U pripremi za borbu s izravnim konkurentima novi Focus ST bit će snažniji nego ikada ranije, a da nije riječ o bilo kakvim protivnicima, dovoljno je reći da su u igri Renault Megane R. S., Honda Civic Type R i sljedeća generacija VW Golfa GTI
Prema najavama, novi Focus ST za 2019. krenut će u prodaju sredinom ove godine u dvije karoserijske izvedbe, onoj s četvora vrata i u karavanskoj izvedbi. Naravno, i nova Mk4St generacija bit će proizvedena na novoj platformi Focusa, konstruiranoj za bolje držanje u zavojima i veću agilnost. Sudeći prema manjoj Fiesti ST, i veći brat će imati diferencijal s ograničenim proklizavanjem na prednjoj osovini. Naravno, i pogon na prednja dva kotača. I ta je funkcija rezervirana za modele RS.
Umjesto mehanički kontroliranog diferencijala s ograničenim proklizavanjem imat ćemo elektronski kontrolirani diferencijal. Proizvodi ga Borg Warner i namijenjen je samo benzinskoj izvedbi, a omogućava da se čak 100 posto okretnog momenta prebaci na kotač koji ima trakciju.
No bacimo prije svega pogled na motore.
Najveća vijest je ta da će novi Focus ST, umjesto dosadašnjeg četverocilindričnog dvolitrenog benzinca, imati motor iz Ford Mustanga. A riječ je o benzinskom 2,3-litrenom motoru EcoBoost s čak 290 KS, najvećeg okretnog momenta od 420 Nm. Riječ je o Fordovom benzinskom turbo motoru razvijenom u suradnji s njemačkom tvrtkom FEV Engineering i Mazdom. Ta promjena ponajprije je odgovor na konkurenciju jer će Honda Civic type R imati oko 320 KS, a kako se predviđa, unutar 12 mjeseci će izaći na tržište i novi VW Golf GTI s motorom od 300 KS.
Ono što je zanimljivo kod novog Focusa ST jest i anti-lag funkcija, razvijena za Fordove modele GT i pick-up F-150 Raptor, koja se uglavnom povezuje s trkaćim automobilima. Riječ je o držanju papučice gasa aktiviranom čak i ako se podigne noga s nje, jer se tako održava pritisak u turbini i kretanje podsjeća na start WRC automobila.
Na izbor kupcima će biti i dizelska varijanta motora, a riječ je o motoru EcoBlue s 190 KS i 400 Nm najvećeg okretnog momenta, a Ford kaže da se čak 360 Nm omogućava već pri niskih 1500 okretaja u minuti.
Šestbrzinski ručni mjenjač bit će dostupan u obje verzije motora, s oko sedam posto reduciranim hodom u odnosu na ostale modele Focusa. Za benzinsku verziju ST-a imat ćemo i automatski 7-stupanjski mjenjač, a mijenjanje brzina će biti omogućeno i pomoću pedala na kolu volana.
Novi ST će biti 10 milimetara niži u odnosu na standardni model Focus s gumama prve ugradnje Michelin Sport Pilot 4S u standardnoj opciji od 18 inča te u dodatnoj od 19 inča. Okretanje kola volana će biti smanjeno, čak i više nego na aktualnom modelu Fieste ST. Što se kočnica tiče, na prednjim kotačima ćemo imati diskove promjera 330 milimetara, a straga diskove s promjerom 302 milimetra.
Što se tiče nekih drugih promjena u odnosu na aktualni model ST-a, bit će nekih stilskih promjena, iako će naizgled vanjski izgled biti jednak prethodnom modelu. Prednja maska bit će dorađena, stražnji spojler veći, uz jedinstvene lakometalne felge uz dvije opcije boja - Ford Performance Blue i Orange Fury. U unutrašnjosti su Recarova sportska sjedala, metalni detalji i sivim koncem prošivene obloge. Promjena je i Fordov SYNC 3 infotainment sustav sa 8-inčnim displejom i navigacijom, uz Apple CarPlay i Android Auto.
I za kraj, za one kojima niti to nije dovoljno - prava, RS top-verzija Focusa izaći će na tržište 2020.