ZA 2023.

[FOTO] Osvježen gradski mališan Mazda2 : Novi vanjski i unutarnji dizajn, boje karoserije, struktura opreme i 2 posebna izdanja

10.02.2023 u 09:02

Bionic
Reading

Dostupna su četiri četverocilindrična 1,5-litrena Skyactiv-G benzinska motora; 75 KS sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, 90 KS sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem, a verzije e-Skyactiv-G 90 KS i 115 KS sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem opremljene su MHEV tehnologijom

Proslavljajući 20 godina proizvodnje od lansiranja prve generacije Mazde2 u travnju 2003., najnovija inačica tvrtke popularnog hatchbacka u B segmentu, ima ažurirani vanjski i unutarnji dizajn, dvije nove vanjske boje karoserije, novu strukturu opreme i dva nova posebna izdanja modela. Sa svojim svježim dizajnom, Mazda2 (za 2023.) je važan sastavni dio u tvrtkinom pristupu Multi-Solution Approach višestrukim rješenjima, donoseći učinkovitost goriva i užitak u vožnji na tržište kompaktnih automobila.

Ažurirani prednji stil s novom rešetkom i dizajnom odbojnika ne samo da donosi veću prisutnost na cesti Mazde2, nego također razlikuje tretman rešetke novih razina opreme.

Što se tiče kabine, visokokvalitetno, skladno okruženje kabine Mazde2 dobilo je novu ploču s instrumentima, ventilacijske otvore i završne obloge ploča vrata, ažurirane presvlake i široki raspon standardne opreme koja povećava udobnost i praktičnost čak i na početnim modelima.

Nova posebna izdanja Homura i Homura Aka dodaju sportsku privlačnost ponudi Mazde2 za 2023. Imaju prednosti prilagođenih dizajna rešetke i aluminijskih kotača, jedinstvenih shema boja eksterijera i interijera te sveobuhvatnih standardnih specifikacija opreme specifičnih za model.

Najnovija evolucija KODO dizajna

Novi prednji stil s revidiranim dizajnom rešetke i prednjeg branika, stvarajući fino isklesan oblik s osjećajem širine, stabilnosti i elegancije daje luksuzan izgled vrhunske kvalitete.

Novi razina opreme Prime-Line kao ulazna, Centre-Line srednje i Exclusive-Line visoke razine imaju obojene umetke na rešetki, nove čelične poklopce kotača ili svijetle aluminijske naplatke te prednje i stražnje žute istaknute naglaske. Interijeri nude jednobojne platnene presvlake, bijele, crne ili mental umetke na ploči s instrumentima i bijele unutarnje prstenove ventilacijskih otvora.

Nova posebna izdanja Homura i Homura Aka dodaju sportsku privlačnost ponudi Mazde2 za 2023. Imaju prednosti prilagođenih dizajna rešetke i aluminijskih kotača, jedinstvenih shema boja eksterijera i interijera te sveobuhvatnih standardnih specifikacija opreme specifičnih za model.

Dvije nove vanjske boje karoserije – Aero Grey siva i Air Stream Blue plava – čine ukupni broj vanjskih boja dostupnih na jedanaest: Soul Red Crystal crvena, Polymetal Grey siva, Machine Grey siva, Deep Crystal Blue plava, Ceramic White bijela, Jet Black crna, Snowflake White bijela, Platinum Quartz platinasta, Arctic White bijela, Aero Grey siva i Air Stream Blue plava.

Sve tri nove razine opreme i oba posebna izdanja modela dostupni su u svim bojama, osim Homura Aka, koja nije dostupna u Jet crnoj boji.

Dizajn interijera

Provjerene sheme boja i izvrsna završna obrada unutrašnjosti Mazde2 za 2023. dodatno su oplemenjene osebujnim i individualnim konfiguracijama interijera. Interijeri Prime-, Centre- i Exclusive-Line kombiniraju jednobojne platnene presvlake s bijelim, crnim ili mint umetcima na ploči s instrumentima i bijelim unutarnjim prstenovima otvora za zrak.

