U jedinstvenom i zabavnom Muzeju Bećarca pogledali smo prezentaciju svega ono što Dacia kao marka danas predstavlja. Osim toga, posebni gosti ovog događanja su bili ljudi kojima Dacia znači nešto više od običnog vozila
Marka Dacia je ove godine organizirala Dan marke na vrlo originalan način, naime odvezli smo se u smjeru slavonskog grada Pleternice. Tamo smo u jedinstvenom i zabavnom Muzeju Bećarca pogledali prezentaciju svega ono što Dacia kao marka danas predstavlja. Osim toga, posebni gosti ovog događanja su bili ljudi kojima Dacia znači nešto više od običnog vozila.
Zanimljivo nam je predavanje posvetio Hrvoje Jurić, hrvatski pustolov, putopisac i fotograf koji od 2011. odlazi u biciklističke pustolovine, ali i najnoviju avanturu 'Chasing the Light' ('U lovu na polarnu svjetlost') s modelom Dacia Duster s pogonom na sve kotače. On je u pratnji svoja dva psa, Ene i Maxa, vozio 2022. prema najsjevernijoj točki Europe, Nordkappu, i kamerom 'lovio' polarnu svjetlost, stvarajući materijal za objave u medijima i u svojoj četvrtoj knjizi. Naravno, tu su bili prisutni i predstavnici HGSS-a, koji se već godinama služe Dusterom kao vrlo pouzdanim 4x4 terencem u spašavanju ljudi koji se nađu u nevolji, često na vrlo nepristupačnom na terenu.
Da podsjetimo, Dacia je prije godinu dana proslavila svoje prve Dane marke zanimljivom postavom u Parizu. Bio je to početak novog poglavlja marke od 1999. u sastavu Renault grupe, koja si je za cilj postavila jednostavan zadatak: postati sinonim za pristupačnu mobilnost i potvrditi svoj status esencijalne marke.
Čini se da su u tome i uspjeli, jer prodajni rezultati govore sami za sebe: Dacia je ove godine prodala 8-milijunto vozilo. Do 2004. bila je nacionalni rumunjski proizvođač automobila, da bi s vremenom postala važno ime u Europi, prošavši radikalnu preobrazbu.
Prva generacija modela Logan, predstavljena 2004., isprva je bila rezervirana za rumunjsko tržište, da bi se naknadno proširila i na istočnoeuropsko. S obzirom na dobre prodajne rezultate, prodaja je proširena na brojne druge europske zemlje. Bio je to prvi korak marke ka uspjehu. Dacijini se modeli od tada prodaju u 44 zemlje na području Sredozemlja.
Iako je Dacijina domovina, Rumunjska, jedna od pet zemalja koje bilježe najveću prodaju, francusko je tržište vodeće u tom pogledu, a slijedi ga talijansko. Već je drugu godinu zaredom najprodavanija marka na tržištu privatnih kupaca u Europi. U Portugalu i Belgiji tako drži vodeću poziciju, dok u Francuskoj zauzima treće mjesto.
U Hrvatskoj je Dacia 2022. godine zauzela kao marka 5. mjesto s 3217 vozila ili 7,3 posto tržišta. I ove godine, u prvih devet mjeseci zauzima isto tako 5. mjesto s 3049 vozila ili 6,6 posto tržišta, a do kraja godine nam ostaju još tri mjeseca.
Gledajući prema modelima, 2022. godine je Dacia Duster bio 2. najprodavaniji model s 1523 komada ili 3,45 posto tržišta, a model Sandero je 4. najprodavaniji model s 1229 komada ili 2,79 posto tržišta. Model Duster je ove godine 3. najprodavaniji model s 1342 primjerka ili 2,91 posto tržišta, dok Sandero zauzima 8. mjesto s 1156 komada ili 2,5 posto.
