INDUSTRIJSKI PLAN

[FOTO] Dacia jača svoju strategiju u C-segmentu; Stiže nova generacija Dustera i novi C-SUV na bazi Bigstera

21.03.2023 u 17:51

Bionic
Reading

U tvornici u Mioveniju se trenutačno proizvode 4 modela: Duster, Sandero Stepway, Logan i Jogger. Od 2024. će se tamo proizvoditi nova generacija Dustera, a od 2025. i SUV temeljen na konceptnom automobilu Bigster. Dok se proizvodnja Joggera od drugog tromjesečja 2024. seli u tvornicu u Tangeru

Dacia je prilikom predstavljanja strateškog plana Renaulution, održanog 14. siječnja 2021., predstavila Bigster – konceptni automobil koji otvara nove mogućnosti oblikovanja ponude marke, a posebno kad je riječ o C-segmentu. Vjeran duhu marke Dacia, konceptni automobil Bigster robusno je i prostrano vozilo dugo 4,6 m, a kupcima pruža sve što očekuju od jednog C-SUV-a.

Novi model temeljen na konceptnom automobilu Bigster u prodaju bi trebao stići 2025. godine. Mi smo ga imali prilke vidjeti uživo u obliku konceptnog modela na Danima marke Dacia u rujnu prošle godine. I da, ukoliko će i proizvodna verzija izgledati slično vjerujemo da će se mnogima svidjeti.

Istovremeno Jogger, Dacijin prvi model iz C-segmenta koji je marka predstavila na Međunarodnom salonu automobila u Münchenu u rujnu 2021., iz temelja mijenja viziju pristupačnog i svestranog obiteljskog vozila. Dostupan u izvedbama s pet i sedam sjedala, Jogger savršeno utjelovljuje tržišni položaj i duh marke Dacia.

To svestrano, iznimno prostrano i modularno vozilo pustolovnog dizajna ujedno je najpristupačniji obiteljski automobil na tržištu. Dostupan je s benzinskim i benzinsko-plinskim motorom, a od siječnja 2023. i kao hibrid. Ovu hibridnu verziju s provjerenim hibridnim pogonski sklopom smo isprobali u veljači pve godine, i ostali vrlo pozitivno iznenađeni njegovim performansama.

Platforma CMF-B

Konkurentna i iznimno prilagodljiva platforma CMF-B pravi je kamen temeljac Dacijine industrijske strategije. Tvornice u Rumunjskoj i Maroku raspolažu kapacitetima za proizvodnju:

  • različitih karoserija: limuzine, kompakti i SUV-ovi B i C segmenta;
  • modela opremljenih termičkim, alternativnim i hibridnim motorima, u skladu s propisima koji se neprestano mijenjaju;
  • vozila s pogonom na dva ili četiri kotača, duljine od 4,1 m do 4,6 m.

Treba reći da je platforma CMF-B osigurala snažan uzlet marke omogućivši joj da ubrza razvoj vlastitog poslovnog plana s ciljem provedbe proizvodnog plana, ali i da započne vlastitu ofenzivu u C-segmentu.

Proizvodnja novih modela u tvirnicama u Mioveniju i Tangeru

Tvornica u Mioveniju u Rumunjskoj povijesni je pogon marke koji djeluje još od 1968. Danas je to referentni industrijski kompleks s linijom za proizvodnju karoserija, linijom za mehaničke komponente i podvozje, ljevaonicom i logističkom platformom. Trenutačno se u tvornici proizvode četiri modela marke: Duster, Sandero Stepway, Logan i Jogger.

Od 2024. u njoj će se proizvoditi nova generacija Dustera temeljena na platformi CMF-B, a od 2025. i novi Dacijin model: C-SUV temeljen na konceptnom automobilu Bigster.

S ciljem preraspodjele opterećenja između Dacijinih tvornica i s namjerom jačanja ofenzive u C-segmentu, ponuda modela Jogger, uključujući Jogger HYBRID 140, od drugog će se tromjesečja 2024. proizvoditi u marokanskoj tvornici u Tangeru.

Tvornica u Tangeru započela je s radom 2012. godine, a svojom je politikom nulte stope ugljičnih emisija i zabrane ispuštanja industrijskih otpadnih voda potaknula val revolucije u marokanskoj automobilskoj industriji. Marokanska tvornica proizvodi i automobile s platformom CMF-B, pri čemu glavnina proizvodnje otpada na Sandero – najprodavaniji automobil za privatne kupce u Europi od 2017.

Denis Le Vot, glavni direktor marke Dacia, je rekao: 'Dvije godine nakon predstavljanja strateškog plana Renaulution, Dacia je privela kraju svoju radikalnu preobrazbu, obnovila sva svoja vozila, predstavila novi vizualni identitet i osnažila ponudu elektrificiranih modela. Usmjereni na provedbu ofenzive u C-segmentu, trenutačno razvijamo poslovni plan koji obuhvaća naše vrijednosti i osnovnu misiju: ponuditi esencijalna vozila s najboljim omjerom cijene i kvalitete.'

Christophe Dridi, potpredsjednik industrijskog odjela marke Dacia, je dodao: 'Svi naši industrijski timovi spremni su podržati ofenzivu marke u C-segmentu. Njihova stručnost i kontinuirana predanost, kao i fleksibilnost te učinkovitost našeg industrijskog sustava, omogućuju nam da podržimo marku i ispunimo očekivanja kupaca.'