Nova posebna izdanja Homura i Homura Aka modela imaju interijere izrađene po narudžbi s presvlakama od crne kože i tkanine i oblogama vrata, crvenim šavovima na sjedalima i tamnocrvenim i metalnim prstenovima ventilacijskih rešetki klima uređaja.

Ovi interijeri od kože i tkanine koriste bogate, visokokvalitetne materijale i profinjenu koordinaciju boja kako bi naglasili osjećaj prostranosti i prestiža.

Mazdino istraživanje NVH-a rezultiralo je jedinstvenim pristupom kontroli zvukova koji ulaze u kabinu, pružajući kvalitetniju tišinu za sve putnike koja omogućuje uživanje u prirodnom razgovoru na bilo kojem sjedalu.

Dizajn prednjeg sjedala usredotočen je na činjenicu da kada ljudi hodaju, a zdjelica je uspravna, oni su pravilno sposobni održavati ravnotežu i držati glavu stabilnom.

To je ugrađeno u Mazdino razmišljanje o tehnološkim konceptima sljedeće generacije, što je rezultiralo sjedalima koja drže zdjelicu uspravnom kako bi se održala prirodna S krivulja kralježnice, što se smatra idealnim položajem za sjedenje.

Da bi se to postiglo, fino podešena unutarnja struktura sjedala ima optimizirane stope opruga, upotrebu torzijskih opruga koje potiskuju okretanje tijela putnika, a potporni materijali, kao i usvajanje uretana s visokim prigušenjem drže zdjelicu uspravnom u strukturi koja je čini lako održavati ovo stanje.

Kao rezultat toga, prednja sjedala nisu samo iznimno udobna, već također sprječavaju kolebanje vidne linije putnika u zavojima ili tijekom promjene trake, povećavaju osjećaj jedinstva s automobilom i olakšavaju vožnju.

Nova Mazda2 ima retrovizor s automatskim zatamnjivanjem te grijani upravljač.

Sustav Mazda Connect u novoj Mazdi2 podržava Android Auto™ i sada bežičnu Apple CarPlay® povezivost tvrtke Centre-Line. Bežično ili putem jednostavne USB veze sa sustavom automobila za Android Auto™, korisnici mogu jednostavno koristiti aplikacije na svom pametnom telefonu putem Mazda Connect sučelja čovjek-stroj (HMI). Upotrebljive aplikacije ograničene su prema sustavu pojedinog pametnog telefona u automobilu.

Apple CarPlay® omogućuje putnicima upućivanje poziva, slanje poruka, slušanje Apple Music® i dobivanje uputa s Apple Maps® putem Siri® glasovne kontrole. Android Auto™ koristi sustav glasovnih naredbi 'OK Google' za pristup Google kartama, Google Play glazbi, medijima i aplikacijama za slanje poruka u automobilu.

Ovjes

Uključivanje Mazdinih najnovijih tehnoloških koncepata u MacPherson prednji ovjes i torzionu gredu stražnjeg ovjesa omogućilo je ravnotežu linearnosti kao odgovor na upravljanje i udobnost vožnje, na višoj razini nego ikad prije.

Značajke ovjesa povećavaju silu prigušenja u rasponu prigušenja pri malim brzinama na relativno ravnim površinama ceste za glatkije kretanje, dok smanjuju silu prigušenja u rasponu prigušenja pri velikim brzinama pri vožnji po neravnim cestama, što rezultira značajno poboljšanom glatkoćom i stabilnošću.I karakteristike zasićenja prednjih i stražnjih amortizera i dizajn ventila i prednjih i stražnjih amortizera su optimizirani, a stražnji amortizeri imaju koristi od velikog radijusa.

G-Vectoring Control Plus (GVC Plus)

GVC Plus uvodi tehnologiju koja poboljšava stabilnost upravljanja korištenjem kočnica za dodavanje izravne kontrole momenta skretanja konvencionalnoj kontroli motora GVC.