Zanimljivo, Dacia drži rekordni tržišni udio kad je riječ o segmentu osobnih vozila koja kupuju privatne osobe; 9,4 posto godine 2021. i 10,4 posto 2022. godine. Pretvorimo li ove brojke u modele dobiti ćemo sljedeće podatke u segmentu privatnih kupaca kod nas: Sandero 2. mjesto, Duster 1. mjesto (SUV segment), Jogger 2. mjesto (C-segment – osim SUV), Spring 2. mjesto (električna vozila). Naravno, ova analiza bi se mogla proširiti u još više parametara, pogledajte samo priložene slike.
Promjena vizualnog identiteta marke
Dacia je 2022. odlučila poraditi na svojoj privlačnosti i poželjnosti i pritom zadržati najbolji omjer cijene i kvalitete. Kako bi u tome uspjela, marka je u samo nekoliko mjeseci mijenjala svoj vizualni identitet, logotip, izgled prodajnih salona, dizajn i boje. Tako smo vidjeli i doista jedinstven primjer u autoindustriji: svi modeli marke Dacia su osvanuli istovremeno s novim vizualnim identitetom prednje maske.
Da to i nije bio malen posao govori podatak da je riječ o istovremenom rebrandingu čak šest Dacijinih modela: Sandero, Logan, Duster, Jogger, Sandero Stepway i Spring.
Za sljedeću godinu je najavljena potpuno nova, treća generacija Dustera temeljena na platformi CMF-B, a od 2025. i novi Dacijin model: C-SUV temeljen na konceptnom automobilu Bigster.
Novo poglavlje u povijesti marke uključuje i postupnu promjenu u interakciji marke s kupcima, pružajući im još savršenije i ugodnije iskustvo u vožnji. Tako je aplikacija Dacia AR posebno korisna u situacijama kada koncesionar potencijalnom kupcu želi predstaviti model koji u tom trenutku nije dostupan u prodajnom salonu.
Cjelovita je obnova ovog proljeća zahvatila i Dacijine prodajne salone. Novi su izložbeni prostori sada posebno svrhoviti, iznimno fleksibilni, ekološki osviješteni i prilagođeni po razumnoj cijeni. Dacia prepliće fizičko i virtualno iskustvo prodaje pa je za svoje kupce razvila i aplikaciju proširene stvarnosti za pametne telefone.
Model C-SUV Bigster
Dacia je prilikom predstavljanja strateškog plana Renaulution, u siječnju2021., predstavila Bigster – konceptni automobil koji otvara nove mogućnosti oblikovanja ponude marke, a posebno kad je riječ o C-segmentu. Vjeran duhu marke Dacia, konceptni automobil Bigster robusno je i prostrano vozilo koje kupcima pruža sve što očekuju od jednog C-SUV-a.
Novi model temeljen na konceptnom automobilu Bigster u prodaju bi trebao stići 2025. godine. Mi smo ga imali prilke vidjeti uživo u obliku konceptnog modela na Danima marke Dacia u rujnu prošle godine, a sada smo ga imali prilike vidjeti i kod nas na Danima marke.
Vjeran Dacijinu stilu, Bigster Concept prostrano je i robusno vozilo stvoreno za vožnju na otvorenom, za prašnjave ceste i otkrivanje nepoznatog. Model utjelovljuje samu srž 4,6-metarskog SUV-a opremljenog samo onim najvažnijim. Konceptni automobil Bigster je Dacijin način da C-segment učini pristupačnim većem broju kupaca jer će kupcima dostupan po cijeni vozila iz nižeg segmenta.
'Dacia Bigster Concept utjelovljuje evoluciju marke. Esencijalan, cool i pustolovan, dokazuje da i pristupačno vozilo može biti privlačno.' rekao je Alejandro Mesonero-Romanos, direktor Dacijina Odjela za dizajn.
DNK modela Bigster Concept protkan je snažnim vrijednostima marke; upravo onima koji su Daciji pomogli da zadrži dugogodišnju vjernost kupaca i s vremenom oko sebe stvori krug istinskih ljubitelja: jednostavnost, iskrenost i autentičnost.
