SUV GV80 će se predstaviti na domaćem tržištu Južne Koreje s ekskluzivnim 3,0-litrenim šesterocilindričnim dizelašem od 278 KS, uz maksimalni okretni moment izvrsnih 588 Nm, a pogon na sva četiri kotača je opcijski
Genesis je predstavio svoj prvi SUV/crossover, GV80, ključni model za širenje premium marke na inozemnim tržištima. Nakon što smo samo prije koji dan najavili da će GV80 uskoro imati svoju javnu premijeru, to se upravo i dogodilo u Korea International Exhibition Center-u (KINTEX) zapadno od Seula, glavnog grada Južne Koreje. Riječ je naravno o luksuznoj samostalnoj marci Hyundaija, Genesis, a novi GV80 će prema riječima samog proizvođača na predstavljanju imati šesterocilindrični dizelski motor, elektronski kontrolirani ovjes koji će se prilagođavati uvjetima na cesti, kao i aktivnu kontrolu buke.
Evo i detaljnijih podataka o GV80; ovaj SUV se temelji na jedinstvenoj platformi sa pogonom na stražnje kotače, dok je pogon na sve kotače opcijski. GV80 će se predstaviti na domaćem tržištu Južne Koreje s ekskluzivnim 3,0-litrenim šesterocilindričnim dizelašem od 278 KS. Maksimalni okretni moment je izvrsnih 588 Nm. GV80 je dizajniran za postizanje najkvalitetnijih dinamičnih performansi i uštede goriva. Kada je opremljen kao model s pet sjedala s 19-inčnim kotačima, dizel GV80 s pogonom samo na stražnjim kotačima će moći prijeći 11,8 km s jednom litrom, odnosno trošiti će 8,4 litara na 100 km. Dva benzinska motora s turbopunjačem pridružit će se liniji ubrzo nakon izlaska na tržište. Dimenzije kotača će biti opcijski i u veličini od 22 cola.
Modeli GV80 opremljeni pogonom na sve kotače odlikovati će se sa sustavom Multi-Terrain Control, koji će im omogućiti da se nosi sa svim vrstama površina. Način vožnje za pijesak, blato i snijeg dostupan je zahvaljujući elektronički kontroliranom diferencijalu s ograničenim proklizavanjem na stražnjoj osovini.
Elektronski kontrolirani ovjes s pretpregledom ceste, još jedan je novitet kod Genesisa, a pomaže osigurati putnicima optimalan komfor vožnje prepoznajući unaprijed informacije o cesti ispred pomoću prednjih kamera i navigacijskih informacija.
'Naši inženjeri šasije prilagodili su se ovim svestranim režimima vožnje elektronički upravljanim ovjesom s pretpregledom ceste koji koristi inteligentnu ADAS kameru za otkrivanje prepreka poput naleta brzine i prilagođavanje sile prigušenja u skladu s tim', rekao je Albert Biermann, predsjednik odjela za istraživanje i razvoj u Hyundai Motor Group-u.
Unutrašnjost
Širina unutrašnjosti GV80 naglašena je dizajnom elegantnih tankih otvora za zrak koji prolaze kroz putnički prostor. 14,5-inčni zaslon s informativnim zabavnim podijeljenim zaslonom nalazi se ispred i na sredini nadzorne ploče. Namjerno je broj tvrdih tipki i prekidača sveden na minimum, kako u estetske svrhe, tako i zbog jednostavne uporabe. Mekani materijali prekrivaju svaku površinu, od unutrašnjosti kvake na vratima do proštepanih jastučića za koljena s donje strane konzole.
Ukrašena središnja upravljačka jedinica na središnjoj konzoli pokriva elektroničku bazu prijenosa 'shift-by-wire' s upravljanjem u stilu okretnog biranja. Prepoznavanje rukopisa putem integriranog kontrolera Genesis pomaže korisnicima da odrede odredište ili unesu telefonske brojeve bez potrebe za tipkovnicom na navigacijskom zaslonu - jednostavno korištenjem rukopisa u sustavu za kontrolu prepoznavanja pisanja.
