opel GRANDLAND X HYBRID4

I Opel elektrificira svoje modele: Prvi je na red došao SUV

14.05.2019 u 14:08

Bionic
Reading

Benzinski motor će se uglavnom koristiti u vožnji na srednjim do visokim brzinama, dok će niže brzine vožnje biti pokrivene električnim dijelom pogonskog sklopa

Opel, njemački proizvođač automobila, dio grupacije PSA, nastavlja provoditi ključni element strateškog plana PACE! predstavljanjem nove PHEV (plug-in hibridno električno vozilo) verzije Grandlanda X s pogonom na sva četiri kotača. Već sljedeći tjedan moći će ga se naručiti za prve isporuke početkom 2020. godine. Radi se o modelu Grandland X Hybrid4 s opcijskim crnim poklopcem motora, koji kombinira snagu benzinskog motora s turbopunjačom i dva elektromotora za ukupnu snagu sustava do 300 KS. Preliminarna potrošnja goriva WLTP1 / NEDC2 (pod opterećenjem, kombinirana) iznosi 2,2 litre na 100 kilometara s emisijom CO2 od 49 g /km. Opelov prvi plug-in hibrid pridonijet će elektrifikaciji cjelokupnog portfelja proizvoda njemačke marke do 2024. godine. Dio je to strategije ovog proizvođača automobila kako bi se uskladio s budućim ciljevima o emisiji CO2. Još jedan korak u tom procesu, koji uključuje i vrlo učinkovite motore s unutarnjim izgaranjem, bit će uvođenje potpuno električne Corse nove generacije, koja će ući u prodaju već ove godine.

Novi Opelov Grandland X Hybrid4 predstavlja najmoderniju plug-in hibridnu tehnologiju. Pogonski sustav Grandland X Hybrid4 imat će četverocilindrični 1,6-litreni benzinski motor s turbopunjačom i izravnim ubrizgavanjem, snage 200 KS (147 kW), posebno prilagođen hibridnoj aplikaciji. Tu je i električni pogonski sustav s dva elektromotora od 80 kW (109 KS), pogon na sve kotače i litij-ionska baterija od 13,2 kWh. Prednji elektromotor je spojen na elektrificirani automatski mjenjač sa osam brzina. Drugi elektromotor, pretvarač i diferencijal integrirani su u stražnju osovinu s električnim pogonom kako bi se osigurala trakcija na svim kotačima.

Benzinski motor će se uglavnom koristiti u vožnji na srednjim do visokim brzinama, dok će niže brzine vožnje biti pokrivene električnim dijelom pogonskog sklopa. Opel Grandland X Hybrid4 imat će domet do 50 kilometara u čistom električnom načinu rada u WLTP ciklusu vožnje (60 km prema NEDC). Istraživanja su pokazala da u Njemačkoj 80 posto svih dnevnih putovanja pokriva udaljenost manju od 50 kilometara, tako da bi za ove kupce Grandland X Hybrid4 mogao stalno voziti bez emisija.

Opel Grandland X Hybrid4
  • Opel Grandland X Hybrid4
  • Opel Grandland X Hybrid4
  • Opel Grandland X Hybrid4
  • Opel Grandland X Hybrid4
  • Opel Grandland X Hybrid4
    +8
Grandland X Hybrid4 Izvor: Promo fotografije / Autor: Opel

Grandland X Hybrid4 ponudit će četiri načina vožnje - električni, hibridni, AWD i Sport - koji vozačima omogućuju prilagodbu karakteristika automobila vozačevim željama ili specifičnim uvjetima vožnje. Na primjer, odabir hibridnog načina rada omogućuje automobilu da automatski odabere najučinkovitiji način pogona, s mogućnošću prebacivanja na električni način za vožnju bez emisije kada se dođe do središta grada. Odabir AWD načina aktivira elektrificiranu stražnju osovinu za maksimalnu trakciju na svim vrstama cesta.

Zanimljivo je rješenje utičnice za punjenje baterije preko ugrađenog punjača od 3,3 kW (6,6 kW je opcija) - prikladno je smještena na suprotnoj strani vozila od spremnika za gorivo, dok je baterija postavljena ispod stražnjih sjedala kako bi se optimizirao prostor u unutrašnjosti i prtljažniku. Budući da je električna energija jeftinija od benzina, vozači mogu uštedjeti ako redovito pune bateriju umjesto da toče gorivo u spremnik.

Vrijeme punjenja ovisi o vrsti punjača koji se koristi. Osim kabela koji se isporučuje s vozilom za punjenje iz kućne utičnice, Opel će ponuditi uređaje za brzo punjenje na javnim postajama i zidnim pretincima kod kuće. Naprimjer, baterija se potpuno napuni za oko sat i 50 minuta Wallboxom od 7,4 kW.

Kako bi se dodatno poboljšala učinkovitost, Grandland X Hybrid4 ima sustav regenerativnog kočenja da bi povratio energiju proizvedenu pri kočenju ili usporavanju. U konvencionalnom sustavu kočenja mehanička energija nastala trenjem u kočnicama se gubi kao toplina. Pretvaranjem ove prekomjerne kinetičke energije u električnu energiju, bilo da se odmah upotrebljava, bilo pohranjuje u bateriju, potpuno električni raspon Grandland X Hybrid4 može se povećati do 10 posto u prosjeku.

Vozač može čak i prebaciti na Regeneration on Demand za maksimalan oporavak energije. Obrtni moment elektromotora je toliko visok da se papučica kočnice ne mora primijeniti kako bi se smanjila brzina do pune brzine u normalnom prometu. Tako se Grandland X Hybrid4 kontrolira preko pedale gasa (vožnja jednom pedalom).

Kako bi se dodatno iskoristio električni sustav visokog napona (300 V), Grandland X Hybrid4 opremljen je kompresorom za električni klima uređaj i električnim grijačem.