Proporcije modela Dacia Bigster Concept istovremeno su suvremene i bezvremenske. Na prvi pogled daju do znanja da je riječ o robusnom vozilu. Njegove jednostavne linije ulijevaju povjerenje. Nema ničeg obmanjujućeg na njemu. Kupci dobivaju ono što vide.
Izdašne vanjske dimenzije obećanje su iznimno prostrane unutrašnjosti. Svjetlosni potpis u obliku slova Y je širok čime se postiže upečatljivost vanjskog izgleda i odvažan stav SUV-a.
Tamnozelena boja naglašava pustolovni duh. Bez suvišne opreme, bez kromiranih umetaka i dodataka u imitaciji aluminija, Bigster Concept originalno je vozilo sazdano na načelima vjerodostojnosti. Zato su, primjerice, vanjske zaštitne obloge izrađene isključivo od reciklirane plastike.
Buduća perjanica Dacijine ponude bit će dostupna s pogonom na alternativne izvore energije i hibridnim motorima. Marka na taj način pokazuje da je spremna prilagoditi se novim propisima i očekivanjima svojih kupaca.
Kao što dokazuje Bigster Concept, Dacia svojim kupcima pruža jednostavno, istinsko sredstvo za bijeg u pustolovinu, bez nepotrebnih detalja. Dacia više no ikad utjelovljuje slobodu kretanja i predano radi na ispunjenju temeljnih potreba i želja svojih kupaca.
Extreme inačice modela vrh su Dacijine ponude
Predstavljanje inačice Extreme dio je Dacijine strategije da iskoristi novostečeni status među kupcima i osvoji novo tržište, ali da pritom ne iznevjeri svoje vrijednosti. Inačica Extreme podiže Dacijinu krilaticu 'robusno i pustolovno' na novu razinu, ne samo u pogledu dizajna, nego i u smislu značajki, bez gubljenja ičega od onog što je čini esencijalnom, kul, pristupačnom i ekološki osviještenom.
Inačica Extreme, najviša razina opreme Dacijinih vozila, privući će nove kupce koji traže način kako da još više uživaju u prirodi. Uvođenje ove razine opreme odgovor je na zahtjeve brojnih Dacijinih kupaca koji uživaju u životu na otvorenom ponudom vrhunske opreme, od kojih 70 posto odabire najvišu razinu opreme.
Četiri najvažnija Dacijina modela – Spring, Sandero Stepway, Duster i Jogger – sada su dostupna u inačici Extreme koja se može kombinirati sa svim vrstama motora, osim u modelu Spring Extreme, dostupnim samo s motorom ELECTRIC 65.
U modelima Sandero Stepway i Jogger smješta se iznad inačica Essential i Expression, a u modelu Duster iznad inačica Essential, Expression i Journey. I na kraju, u modelu Spring ta inačica smjestila se iznad modela Spring Essential ELECTRIC 45.
Inačica Extreme u sva četiri modela uvela je jedinstvene elemente dizajna kojima suptilno odaje počast prirodi. Tim dizajnera, među kojima mnogi svoje slobodno vrijeme provode u prirodi, osmislio je jedinstvene elemente koji će odgovarati svim modelima u ponudi.
Dacia ECO-G dvogorivni motor
Ovaj motor je dostupan od 2020. na modelima Duster, Sandero, Sandero Stepway, a od 2022. i na Joggeru. ECO-G naziv je dvogorivnog motora s pogonom na benzin i ukapljeni naftni plin (Liquefied Petroleum Gas – LPG). Riječ je o trocilindričnom motoru s turbopunjačem TCe 100 ECO-G koji nudi snažnije performanse uz najveći okretni moment od 170 Nm od 2000 okr./min. te se odlikuje okretnošću, štedljivošću i nižim emisijama CO2. ECO-G smanjuje emisije CO2 za 10 posto u odnosu na benzinsku inačicu motora.
