BERLINGO NA STRUJU

[FOTO] Ovo je novi Citroën ë-Berlingo! Ima električni domet od 280 km i neupitnu praktičnost

25.02.2021 u 10:58

Bionic
Reading

Prostranost je ono što pojačava privlačnost linije modela Berlingo na tržištu na kojem je ponuda takvih vozila svakim danom sve manja

O modelu Citroën Berlingo smo pisali u Autozoni u više navrata, a zadnji puta je to bilo u siječnju ove godine, kada smo pisali o modelu ë-Berlingo furgon. Naravno, ovaj potonji model je bila verzija Berlinga za prijevoz tereta u kategoriji lakih gospodarskih vozila, no sada je francuski proizvođač pokazao elektrificirani ë-Berlingo za prijevoz putnika. Inače,.model Berlingo sam proizvođač karakterizira kao začetnika segmenta vozila za slobodno vrijeme. Njegovo ime ë-Berlingo je isto tako u skladu sa svim Citroënovim novim elektrificiranim modelima. Otkako je 1996. pokrenuo segment vozila za slobodno vrijeme, francuska je marka stvorila pravu malu zajednicu koja je vrlo čvrsto vezana za karakter, praktičnost i prilagodljivost koju pruža Berlingo.

Njegova kompaktna, ali istodobno prostrana silueta u unutrašnjosti ono je što kupci najviše cijene jer su njihove potrebe za velikim prostorom uvijek iste. Prostranost je ono što dodatno pojačava privlačnost modela Berlingo na tržištu na kojem je ponuda takvih vozila svakim danom sve manja.

Dolazak električne izvedbe modela Berlingo, prema Citroënu, golemi napredak, jer to vozilo predstavlja moderno rješenje za sve izazove s kojima se susreću ovakvi modeli vozila u pogledu njihovog utjecaja na okoliš. Njegovi su kupci često veliki ljubitelji prirode koji iznimno paze na svoj utjecaj na okoliš i koji nastoje smanjiti svoje troškove. Citroën ë-Berlingo tako spaja ugodno i korisno, sadrži ono najbolje što nudi električna tehnologija, pruža dodatnu razinu bezbrižnosti i udobnosti u vožnji, a pritom zadržava sve funkcionalnosti modela Berlingo.

Sam ë-Berlingo se, sukladno izvještajima, kreće vrlo fluidno zahvaljujući okretnom momentu koji je trenutno dostupan i ubrzanju u kojem nema promjene stupnja prijenosa, a električni pogonski sklop ne stvara buku ni vibracije. Sve navedene osobine dolaze i uz udobnost kojoj doprinose visoka sjedala kao i mekoća upravljanja i promjer kruga okretanja od 10,8 m.

Električni motor upravlja pogonom u skladu s odabranim načinom vožnje i uvjetima vožnje. Snaga, već poznatog i u praksi provjerenog električnog pogona od 100 kW (136 KS) omogućuje okretni moment od 260 Nm što je dovoljno da ë-Berlingo dosegne maksimalnu brzinu od 135 km/h bez obzira na odabrani način rada. Željeni način rada odabire se putem komande za odabir koja je povezana s okretnim gumbom ë-Toggle i to u tri razine snage: Normal – 80 kW (109 KS) / 210 Nm (najbolji omjer između dometa i dinamičkih voznih svojstava); Eco – 60 kW (82 KS) / 180 Nm (optimizira potrošnju energije prilagođavajući rad sustava grijanja i klimatizacije bez njihovog isključivanja i ograničavanjem okretnog momenta i snage motora); Power – 100 kW (136 KS) / 260 Nm (omogućuje vozilu bolje performanse za veći užitak i pod maksimalnim opterećenjem).

Domet koji omogućuje slobodu kretanja

Kupci vozila za slobodno vrijeme imaju raznolike potrebe u pogledu mobilnosti kako bi se mogli baviti svim svojim aktivnostima koje podrazumijevaju kraće i duže vožnje. ë-Berlingo, osim što se njime mogu voziti u gradskim zonama s ograničenim prometom (u zemljama koje propisuju ovakav režim mobilnosti u gradovima), ovo vozilo korisnicima pruža i slobodu bezbrižnog kretanja i širok raspon mogućnosti. Ovisno o načinu vožnje, litij-ionska baterija kapaciteta 50 kWh ugrađena u ë-Berlingo omogućuje da prijeđete i do 280 km (WLTP). Novi ë-Berlingo ujedinjuje najbolje aspekte električne tehnologije i u objema svojim izvedbama ima identičan pogonski sklop i bateriju.

Kako bi se optimizirao domet, pogonski sklop vozila ë-Berlingo obnavlja energiju tijekom usporavanja ili kočenja. Za snažnije obnavljanje energije treba pritisnuti dugme 'B' koje se nalazi na središnjoj konzoli. Baterija je u vozilu smještena ispod sjedala i podnice, pa tako ne narušava prostranost kabine. Ona pohranjuje energiju i opskrbljuje električni motor te sustave za grijanje i klimatizaciju energijom potrebnom za rad. Na instrumentnoj se ploči prikazuje razina napunjenosti u obliku postotka i istovremeno se prikazuje svjetlosna animacija s gradacijom. Baterija dolazi s jamstvom da njezin nazivni kapacitet neće pasti ispod 70 posto nakon 8 godina upotrebe, odnosno 160.000 prijeđenih kilometara. Potvrda o kapacitetu baterije izdaje se pri pregledu nakon jedne godine ili 20.000 prijeđenih km, a zatim nakon svakog servisa, tj. svake dvije godine ili 40.000 prijeđenih km.

Jednostavno punjenje i kontrola troškova

Kupci ovakvih vozila obično žive u obiteljskim kućama te lakše mogu puniti bateriju. Postoje tri mogućnosti punjenja. Dovoljna je jednostavna utičnica tipa Green'up da tijekom noći napunite velik dio baterije kako biste sutradan mogli bezbrižno sjesti za upravljač svog vozila.

Za punjenje na kućnoj utičnici potreban je kabel s oznakom 2 kako bi se baterija mogla puniti kod kuće, na radnom mjestu ili na parkiralištu. Taj je način punjenja kompatibilan sa standardnom utičnicom od 8 A ili jačom utičnicom od 16 A (punjač + utičnica tipa Green'up) koja omogućuje dvostruko kraće vrijeme punjenja, odnosno da se baterija napuni na 100 posto za manje od 15 sati.

Za ubrzano punjenje na javnim ili privatnim stanicama potrebno je ugraditi punjač za ubrzano punjenje Wallbox od 3,7 do 22 kW i nabaviti kabel tip 3 (u opciji). Tada je vrijeme punjenja od 0 do 100 posto 7 h 30 min (jednofazni punjač Wall Box od 7,4kW) ili 5 h (trofazni punjač Wall Box od 11 kW).

Iznimno brzo punjenje na javnoj stanici za punjenje do 100 kW pomoću kabela s oznakom 4 koji je integriran u punjač. Omogućuje punjenje 80 posto baterije od 50 kWh za 30 minuta. Proizvođač kaže da je ë-Berlingo najbolji u svom segmentu u pogledu vremena potrebnog za ubrzano punjenje.

Vozila za slobodno vrijeme su praktična, ali njihova silueta loše utječe na aerodinamičnost. Elektrifikacija predstavlja veliki napredak u tom segmentu radi smanjenja utjecaja na okoliš i troškova uporabe. To je vrlo važan kriterij za kupce čiji je budžet često ograničen. Nema zamjene ulja u motoru, filtra zraka, filtra goriva, ulja mjenjača itd. Njegovo je održavanje 30 posto jeftinije u usporedbi s motorom s unutarnjim izgaranjem te su manji troškovi potrošnje goriva: ë-Berlingo u prosjeku troši 18 kWh na 100 km, što je trošak od 3 EUR ili 22,50 kn.

Osim toga, ë-Berlingo nudi mogućnost odgode punjenja kako bi se trošila jeftinija struja te opciju prethodnog programiranja temperature kojim se regulira temperatura u kabini dok je vozilo spojeno na električnu mrežu čime se izbjegava trošenje baterije u prvim kilometrima vožnje.

Korisne usluge za bezbrižnost u električnoj vožnji

Zahvaljujući aplikaciji My Citroën moguće je na daljinu, putem pametnog telefona ili tableta, pratiti razinu napunjenosti i domet vozila, prethodno programirati temperaturu u kabini te podesiti postavke odgođenog punjenja. Tim se postavkama može upravljati i izravno na dodirnom zaslonu u vozilu putem navigacijskog sustava povezanog s internetom (u izborniku 'Energija'. Te se radnje mogu mijenjati po želji, a dostupne su za punjenje na kućnim utičnicama (kabel s oznakom 2) ili ubrzano punjenje (kabel s oznakom 3).

Aplikacija Free2Move olakšava punjenje i parkiranje jer omogućuje pristup mreži koja se sastoji od preko 220.000 stanica za punjenje. Omogućuje i planiranje najbolje rute u skladu s dosegom vozila te nudi prikaz odgovarajućih stanica za punjenje koje se nalaze na putu, navodi koliko će trajati pauze za punjenje i koje je ukupno vrijeme punjenja.

