Ovaj Citroënov koncept ima električni pogon koji je u potpunosti u skladu sa strategijom kompanije kojom žele doprinijeti energetskoj tranziciji
Nakon što smo vidjeli kako Citroën zamišlja maleni, potpuno električni automobil budućnosti Ami One, ovaj francuski proizvođač nam je u sklopu obilježavanja svoje stogodišnjice ponudio i drugi, posve različit koncept. Riječ je o konceptu potpuno autonomnog vozila pod nazivom 19_19, koje će svoj prvi javni nastup imati u četvrtak 19. svibnja na izložbi VivaTech u Parizu. I već prema prvim službenim fotografijama možemo reći da će biti spektakularan, pravi 'neidentificirani leteći objekt' u svijetu automobila. Bez obzira na to što tko od nas misli o budućnosti automobila, gubitku slobode, uživanja u vožnji, svijetu beskonačnih ograničenja, francuski nam proizvođač nudi nešto novo. Možda će upravo ovo njihovo rješenje odagnati naše strahove vezane uz elektrifikaciju i autonomna vozila budućnosti? Ne znamo još, ali pogledajmo malo detaljnije o čemu je zapravo riječ.
Koncept 19_19 je Citroënov manifest koji prekraja uvriježena pravila i ilustrira viziju mobilnosti koja je namjerno nekonvencionalna, izgleda potpuno futuristički i bez ikakvih ograničenja. Svojim iznimnim proporcijama za automobilski segment, koje su inspirirane svjetovima zrakoplovstva i dizajna interijera, koncept 19_19 je odmah prepoznatljiv po čistim i modernim oblicima te besprijekorno izvedenim tehnološkim detaljima koji se mogu protumačiti na različite načine. Ovo je vizija marke budućeg potpuno električnog i autonomnog luksuznog putovanja na velike udaljenosti. Iako 19_19 nije dizajniran kao potpuno autonomno vozilo, u Citroënu kažu da će ovaj automobil preuzeti vožnju u određenim situacijama, uključujući vožnju na autocestama ili u prometnim gužvama. Za takav način vožnje Citroën je istaknuo tehničke aspekte autonomne i električne vožnje na samom vozilu, uključujući istaknute lidarske senzore na krovu i svjetleće diode koje ukazuju na aktiviranje različitih komponenti.
Pogonjen baterijama od 100 kWh, s dva motora (jedan na prednjoj, a drugi na stražnjoj osovini) ukupne snage 340 kW (462 KS), najvećeg okretnog momenta od 800 Nm, ubrzava od 0 do 100 km/h za pet sekundi i dostiže maksimalnu brzinu od 200 km/h. Ovo vozilo ima domet s jednim punjenjem od čak 800 km prema protokolu WLTP.
Za još veću udobnost u uporabi koncept 19_19 baziran je na tehnologiji brzog punjenja (za 20 minuta može se obnoviti energija za 600 km dometa). Koncipiran je za punjenje bez kabela, opremljen sustavom indukcijskog punjenja, pri čemu se baterije mogu izravno puniti tijekom vožnje kada to dopušta cestovna infrastruktura. Koncept 19_19 prilagođen je svim vrstama putovanja i posve je u suprotnosti s trendom električnih vozila s ograničenim dosegom, čime se u potpunosti otvaraju nove mogućnosti.
Što se tiče vanjskog izgleda, 19_19 odlikuje visoka staklena kabina, koja izgleda kao trup zrakoplova i kokpit helikoptera. Ima predimenzionirane 30-inčne kotače i vidljivu potkonstrukciju koja prikazuje električni pogon i ovjes. Kotači su konstruirani s 'plutajućim' središnjim glavčinom i razvijeni su u suradnji s proizvođačem guma Goodyear te vizualno integrirani u gume dimenzija 255/30R30. Vanjski promjer guma je 913 mm. Citroën je posebnu pozornost posvetio ovjesu, nastojeći eliminirati negativan osjećaj za putnike u vožnji u zavoju pod kutom. Kotači se kreću neovisno o kokpitu, a gume su opremljene senzorima koji prate stanje na cesti i vremenskim uvjetima te prenose podatke na pogonske jedinice.
Prema vanjskim dimenzijama, koncept 19_19 po veličini odgovara SUV-u srednje veličine, duljine je 4655 mm, širine 2240 mm i visine 1600 mm. Njegov međuosovinski razmak je 3100 mm. Podignuti modul kokpita omogućuje putnicima bolji pregled ceste. Kabina koncepta 19_19 oblikovana je kao dnevni boravak s vozačevim sjedalom u sportskom stilu, ležaljkom za suvozača i kaučom za stražnje putnike.
Umjesto ploče s instrumentima, relevantne informacije dostupne su na head-up displeju. Ispod armaturne ploče nalazi se videozaslon koji se koristi za zabavu kada je 19_19 u autonomnom načinu rada, sličan kao u konceptu Peugeot e-Legend iz 2018. godine. Prozirna površina poda omogućuje putnicima da gledaju aktivni sustav ovjesa kako radi. Kolo volana sa samo jednim krakom podsjeća na Citroënovu prošlost, model DS19, a pedale se uvlače tijekom autonomne vožnje. Glasovni asistent opremljen tehnologijom umjetne inteligencije kontrolira zabavu poput filmova ili aplikacija, kao i grijanje i ventilaciju te rasvjetu kabine.