Nacrt plana temelji se na učinkovitosti operativnog dijela poslovanja Grupe Renault: pojednostavnjenju procesa, smanjenju broja različitih komponenti koje se ugrađuju u vozila i prilagođavanju industrijskih kapaciteta
Kako je i obećala prilikom objave godišnjih rezultata, Grupa Renault je predstavila svoj transformacijski plan, kojim namjerava ostvariti uštedu više od 2 milijarde eura u tri godine i udariti temelje novoj konkurentnosti Grupe.
Poteškoće s kojima se suočava Grupa, velika kriza s kojom se suočava cijela automobilska industrija i važnost ekološke tranzicije imperativi su koji potiču tvrtku da ubrza svoju transformaciju.
Nacrt plana povećat će otpornost tvrtke fokusiranjem na generiranje protoka novca, ali će pritom kupac ostati prioritet u poslovanju. Temelji se na učinkovitijem pristupu operativnim aktivnostima i strogim nadzorom nad resursima.
Osim toga, planom se postavljaju temelji dugoročnog razvoja Grupe Renault. U Francuskoj će grupa biti organizirana oko strateških poslovnih područja s obećavajućom budućnosti: električnih vozila, lakih gospodarskih vozila, kružne ekonomije i inovacija visoke dodane vrijednosti.
Ovi veliki regionalni centri izvrsnosti koji se nalaze u Francuskoj bit će temelj oporavka Grupe Renault. U Flinsu i Guyancourtu Grupa će reorganizirati svoje aktivnosti.
Ako Grupa Renault planira provesti nužne promjene u radnoj snazi kako bi se omogućio povratak profitabilnom i održivom rastu, predana je tome da to provede na temelju dijaloga sa socijalnim partnerima i lokalnim vlastima.
Ovaj projekt prilagođavanja radne snage temeljio bi se na prekvalifikaciji radnika, internoj mobilnosti i dobrovoljnim odlascima. Taj bi se proces, kojim bi se obuhvatilo gotovo 4600 radnih mjesta u Francuskoj i više od 10.000 radnih mjesta u ostatku svijeta, protegnuo na tri godine.
'Vjerujem u naše prednosti i naše vrijednosti i uvjeren sam da će naš menadžment uspjeti provesti predviđenu transformaciju te da će ovim planom naša Grupa uspjeti povratiti svoju punu vrijednost. Planirane promjene ključne su da bi se osigurala održivost tvrtke i njen dugoročni razvoj. Zajedničkim snagama i uz potporu naših partnera iz Alijanse uspjet ćemo ostvariti svoje ciljeve i učiniti Grupu Renault velikim igračem u automobilskoj industriji u godinama koje su pred nama. Potpuno smo svjesni naše odgovornosti i činjenice da se planirana transformacija može provesti samo ako poštujemo dionike naše Grupe i uz socijalni dijalog na visokoj razini', izjavio je Jean-Dominique Senard, predsjednik Odbora direktora u Renaultu.
'U kontekstu nesigurnosti i kompleksnosti situacije u kojoj se nalazimo, ovaj projekt je ključan da bi se ostvarili stabilni i održivi rezultati, pri čemu zadovoljstvo kupca ostaje prioritet. Oslanjanjem na naše brojne prednosti, kao što su električna vozila, na resurse i tehnologiju Grupe Renault i Alijanse te smanjenjem složenosti procesa razvoja i proizvodnje naših vozila, želimo stvoriti ekonomiju skale kojom ćemo povećati svoju profitabilnost i osigurati svoj razvoj u Francuskoj, ali i na međunarodnoj razini. Ovaj projekt omogućit će nam da se puni samopouzdanja okrenemo prema budućnosti,' dodala je Clotilde Delbost, privremena glavna direktorica Renaulta.
Nacrt plana Renault Grupe
Projektom su obuhvaćeni sljedeći ključni elementi:
1. Povećanje učinkovitosti i smanjenje troškova razvoja i proizvodnje, koristeći konsolidirana sredstva Alijanse, otprilike 800 milijuna eura:
- pojednostavnjenje dizajna i razvoja vozila: smanjenje uporabe različitih vrsta komponenti, povećanje standardizacije, programi Predvodnika – Sljedbenika unutar Alijanse,
- optimizacija resursa: fokusiranje na razvoj strateških tehnologija visoke dodane vrijednosti u razvojnim pogonima Ile-de-France; optimizacija uporabe istraživačkih centara u inozemstvu i podizvođača; optimizacija procesa validacije snažnijom uporabom digitalnih kanala,
2. Optimizacija proizvodnje kojom će se uštediti otprilike 650 milijuna eura
- ubrzanje transformacije proizvodnih pogona širom primjenom načela Industrija 4.0,
- poboljšanje procesa u novim razvojnim projektima: ubrzanje digitalizacije i postupka od 'dizajna do procesa'.
- optimizacija industrijskih kapaciteta:
- globalna proizvodnja smanjena sa 4 milijuna vozila 2019. na 3,3 milijuna vozila do 2024. (prema Harbour Reference)
- prilagođavanje broja zaposlenika u proizvodnji.
- obustava planiranog povećanja proizvodnih kapaciteta u Maroku i Rumunjskoj, procjena adaptacije proizvodnih kapaciteta Grupe u Rusiji, procjena racionalizacije proizvodnje mjenjačkih kutija diljem svijeta.
- u Francuskoj će predmet dubinskih konzultacija sa svim dionicima, posebice socijalnim partnerima i lokalnim vlastima biti četiri radna prijedloga za optimizaciju procesa proizvodnje.
- Renault pokreće postupak konzultacija u tvornicama Douai i Maubeuge kako bi se razmotrilo osnivanje optimiziranog centra izvrsnosti za električna vozila i laka gospodarska vozila u sjevernoj Francuskoj.
- otvorena rasprava o prenamjeni tvornice u Dieppeu nakon završetka proizvodnje Alpinea A110.
- u Flinsu, stvaranje ekosustava cirkularne ekonomije na lokaciji, uključujući prebacivanje aktivnosti iz pogona Choisy-le-Roi.
- u Fonderie de Bretagne Renault započinje reevaluaciju strategije.
3. Veća učinkovitost funkcija potpore, otprilike 700 milijuna eura
- optimizacija općih i marketinških troškova: digitalizacija kojom će se smanjiti troškovi marketinga, racionalizacija organizacije i smanjenje troškova povezanih s funkcijama potpore, itd.
4. Preusmjeravanje fokusa aktivnosti za bolju alokaciju resursa
Refokusiranje na temeljno poslovanje Grupe kroz promjenu opsega poslovanja posebno se odnosi na:
- dio integrirane distribucijske mreže RRG u Europi.
- prijenos udjela Grupe Renault u društvu Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) u Kini na društvo Dongfeng Motor Corporation i prestanak prodaje osobnih vozila pokretanih motorima s unutarnjim izgaranjem pod markom Renault na kineskom tržištu.
Ti će se planovi predstaviti predstavnicima zaposlenika u skladu s primjenjivim pravilnicima.
Procijenjeni trošak implementacije ovog plana iznosi otprilike 1,2 milijarde eura.