zaštiti zastupnika i organiziranje obuke i kvalifikacija u trgovini motornim vozilima. ZDK djeluje samo na nacionalnoj razini. CECRA (Conseil Européen du Commerce et de la Réparation Automobiles) sa sjedištem u Bruxellesu, čiji je ZDK bio član do 31. prosinca 2018., ima usporedivu ulogu u europskom kontekstu.
Udruga, osnovana 1909. godine, ima sjedište u Bonnu, ured u Berlinu i ured u Bruxellesu. Jürgen Karpinski njezin je predsjednik od 2014. godine. Središnja udruga obuhvaća 14 regionalnih udruga i 36 udruga robnih marki. Zauzvrat je u regionalnim udrugama organizirano 235 cehova. Poslovanje motornim vozilima obuhvaća približno 37.500 auto kuća u cijeloj zemlji.
Sintetička goriva koja se proizvode na klimatski neutralan način mogla bi, jednostavno dodavanjem u postojeću flotu od oko 53 milijuna automobila i gospodarskih vozila samo u Njemačkoj, dati održivi doprinos poboljšanju ravnoteže CO₂. Motori sa unutarnjim izgaranjem koji se pokreću e-gorivima i u budućnosti će biti neophodni za razne svrhe.
Samo elektromobilnošću klimatski ciljevi nisu mogli biti postignuti, makar samo zato što je infrastruktura punjenja još uvijek daleko od odgovarajuće. 'Potrebna nam je tehnološka otvorenost kako bismo ojačali Njemačku kao poslovnu lokaciju, a time i europsko gospodarsko područje', rekao je Karpinski. 'Vozila s klimatski neutralnim motorima s unutarnjim izgaranjem također moraju imati budućnost sa stajališta kupca.'
I tu bi se u potpunosti mogli složiti sa stavovima predsjednika njemačkog KFZ-a Jürgena Karpinskog, jer neminovno ono što se događa u daleko razvijenijoj zemlji poput Njemačke, će se prije ili kasnije odraziti na Hrvatsku.