Dacijina ponuda vozila s motorom na plin dostupna je po vrlo konkurentnoj cijeni uz jednaku pouzdanost (bez dodatnih troškova u usporedbi s vozilima opremljenima benzinskom inačicom motora). Cijena autoplina donosi znatno veće uštede (njegova je cijena upola niža od cijene benzinskog ili dizelskog goriva po litri).
Dok je prosječna potrošnja motora s pogonom na plin nešto veća, ukupni trošak goriva po kilometru niži je za 30 posto u odnosu na benzinski motor i do 8 posto u odnosu na dizelski motor.
Vozilo se može pokretati na benzinski ili plinski pogon. Opremljeno je dvama odvojenim spremnicima, jednim za benzin i jednim za plin. Vozilo uz oba napunjena spremnika može prijeći više od 1000 km.
Usto, Dacijina vozila iz ponude ECO-G mogu pristupiti podzemnim garažama zahvaljujući ugrađenim sigurnosnim značajkama (zaštitni ventil, nepovratni ventil i ograničeno punjenje spremnika do najviše 80 posto) te za njih ne vrijedi zabrana kretanja u razdoblju snažnog onečišćenja.
Integracija plinskog pogona u automobil obavlja se izravno u tvornici. Za kupce to znači sljedeće: jednostavno naručivanje bez dodatnih kašnjenja zbog naknadne ugradnje i komunikacija sa samo jednom stručnom osobom u mreži, zaduženom za jamstvo i održavanje vozila. Benzinski motor od početka je konstruiran tako da omogući pogon na plin. Dodatni spremnik za plin izrađen je od čvrstog čelika i ugrađen na mjesto rezervnog kotača kako ne bi dolazio u doticaj sa spremnikom za benzin. Nepovratni ventil, ograničeno punjenje spremnika do najviše 80 %, ograničenje protoka goriva, solenoidni ventil i sigurnosni ventil upotpunjuju tehnički sustav.
Dacia nudi pogon na plin još od 2010. te za ta vozila, kao i za ostala, nudi jamstvo u trajanju od 3 godine / 100.000 km (do ispunjenja prvog od dvaju uvjeta).
Za vozača je uporaba jednostavna. Prebacivanje s benzinskog na plinski pogon i obratno postiže se na dva načina: ručno, pritiskom tipke smještene u putničkom prostoru (odabrani način primjenjuje se i tijekom sljedećeg pokretanja vozila) ili automatski, kada se spremnik plina isprazni. Poseban pokazivač prikazuje razinu napunjenosti spremnika plina, a spremnik se lako i brzo puni - u samo dvije minute.
Druga prednost ove domišljate integracije jest zadržavanje postojećeg obujma prtljažnika (na mjesto rezervnog kotača postavljen je spremnik plina).
Potpuno električni Spring
Kada je prvi put predstavljen javnosti u proljeće 2021. godine, Spring je učinio električnu mobilnost dostupnom najširem krugu kupaca. Jednostavan, zabavan i učinkovit: Spring je idealan pratitelj na svakodnevnim putovanjima.
Od predstavljanja je prodan u više od 110.000 primjeraka, a ta je činjenica još impresivnija uzmemo li u obzir da su tri četvrtine ukupne prodaje ostvarene na tržištu privatnih kupaca.
Gledajući rezultate europske prodaje za 2023., u prvih osam mjeseci prodano je 44 262 Springa što predstavlja porast od 40 % u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Time Spring zadržava položaj na podiju među najprodavanijim električnim vozilima privatnim kupcima u Europi.
U Hrvatskoj je u prvih 9 mjeseci ove godine prodano 115 komada Springa čime je zauzeo drugo mjesto u segmentu električnih malih gradskih automobila, odnosno treće mjesto na ukupnom tržištu svih prodanih električnih i plug-in modela u Hrvatskoj. No, kad je riječ o prodaji EV i plug-in modela privatnim kupcima, s prodanih 93 vozila Spring je na prvom mjestu.
