U travnju 2019. je u Hrvatskoj prodano čak 8633 novih automobila, a najprodavaniji model je Renault Clio
Poznati su rezultati prodaje automobila u Hrvatskoj za četvrti mjesec, a pri tome mislimo na novoregistrirane nove automobile.
Zahvaljujući Promociji Plus, najmeritornijoj tvrtci po pitanju analize prodajnih rezultata automobilskog tržišta, doznali smo da nam je travanj donio izvrsne rezultate, najbolje ove godine ako gledamo pojedinačne mjesece u ovoj godini.
Novoregistrirano je ukupno 8633 novih osobnih automobila. Ukupno je u Hrvatskoj u prva četiri mjeseca registrirano 20.772 novih osobnih vozila, odnosno samo 0,5 posto manje od broja registracija u istom razdoblju prethodne godine kada je zabilježeno 20.885 registracija novih osobnih vozila. U broju komada registrirano je tako samo 113 automobila manje. Unatoč lošem trendu u prva tri mjeseca ove godine, travanj nam je donio olakšanje, jer je samo u tom mjesecu u odnosu na prošlogodišnji travanj prodano 1587 automobila više. Dok je u odnosu na ožujak ove godine registrirano čak 3592 novih automobila više.
Volkswagen, Renault i Škoda predvode listu najprodavanijih marki
Vrh ljestvice prodaje novih vozila u prva četiri mjeseca (kao i za prva tri mjeseca) pripao je Volkswagenu koji s 2829 vozila drži 13,62 posto tržišta (u odnosu na lanjskih 2649 vozila i tržišni udio od 12,85 posto). Na drugom je mjestu sada Renault s 2232 vozila ili 10,75% tržišta (prošle godine 2014 vozila i 9,64% tržišta). Škoda je pala na treće mjesto s 2095 vozila ili 10,09% tržišta (prošle godine 2109 vozila i 10,10% tržišta). I te prve tri marke jedine se mogu pohvaliti da su u prva četiri mjeseca 2019. prodale više od 2000 komada automobila. Na četvrtom je mjestu sada Opel koji sa 1720 vozila drži 8,28% tržišta, dok je Suzuki pao s četvrtog na peto mjesto sa 1397 vozila (6,73% tržišta). Već smo i prošli mjesec napomenuli da na mjesečne rezultate pojedinih marki utječu brojni faktori, poput raspoloživosti određenog modela, očekivanja dolaska na tržište novih modela, flotne prodaje (nabava vozila raznih tvrtki za svoje potrebe, odluka Vlade RH i lokalne uprave o obnavljanju vlastitog voznog parka,...), liberalizacije tržišta taxi prijevoza,reeksportu u treće zemlje, ili kad je riječ o osobnoj kupnji građana (koja uvelike ovisi o dostupnosti kredita za građane, rasta osobnog standarda, najava dobre turističke sezone ili samoj procjeni građana o vlastitim financijskim izgledima do kraja godine, ekološkoj osvještenosti pojedinca, poticajima države, ...). Jedan od bitnih faktora je i kretanje cijene naftnih derivata kod nas i u svijetu, a vjerojatno na rezultate u nekom jako malenom dijelu utječu i faktori poput zabrane prometovanja vozilima starijih Euro normi o emisiji ispušnih plinova u nekim zapadnoeuropskim gradovima, ili slično.
Škoda Octavia i dalje najprodavaniji model
Prema podacima o registracijama novih automobila u prva četiri mjeseca i dalje je najprodavaniji model Škoda Octavia sa 1180 komada, drugi je sada Renault Clio sa 1129, na trećem mjestu Volkswagen Golf sa 682, četvrti je Suzuki Vitara sa 664, te na petom mjestu Dacia Sandero sa 607 registrirana primjerka. Nećemo ulaziti u razloge dobrih ili loših prodajnih rezultata pojedinih modela, ali sasvim je izvjesno da je npr. Škoda Octavia izuzetno zanimljiv i ekonomski opravdan izbor mnogih tvrtki kada donose odluku o nabavi službenih vozila srednje klase za svoje djelatnike.
