SMANJENJE CO2

Europski parlament testira Toyotu Mirai; Promicanje tehnologije vodika u Europi

16.03.2020 u 08:00

Bionic
Reading

Toyota je uvjerena da je upravo tehnologija pogona s vodikovim gorivnim člancima rješenje za budućnost, zapravo sjajna alternativa električnim automobilima na baterije

Ovog tjedna nam je stigla i vijest kako je Toyota u cilju dodatne promidžbe tehnologije vodika na europskim tržištima, floti Europskog parlamenta, za potrebe testiranja, pridružila i Toyotu Mirai. Japanski proizvođač je rekao da članovi Europskog parlamenta imaju priliku voziti se u Toyoti Mirai na području Bruxellesa. Povrh toga, ovaj Toyotin automobil s vodikovim gorivnim člancima koriste članovi parlamenta koji putuju na relaciji između Bruxellesa i Strasbourga. Testiranjem Toyote Mirai, Europski parlament želi podržati korištenje vozila s nultom emisijom plinova te potaknuti razvoj alternativne infrastrukture za punjenje gorivom.

Toyotine hibridne komponente trenutne generacije intenzivno su korištene u pogonu gorivnih članaka, uključujući električni motor, kontrolu napajanja i glavnu bateriju. Električni motor isporučuje 113 kilovata (153 KS) i 335 Nm okretnog momenta od 0-2048 okr./min. Potrošnja vodika na 100 km u kombiniranim uvjetima je 0,76 kg. Ubraznje od 0 do 100 km/h Miraija teškog 1925 kg je 9,6 sekundi, a maksimalna brzina 175 km/h.

Mirai ima zatvorenu 245 voltnu nikl-metal-hidridnu (NiMH) punjivu bateriju kapaciteta 1,6 kWh sličnu onoj koja se koristi u hibridu Toyota Camry.

Mirai ima dva spremnika vodika s troslojnom strukturom izrađenom od plastike ojačane ugljičnim vlaknima, koja se sastoji od najlona 6 tvrtke Ube Industries i drugih materijala. Spremnici pohranjuju vodik pri 70 MPa (690 bara), a ukupna masa spremnika iznosi 87,5 kg i kapaciteta je 5 kg vodika.

Zanimanje za vodik odnedavno raste, te postaje očito da vodik ima potencijal značajno doprinijeti smanjenju CO2 u prijevozu i drugim sektorima, u kojima jednostavna elektrifikacija ima svoja ograničenja. Električna vozila s gorivnim člancima, prema Toyoti, su prikladna za intenzivno korištenje kao i za dulje vožnje, što je bio zahtjev EU parlamenta, pri čemu kao jedinu emisiju ova vozila ispuštaju čistu vodu. Ovaj automobil će gorivom snabdijevati ''Air Liquid’s Hydrogen Station'' koja je izgrađena u sklopu Toyotinog tehničkog centra u Zaventemu, te će koristiti mrežu vodikovih stanica 'H2Mobility Germany ' prilikom vožnje u Strasbourg.

'Vrlo nam je važno da što veći broj ljudi ima priliku iskusiti ovu tehnologiju. Zbog toga smo ponosni što pridružujemo Toyotu Mirai floti Europskog parlamenta' rekao je Didier Stevens, Viši direktor u Toyota Motor Europe za odnose s EU i vladama, prilikom primopredaje Miraija.

Toyota je krajem 2019. svijetu predstavila iduću generaciju svog modela Mirai s pogonom na vodikove gorivne članke. Temeljito obnovljeni Mirai će naravno zadržati svoj pogon na vodik, ali ovo je nova faza FCEV (Fuel Cells Electric Vehicle ili električno vozilo s gorivnim člancima). Poboljšanja performansi sustava gorivnih člancima i povećani kapacitet skladištenja vodika znače da će novi Mirai ciljati na trideset postotno povećanje raspona vožnje. Vozilo je također u potpunosti redizajnirano na temelju Toyotine premium TNGA platforme s pogonom na stražnje kotače. Da podsjetimo prva je generacija Miarija imala pogon na prednja dva kotača, domet s jednim punjenjem vodika osiguravao je trenutnoj generaciji 500 kilometara vožnje.

Toyota Mirai trenutni model
  • Toyota Mirai trenutni model
  • Toyota Mirai trenutni model
  • Druga generacija Toyote Mirai
  • EU parlament
  • Druga generacija Toyote Mirai
Toyota Mirai Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota