Audi središte za punjenje se može transportirati, instalirati i prilagoditi odgovarajućim zahtjevima na licu mjesta u kratkom vremenu, uglavnom neovisno o kapacitetima lokalne mreže
Audi je objavio kako pokreće svoju transformaciju kao pružatelj održive premijske mobilnosti. Marka planira pojačati svoje napore do 2025. godine širokim rasponom od više od 20 potpuno električnih modela. Ključ njegovog uspjeha i srž ove transformacije je dostupnost infrastrukture za punjenje. Audi radi na konceptu brzog punjenja za premium mobilnost. Pilot projekt u drugoj polovici godine će pružit konkretne perspektive i praktični test za moguće serijsko uvođenje.
Audijeva električna ofenziva ubrzava: po prvi puta više od polovice novo predstavljenih modela elektrificirano je 2021. Nedavno predstavljena serija Q4 e-tron nudi ulazak u premium električnu mobilnost po atraktivnim cijenama, a istodobno je važna komponenta volumena strategije elektrifikacije. S rastom broja električnih modela, zahtjevi za infrastrukturom za punjenje će također rasti. Rješenje najviših zahtjeva u budućnosti moglo bi biti Audi središte za punjenje. Koncept zahtijeva stanice za punjenje velike snage (HPC) koje se mogu unaprijed rezervirati kako bi se osigurala visoka razina sigurnosti planiranja. Salon u neposrednoj blizini pružit će atraktivno, vrhunsko mjesto za provoditi vrijeme.
Fleksibilan i održiv koncept: skladištenje 2,45 Mwh
Takozvane Kocke (Cubes) čine temelj Audijevog središta za punjenje. Fleksibilni kontejneri-kocke ispunjavaju razne tehničke zahtjeve i ugrađuju stupove za punjenje, kao i rabljene litij-ionske baterije za pohranu energije. Korištenje modula 2. vijeka iz rastavljenih razvojnih vozila ne daje samo baterijskim ćelijama novu, održivu svrhu - ona također pruža veliku korist u njihovoj prikladnosti kao pomoćno spremište za istosmjernu struju. Složena infrastruktura s visokonaponskim kabelima i skupim transformatorima stoga je suvišna.
Zahvaljujući ovom ogromnom privremenom skladištu - otprilike 2,45 MWh - šest stanica za punjenje koje imaju snagu punjenja do 300 kW, trebaju samo standardno visokonaponsko priključenje od 400 volti. To čini snagu od 11 kW po kocki dovoljnom za kontinuirano punjenje tri modula za skladištenje ukupnog kapaciteta 2,45 MWh i punjenje preko noći. Fotonaponski moduli na krovu pružaju dodatnu zelenu energiju. To ne samo da olakšava odabir mogućih mjesta, već također smanjuje potrebno vrijeme planiranja i troškove, a istovremeno štedi resurse. Uz to, modularni koncept pruža maksimalnu fleksibilnost i skalabilnost.
Čvorište za punjenje se može transportirati, instalirati i prilagoditi odgovarajućim zahtjevima na licu mjesta u kratkom vremenu - uglavnom neovisno o kapacitetima lokalne mreže.
Premium: Dnevni boravak na katu
Punjenje električnog Audija traje samo malo duže od pauze za kavu. Primjerice, Audi e-tron GT ima najveću snagu punjenja do 270 kW. To mu omogućuje da za oko pet minuta napuni dovoljno energije do 100 kilometara, a napunjenosti od 5 do 80 posto treba približno 23 minute u idealnim uvjetima. Da bi čekanje bilo istinsko premium iskustvo, salon će Audijevim kupcima pružiti savršeno mjesto za ugodno zaustavljanje radi punjenja. Dnevni boravak na katu nudi mjesto za provoditi vrijeme koje je moderno i u skladu s vrhunskim konceptom, nudeći prostor i ambijent za predah s dodanom vrijednošću. Razne pogodnosti i razne vrste grickalica, pića i neprehrambenih proizvoda čine vrijeme punjenja dobrodošlicom.
Pokusi i praktični test: Pilot se lansira krajem ljeta
Trenutno je u tijeku potraga za lokacijom u Njemačkoj za pilot projekt Audi čvorišta punjenja i razgovori s mogućim partnerima. Planirano je puštanje u rad u drugoj polovici godine. Znanje stečeno o svakodnevnom poslovanju i prihvaćanju kupaca koji su proizašli iz toga bit će presudni za daljnju provedbu koncepta. Također je planirano u tijeku pilot faze da vozači drugih marki mogu koristiti besplatne i nerezervirane punionice kao i dijelove salona.