Prema modelima pojedinih marki u prvih 20 najprodavanijih modela u prva četiri mjeseca 2019. čak je 9 njih iz segmenta SUV ili crossover. To znači da je udio 'terenaca' (4276 komada), u 10.814 automobila prvih 20 najprodavanijih modela, čak 39,6 posto, što je i dalje više od europskog prosjeka od 34,3 posto u cijeloj 2018. godini. Naravno, treba voditi računa i o činjenici da smo u 20.772 prodanih automobila u prva četiri mjeseca uzeli u obzir po rezultatima prodanih 'terenaca' samo prvih 20 modela, a tu su još i oni 'ostali', koji su pojedinačno imali manji broj prodanih primjeraka, ali svakako su među njima bili i oni iz segmenta SUV i crossover. Tako da je brojka udjela ovog segmenta i puno veća.
Ako opet uzmemo samo mjesec travanj 2019. i tu je najprodavaniji model sada Renault Clio, na drugom mjestu je Škoda Octavia, na trećem Opel Astra, pa Dacia Sandero. Na petom mjestu slijedi Nissan Qashqai, no taj model je u ukupnom rezultatu za prva četiri mjeseca 2019. tek na trinaestom mjestu. No, u prvih 20 najprodavanijih modela u travnju su se na listu popeli neki modeli kojih u ukupnom rezultatu među 20 njih nema, poput: Peugeota 208 i Kije Ceed. S druge strane, s liste najprodavanijih 20 modela u prva četiri mjeseca na listi 20 najprodavanijih u travnju nema VW Tiguana i Hyundai Kone.
Prodaja marki prema tipu goriva za prva četiri mjeseca
Prema tipu motora, segmentu koji nam generalno govori o preferencijama kupaca kada je riječ o odabiru osobnih automobila prema vrsti goriva. Ne ulazeću u pojedinu marku, a rezultati su vidljivi u ovoj tablici prema svakoj od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za prva četiri mjeseca dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin s 12.202 komada ili 58,7 posto udjela. Automobili s dizelskim motorom su tako i dalje na drugom mjestu s 7827 komada ili 37,7 posto i tu se vidi da je tu zabilježen pad s 40,9 posto za prva tri mjeseca. Na trećem hibridni automobili s 2,7 posto, slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP) s 0,6 posto (iako je ovdje riječ o automobilima s bezinskim motorom, koji imaju i tvorničke postavke da mogu koristiti i UNP kao gorivo). Naravno, jedan značajan broj automobila na benzin nakon prve registracije (a, u ovoj analizi je riječ prije svega o novoregistriranim automobilima) dodatno ugradi instalaciju za UNP, no to nije vidljivo u ovoj tablici. Potpuno električnih automobila je još uvijek samo 0,2 posto od svih prodanih automobila u Hrvatskoj. Marka Tesla koja proizvodi isključivo električne automobile u prvih 36 marki prodanih automobila u prva četiri mjeseca ima nakon travnja sada 2 novoregistrirana automobila. U kategoriji električnih automobila kod nas se u prva četiri mjeseca nalazi 9 marki, koje u svojoj ponudi imaju potpuno električne automobile, s ukupno 38 primjeraka novoregistriranih automobila. I da, najprodavanija marka u segmentu potpuno električnih automobila kod nas je Nissan s 10 prodanih modela. Kod automobila na UNP je najprodavanija marka sa 117 komada Dacia, a kod hibridnih sa 491 automobilom japanska Toyota.
Prodaja prema županijama
I na kraju, prodajni rezultati prema županijama izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i zagrebačkoj županiji novoregistrirano je najviše automobila, čak 7139 komada ili 34,37 posto od ukupne količine prodanih osobnih automobila u prva četiri mjeseca 2019. Na drugom mjestu je sada Požeško-slavonska županija sa 1781 registracijom novih automobila ili 8,57 %. Istarska županija s 1695 ili 8,16 posto je na trećem mjestu. Posljednja prema ovoj listi je i dalje Virovitičko-podravska županija sa samo 82 komada ili 0,39 posto od ukupne brojke od 20.772 novoregistriranih osobnih automobila od siječnja do travnja 2019. I da, ako ste se pitali gdje su sve one registracije s oznakom DA (Daruvar), koje srećemo posvuda po Hrvatskoj, oni su u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji i nalaze se na 6. mjestu sa 1167 registriranih novih automobila ili 5,62 posto.