Spring je osvojio kupce pomno biranim značajkama i cijenom, a podaci prikupljeni uz pomoć povezanih sustava vozila pružaju nam uvid u načine na koje ispunjava njihove potrebe: Kupci u svakodnevnoj vožnji prosječno prijeđu 31 km pri brzini od 26 km/h; U 75 posto slučajeva svoj Spring pune kod kuće, a sâmo punjenje u prosjeku traje 3,5 h.
Spring je idealan za usluge dijeljenja vozila i savršeno ispunjava potrebe profesionalnih kupaca: od prošle je jeseni dostupan u izvedbi lakog gospodarskog vozila Spring Cargo koje brojnim profesionalcima, trgovcima, dostavljačima i drugim sličnim korisnicima omogućuje neograničen pristup gradskim središtima. Bilo da je riječ o posljednjoj fazi dostave ili prijevozu glomaznog tereta, Spring Cargo spaja energetsku i novčanu uštedu, udobnost u vožnji i mobilnost bez emisija.
Dacia Jogger HYBRID 140
Joggerom ponudila najpristupačniji svestrani obiteljski automobil sa sedam sjedala koji spaja duljinu karavana, prostranost monovolumena i karakteristike SUV-a. Mi smo ga imali priliku voziti u veljači ove godine, na prezentaciji u Portugalu.
Robusnom konstrukcijom i atletskom građom, taj automobil jamči vrhunsku udobnost za sve putnike, pa čak i za one smještene u trećem redu sjedala.
Novi Dacijin hibrid nudi sve prednosti originalnog modela, bez kompromisa u pogledu prostora za pohranu ili prostranosti. O tome koliko je Jogger zapravo svestran govori činjenica da je ugradnja baterije hibridnog pogona bila planirana od samog početka. Baterija se ugrađuje ispod podnice vozila u prostoru koji je ranije bio rezerviran za rezervni kotač, a gdje se u inačicama s benzinsko-plinskim motorom ECO-G 100 nalazi spremnik ukapljenog naftnog plina.
Ovaj hibridni pogon omogućuje do 80 posto gradske vožnje na posve električni pogon i uštedu goriva do 40 posto (u usporedbi s ekvivalentnom benzinskom inačicom u istom ciklusu vožnje i bez značajnih odstupanja u stilu vožnje).
Kinetička se energija prilikom svakog usporavanja i kočenja pretvara u električnu energiju kojom se puni baterija. Bateriju može puniti i termički motor čiji sustav upravljanja energijom optimizira rad motora (npr. prilikom vožnje autocestom) i pomaže mu da maksimalno iskoristi energiju iz goriva. To znači da se baterija puni svaki put kada motor generira višak energije.
Suvišna se energija zatim može iskoristiti za snažnija ubrzanja uz manje opterećenje termičkog motora ili za 100 posto električnu vožnju gradskim područjima.
Outdoor aktivnosti i originalna oprema
Budući da su robusna i pouzdana, vozila marke Dacia idealna su za aktivnosti na otvorenom (kojima u slobodno vrijeme pribjegava sve veći broj kupaca), ali i za profesionalnu upotrebu.
Dacia je poduzela novi korak kako bi se uskladila s kretanjima na tržištu te će osnažiti svoju ponudu vozila dizajniranih posebno za terensku vožnju. Marka će nastaviti nuditi pogone na sve kotače i opremu za aktivnosti na otvorenom, uključujući komplet koji je već dostupan, a koji će omogućiti postavljanje dvostrukog ležaja u Joggeru u samo nekoliko minuta, i to bez stvaranja nereda u prostoru prtljažnika.
Četveročlana obitelj čak će moći postaviti šator iznad putničke kabine kako bi povećala životni prostor. Isto tako, vidjeli smo i praktičan nosač za bicikle, koji se montira na kuku za vuču prikolice.
Tportal je i na WhatsAppu
Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'