GV80 sadrži prvu primjenu u svijetu tehnologije za zaštitu od buke na cestama (Road-Noise Active Noise Control ili RANC) koja drastično smanjuje buku na cestama tijekom vožnje. Na temelju znanosti o digitalnoj obradi signala, RANC prevladava ograničenja postojećih tehnologija za kontrolu buke koje se oslanjaju na fizičku tehnologiju, poput materijala i strukture karoserije, kako bi utišao kabinu. RANC stvara zvučne valove suprotnih faza za 0,002 sekunde analizom šumova na cestama u stvarnom vremenu, dramatično smanjujući nepravilni, istodobni šum ceste.
Napredna sigurnost nije opcija
Kao i svaki član Genesisove linije, GV80 pruža neusporedivu razinu standardnih aktivnih i pasivnih sigurnosnih sustava, kao dio inženjerske posvećenosti sigurnosti i udobnosti putnika na razini robne marke. 'Kad je u pitanju sigurnost, GV80 je dizajniran ne samo da zaštiti svoje putnike od nesreća, već i da se nesreće uopće i dogode.', Rekao je Biermann.
GV80 sadrži sljedeće napredne sustave za pomoć vozaču (ADAS), uključujući nekoliko prvih svjetskih tehnologija:
Pametni tempomat sa strojnim učenjem (Smart Cruise Control with Machine Learning ili SCC-ML): prvi na svijetu SCC-ML koristi znanost i tehnologiju kod pametnog tempomata. To je inteligentna navigacijska tehnologija utemeljena na umjetnoj inteligenciji koja pomaže GV80 neovisnom učenju voznih karakteristika svojih vozača i primjeni autonomne vožnje slične onoj ljudskom vozaču.
Pomoćnik na autocesti II (Highway Driving Assist II ili HDA II): Ovaj sustav pomaže vozaču u različitim situacijama više nego prije, uključujući promjenu vozne trake kad se koristi pokazivač i pomaže pri spajanju u zagušenim situacijama.
Pomoć pri izbjegavanju sudara prema naprijed (Forward Collision-Avoidance Assist ili FCA): Ovaj sustav može pomoći automatski zaustaviti GV80 ako postoji opasnost od sudara s prilazećim vozilom s lijeve ili desne strane raskrižja. GV80 također može otkriti potencijalne rizike od sudara ako je pješak u neposrednoj blizini vozila dok je u pokretu.
Pomoć pri izbjegavanju sudara u slijepoj ulici (Blind-Spot Collision Avoidance Assist ili BCA): BCA pomaže smanjiti mogućnost potencijalnog udara vozila u pokretu, prilikom izlaska s paralelnog parking mjesta.
Pomoć pri izbjegavanju sudara u stražnjem prometu (Rear Cross-traffic Collision-Avoidance Assist ili RCCA): Ovaj sustav koristi radar sa stražnje strane kako bi pomogao u otkrivanju i sprečavanju udara s preprekama.
Upozorenje za pozornost vozača (Driver Attention Alert Warning ili DAW): Ovaj sustav nadgleda vozačevu pažnju tijekom vožnje analizirajući obrasce vožnje i ponašanje, uključujući povremeno upravljanje i neprirodno usporavanje, putem signala vozila, poput kuta upravljanja i zakretnog momenta upravljanja i položaja vozila u prometnoj traci. Kamera koja gleda naprijed prati vozača i generira pop-up poruke i tonove upozorenja kada se utvrdi umor ili zanemarivanje gledanja prema naprijed.
GV80 također uključuje 10 standardnih zračnih jastuka, uključujući središnji zračni jastuk između prednjih putnika za ublažavanje udara u unutrašnjost.
Na globalno će tržište GV80 izaći tijekom ove godine, a najkasnije 2021. stići će i na europsko tržište. Cijena zasad nije poznata.