Dok vozač izlazi iz zavoja vraćanjem upravljača u središnji položaj, GVC Plus primjenjuje laganu silu kočenja na vanjske kotače, pružajući stabilizirajući moment koji pomaže vratiti vozilo u pravocrtnu vožnju. Sustav ostvaruje dosljedno glatke prijelaze između skretanja, naginjanja i nagiba čak i pod velikim silama u zavojima, poboljšavajući sposobnost vozila da precizno prati iznenadne udare upravljača i oštro izlazi iz zavoja.

Osim poboljšanja upravljanja u manevrima izbjegavanja sudara u nuždi, GVC Plus nudi umirujući osjećaj kontrole pri promjeni traka pri velikim brzinama na autocesti i pri vožnji po snijegu ili drugim skliskim površinama ceste.

  • +5
Mazda2 za 2023. Izvor: Promo fotografije / Autor: Mazda

Pogonski sklopovi

Mazda2 za 2023. je dostupna s četiri četverocilindrična Skyactiv-G benzinska motora od 1,5 litre, DOHC 16 ventila, s pogonom na prednjim kotačima – verzija 75 KS (55 kW) sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, verzija 90 KS (66 kW) s automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, a verzije e-Skyactiv-G 90 KS (66 kW) i 115 KS (85 kW) sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem opremljene su MHEV tehnologijom (Mild Hybrid Electric Vehicle).

Motor Skyactiv-G opremljen je Mazdinom jedinstvenom, prvom u svijetu tehnologijom dijagonalnog vrtložnog izgaranja i odgovarajućim povećanjem omjera kompresije motora s 14 na 15:1. Ovo je poboljšalo ekonomičnost goriva za oko 6,8 posto, a smanjilo emisije CO2 u rasponu pogonskih sklopova za 9-12 posto u WLTC načinu rada.

Osim toga, Skyactiv-G jedinica koristi prednosti programa upravljanja motorom stvorenog tijekom razvoja e-Skyactiv-X motora, poboljšava odziv vozila i kontrolu ubrzanja.

Jedinica od 75 KS (55 kW) razvija maksimalnu snagu pri 6000 okr./min. i najveći okretni moment od 143 Nm pri 3500 okr./min. Mazda2 ubrzava od 0-100 km/h za 11,3 s, a najveća brzina joj je 171 km/h, uz mješovitu potrošnju goriva od 4,4 l/100 km i emisije CO2 od samo 101 g/km.

U kombinaciji s automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, motor snage 90 KS (66 kW) ubrzava od 0-100 km/h za 12,1 s i ima najveću brzinu od 177 km/h. Kombinirana potrošnja goriva iznosi 4,7 l/100 km, a emisije CO2 106 g/km.

Motor e-Skyactiv-G 90 KS (66 kW) s MHEV tehnologijom razvija najveću snagu pri 6000 okr./min., a najveći okretni moment od 151 Nm pri 3500 okr./min., omogućuje ubrzanje od 0-100 km/h za 9,8 s i maksimalnu brzinu od 183 km/h. Kombinirana potrošnja goriva iznosi 4,4 l/100 km, a emisije CO2 100 g/km.

Motor e-Skyactiv-G od 115 KS (85 kW) s MHEV tehnologijom razvija najveću snagu pri 6000 okr./min., a najveći okretni moment od 151 Nm pri 3500 okr./min. Ovaj motor omogućuje ubrzanje od 0-100 km/h za 9,1 s i maksimalnu brzinu od 200 km/h. Kombinirana potrošnja goriva iznosi 4,4 l/100 km, a emisije CO2 105 g/km.

Sigurnost

Mazda2 za 2023. opremljena je opsežnim nizom sigurnosnih značajki, uključujući LED prednja svjetla koja su standardno ugrađena u cijeloj paleti modela, i opcijska prilagodljiva LED prednja svjetla (ALH), naprednu podršku za kočnice Smart City (Advanced Smart City Brake Support ili Advanced SCBS) koja sada uključuje detekciju pješaka i pomoć zadržavanja u voznoj traci Lane Keep Assist (LAS – standardno na razini Exclusive-Line). Sustav prepoznavanja prometnih znakova (TSR) i monitor od 360° s prednjim parking senzorima opcijski su dostupni na modelima s opremom Exclusive-Line.