Citroën ë-Berlingo
  • Citroën ë-Berlingo
  • Citroën ë-Berlingo
  • Citroën ë-Berlingo
  • Citroën ë-Berlingo
  • Citroën ë-Berlingo
    +4
Citroën ë-Berlingo Izvor: Promo fotografije / Autor: Citroën Communication/DR

Vanjski izgled

Strategija marke jest prepustiti kupcu odabir motora, ovisno o tome za što mu vozilo služi. Vozilo ë-Berlingo na sebi ima nekoliko obilježja vezanih uz električni motor: slovo 'ë' koje označava da je riječ o električnom vozilu nalazi se na prednjoj masci koja sada ima redizajnirane 'ševrone' (karakterističan Citroënov amblem) te ispred njegova naziva na vratima prtljažnika, a tu su i obojeni elementi u Anodised plavoj boji na odbojnicima i bočnim oblogama Airbump®. Otvor za punjenje nalazi se na mjestu otvora spremnika za gorivo.

Unutrašnjost

U unutrašnjosti vozila sve je prilagođeno jednostavnoj upotrebi novog modela ë-Berlingo. Na središnjoj konzoli okretni gumb ë-Toggle služi za upravljanje mjenjačem pomoću funkcija Park, Rear, Neutral, Drive i Brake, a tu je i komanda za odabir jednog od tri načina vožnje: Eco, Normal i Power.

U izborniku 8-inčnog dodirnog zaslona u vozilu ë-Berlingo nalazi se nova rubrika 'Energija' putem koje se pristupa funkcijama koje se odnose na električni način rada: protok energije (koji prikazuje kako električni pogonski sklop funkcionira u stvarnom vremenu tijekom vožnje, postavke električnog motora i razinu napunjenosti pogonske baterije), statistika potrošnje (kao što su prosječni podaci o aktualnoj vožnji izraženi u kWh/100 km), aktivacija odgode punjenja ili prethodnog programiranja temperature.

Tu je i instrumentna ploča s digitalnim zaslonom visoke razlučivosti od 10" (serijska oprema u paketu opreme Feel) koja pruža optimalnu kvalitetu prikaza te moderan i brz prikaz korisnih informacija koje služe za pomoć u vožnji i navigaciji. Putem instrumentne ploče vozač može prilagoditi konfiguraciju zaslona prema svojim željama i odlučiti, primjerice, da se prikazuje navigacija, podaci o potrošnji električne energije ili podaci o sustavima za pomoć u vožnji.

Uz elemente programa Citroën Advanced Comfort® ovaj model na istaknuto mjesto stavlja prostranost, prilagodljivost i osvjetljenje za još bolji osjećaj ugodnosti prilikom boravka u vozilu bez obzira na to je li u njemu pet ili sedam osoba.

Dvije izvedbe ë-Berlinga

Zahvaljujući istim načelima dizajna kao i kod izvedbe s motorom s unutarnjim izgaranjem, Novi Citroën ë-Berlingo ima kompaktne dimenzije koje olakšavaju upravljanje. Međutim, u njega se može smjestiti i do sedmero ljudi. Proizvođač nudi mogućnost odabira duljine vozila: kratka izvedba M duljine 4,40 m i duga izvedba XL duljine 4,75 m (35 cm više između međuosovinskog razmaka i stražnjeg prevjesa). Bez obzira na izvedbu, zbog visine manje od 1,90 m može se bez problema parkirati na svim parkiralištima.

Pristup unutrašnjosti vozila ë-Berlingo olakšan je zahvaljujući dvama širokim bočnim kliznim vratima na kojima su stakla koja se spuštaju uz električno upravljanje, velikim vratima prtljažnika koja omogućuju utovar ili istovar teških i glomaznih predmeta poput prtljage kao i zatamnjenom stražnjem staklu koje se može otvoriti i kroz koje se mogu jednostavno odložiti predmeti na policu za prekrivanje prtljage (ili ukloniti s nje) bez potrebe za otvaranjem prtljažnika ili u slučaju da nema dovoljno mjesta za otvaranje vrata.

Prostranost

ë-Berlingo je, prema proizvođaču, najbolji u svom segmentu u pogledu prostora koji nudi svojim putnicima kako bi se u njemu osjećali ugodno. Izvedba XL ima vrlo prostranu kabinu obujma do maksimalnih 4000 litara i tovarne duljine od 3,05 m s velikim prostorom za noge. Prtljažnik u toj izvedbi može imati obujam i do 2126 litara.

Budući da ga je moguće prilagođavati poput nekog sklopivog komada namještaja, ë-Berlingo se može transformirati kako god korisnicima odgovara i omogućuje vrlo svestranu uporabu u svakodnevnom životu: prijevoz od 5 do 7 osoba ovisno o izvedbi ili pak maksimalno iskorištavanje prostora kako bi se u njemu mogli prevoziti teški i glomazni predmeti.

U drugom redu nalaze se tri prava zasebna sjedala iste veličine u kojima putnici imaju puno prostora za noge (156 mm). Mogu se sklopiti svi zajedno ili pojedinačno, čime se vrlo jednostavno postiže željena konfiguracija koja može biti i potpuno ravna podnica. Sklapanjem prednjeg suvozačevog sjedala podnica postaje potpuno ravna, a tovarna duljina može doseći 2,70 m u veličini M i 3,05 m u veličini XL, što je idealno za prijevoz dugih predmeta.

U trećem redu dva se sjedala mogu ukloniti. U izvedbi XL ta se sjedala postavljaju na vodilice i imaju raspon podešavanja od 130 mm kako bi se vozilo prilagodilo različitim potrebama, primjerice povećanjem putničkog prostora za koljena ili povećanjem obujma prtljažnika. Polica za prekrivanje prtljage može se postaviti na višu razinu ili pak na srednju razinu čime se postiže pregrađivanje prtljažnika. Njena je nosivost 25 kg, a kroz stražnje staklo koje se može otvoriti može se lako pristupiti predmetima koje odložite na tu policu. Ova praktična polica može se položiti iza sjedala u drugom redu (ovisno o izvedbi).

ë-Berlingo ima optimalnu količinu pretinaca koji sveukupno nude 167 litara prostora za pohranu i izrazito veliku zapreminu prtljažnika, tj. 775 litara u veličini M i 1050 litara u veličini XL (u konfiguraciji s 5 sjedala). Osmišljeni su tako da putnici mogu sve svoje stvari pohraniti u njih i tako osloboditi prostor oko nogu, zbog čega će im vožnja uvijek biti iznimno ugodna. Ovo je vozilo poput funkcionalnog stana s namještajem u kojem se stanari osjećaju ugodno i u kojem svaki predmet kojim se koriste ima svoje mjesto.

Među 26 dostupnih pretinaca tu je i sustav Modutop®, domišljati element ovog vozila za slobodno vrijeme koji sam ima zapremninu od 92 litre, a sastoji se od iznimno praktičnih rješenja za pohranjivanje predmeta koji su nadohvat ruke. U njega ubrajamo galeriju zapremnine 60 litara u koji se mogu pohraniti predmeti ukupne težine do 10 kg (može mu se pristupiti sa stražnjih sjedala u drugom redu i iz prtljažnika preko stražnjeg prozora koji se otvara), a tu je i prozirna pregrada u obliku luka koja se proteže cijelom dužinom krova i u kojoj se zbog prozirne stijenke mogu vidjeti predmeti pohranjeni u njenim pretincima.

Putnici u modelu ë-Berlingo mogu uživati u svojevrsnoj terapiji svjetlom koja pomaže u stvaranju dobrog raspoloženja na dugim putovanjima. Velike staklene površine od 6,40 m², uključujući vjetrobransko staklo pomaknuto prema naprijed i veliki panoramski krov, omogućuju protok prirodnog svjetla. Krov se prema potrebi može prekriti električno podesivim sjenilom. Za noćni ugođaj Citroën je u ë-Berlingo ugradio zasebna svjetla za čitanje kako putnici na stražnjim sjedalima ne bi naprezali oči, a tu je i ambijentalno osvjetljenje koje dolazi iz pregrade s pretincima na krovu iz koje se emitira prigušeno svjetlo koje stvara ugodnu atmosferu.

Sustavi pomoći

Novi ë-Berlingo se može pohvaliti s 18 korisnih tehnologija koje pružaju sigurnu i spokojnu vožnju. Za pojednostavljenu vožnju, ë-Berlingo se posebno može pohvaliti ulaskom i startom bez ključa, head-up zaslonom u boji (prvi u segmentu), asistencijom pri kretanju uzbrdo, bočnim bočnim dijelom s prednjim, bočnim i stražnjim parkirnim senzorima, kamerom za vožnju unatrag s gornjim stražnjim vidom , inteligentna prednja svjetla, električna parkirna kočnica, tempomat i ograničavač brzine, te Park Assist, sustav koji automatski otkriva je li parkirno mjesto dovoljno široko za vozilo, a zatim ga u potpunosti mirno postavlja na svoje mjesto.

Za veću sigurnost opremljen je aktivnom sigurnosnom kočnicom, aktivnim sustavom upozorenja na napuštanje trake, upozorenjem vozača na upozorenje, upozorenjem na udaljenost, upozorenjem za pauzu kave, kontrolom stabilnosti prikolice, kontrolom prianjanja s asistencijom pri spuštanju uzbrdo, proširenim prepoznavanjem i preporukama prometnih znakova i sustav za nadzor mrtvog kuta.

Prema proizvođaču, novi bi ë-Berlingo trebao stići na tržište u drugoj polovici ove godine, dok cijene zasad nisu objavljene.